  • 31. Data: 2009-12-07 19:43:30
    Temat: Re: Butelki zwrotne
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > We mnie problem zrodził się od zupełnie przeciwnej strony. SMOG. Tak,
    > zanieczyszczenie powietrza z niskiej emisji. Niewielki wpływ mają na to
    > samochody, czy fabryki. Największe zanieczyszczenie i niestety najbardziej
    > toksyczne (brak katalizatorów, filtrów) to niska emisja z pieców domowych.
    > Niestety większość ludzi pakuje co pieca co się da, w tym plastiki.
    > Niepełne spalanie powoduje emicję toksycznych pyłów, które np. w Krakowie
    > przy bezwietrznej pogodzie siedzą nad miastami godzinami. Problem jest
    > także na wsiach, zwłaszcza w kotlinach górskich.

    Gdzie niegdzie uchwala się plany zagospodarowania wykluczające ogrzewanie
    węglem. Nie ma pieca to nie ma gdzie spalać śmieci.
    Ale wiejskie gminy często dodatkowo same sobie są winne wprowadzając opłaty
    za wywóz śmieci na gminne wysypiska dla swoich mieszkańców. Po pierwsze co
    się da trafia wtedy do pieca, po drugie co nie wejdzie do pieca trafia do
    lasów.
    A za wysypiska i tak płacą mieszkańcy w podatku, więc takiej polityki nie
    rozumiem.

    > Dlatego uważam, że skoro edukacja nie przynosi efektów, skoro karanie jest
    > prawie niemożliwe (ileż musiałoby być strażników, żeby kontrolować dym z
    > komina), to należy ograniczyć znacząco ilość odpadów, które mogą być w ten
    > sposób spalone.

    Masz rację, ale problem jest bardzo poważny, dzisiaj to każdy plasterek sera
    pakuja w oddzielny worek foliowy, mydło zawijają w folię a potem jeszcze w
    tekturę, jogurciki pakują po 50ml i do tego plastikowa przykrywka z dwoma
    chrupkami w środku, itd. Objetość śmieci z opakowania przekracza często
    objetość
    produktu.
    Inna sprawa to rodzaj opakowań, czysty PET czy szkło jest świetne do
    przetwarzania,
    czysty karton, papier, folia też ale karton pokryty folią aluminiową z
    jednej strony i z
    zewnątrz foilą z tworzywa to się nijak nie da przetworzyć, to 100% śmieć

    Rozdawanie torebek jednorazowych to jedno, część idzie na worki naśmieci -
    kiedyś nie
    było - ale to przyzwyczajenie do wszystkiego jednorazowego to tragedia,
    podawano
    ile lasów wycina się rocznie dla produkcji jednorazowych pałeczek do
    jedzenia dla skośnookich -
    to płakać sie chce.

  • 32. Data: 2009-12-07 19:49:07
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > No i wazne, ze dobrze przygotowuje mlodego czlowieka do szczesliwych i
    > trwalych zwiazkow homoseksualnych.

    Jeszcze nie uczy jak mieć z takiego związku prawdziwie 100% własne dzieci,
    ale pewnie wprowadzą obowiązkowe oddawanie plemników dla takich związków.

  • 33. Data: 2009-12-07 20:43:32
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieców domowych. Niestety większość ludzi pakuje co pieca co się da, w
    > tym plastiki. Niepełne spalanie powoduje emicję toksycznych pyłów,

    To jest efekt pazerności naszego "państwa". A może jeszcze akcyzę na olej
    opałowy podnieść,a na gaz też trzeba.
    A DLACZEGO TEN OPAŁOWY TAKI TANI,JAK NAPĘD DROŻSZY? Kierowcy na opale
    jeżdzą,to trzeba ten proceder ukrócić.To jest tok rozumowania "naszych
    wybrańców".

  • 34. Data: 2009-12-07 21:15:16
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > A DLACZEGO TEN OPAŁOWY TAKI TANI,JAK NAPĘD DROŻSZY? Kierowcy na opale
    > jeżdzą,to trzeba ten proceder ukrócić.To jest tok rozumowania "naszych
    E tam, po prostu brakuje kasy na budowanie prywatnych autostrad i musimy się
    zrzucać aby prywatne
    firmy mogły wybudować a potem na nas zarabiać.

  • 35. Data: 2009-12-07 22:45:39
    Od: kasia <l...@i...pl>

    > Kupy śmieci rosną, co jeszcze gorsze, wzrasta także zanieczyszczenie
    > powietrza, dzięki pomysłowym mieszkańcom, którzy te toksyczne plastiki
    > wrzucają do pieca. W efekcie toksyczny pył zawieszony unosi się tygodniami
    > nad Polską, szczególnie w kotlinach górskich...

    Pyl moze i widac tygodniami a co gorsze ta butelka po spaleniu zmienia
    tylko swa postac fizyczna, skladem chemicznym zalegac bedzie w
    atmosferze juz zawsze.Lepiej takie butelki wyrzucac do smieci bedzie
    wieksza szansa ze z niej powstanie np krzeslo plastikowe.
    Z drugiej strony na wysypiskach smieci sa samozaplony i tam tez te
    butelki ulegaja spaleniu,sklad chemiczny butelki dostaje sie do
    atmosfery (łatwo sprawdzic w sieci z czego jest zbudowana)...a potem
    pada deszczyk i te wszystkie swinstwa opadaja na nas.Mile nie?

  • 36. Data: 2009-12-08 00:14:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "kasia" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > butelki ulegaja spaleniu,sklad chemiczny butelki dostaje sie do

    Skład chemiczny, czyli co?

    > atmosfery (łatwo sprawdzic w sieci z czego jest zbudowana)...a potem
    > pada deszczyk i te wszystkie swinstwa opadaja na nas.Mile nie?

    To sprawdź, bo chyba sama nie wiesz. Poza tym sama zatruwasz środowisko
    wydzielając dokładnie te same produkty, co butelka PET spalona w
    odpowiednich warunkach.

  • 37. Data: 2009-12-08 00:26:59
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

[...]

    Łatwo. Polietylen. C2H4 - spolimeryzowany.
    Wegiel i wodor. Nic wiecej. Spala sie - przy odpowiednim dostepie powietrza
    do wody i dwutlenku wegla.
    Jak ujedziesz byle samochodem 100 metrow wiecej dwutlenku wegla sie wydzieli
    niz po spaleniu butelki.
    Co do wody to chyba jej ogromna szkodliwosc dla srodowiska jest Ci znana :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 38. Data: 2009-12-08 07:16:52
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Mon, 7 Dec 2009 15:15:09 +0100, SDD napisał(a):

    > Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A ja czegos nie rozumem w tym wszystkim.

    Ja też :)

    Z jednej strony przy kasie nie ma darmowych plastykowych siatek z
    drugiej strony np w dziale warzywnym jest do bólu plastykowych woreczków
    (nawet sporych). Od siatek różnią sie tylko tym że nie mają uchwytu.

    Dochodzi do paradoksu - zapakowane w plastykowe worki warzywa pakujemy w
    "ekologiczną" siatkę :)))) za którą musimy zapłacić.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 39. Data: 2009-12-08 07:22:36
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Zapomniałem jeszcze o butelkach :)

    Widziałem taką oto sytuację: na półce stoi piwo w wersja export i
    nie-export tej samej marki w takich samych butelkach (kolor, kształt).
    Na etykiecie piwa export widnieje napis "butelka bezzwrotna" na
    nie-exportowym odpowiedniku "butelka zwrotna. Piwo w wersji export jest
    tańsze od piwa nie-export o kilkanaście groszy i kaucję za butlekę :)))

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 40. Data: 2009-12-08 12:20:41
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > niz po spaleniu butelki.
    > Co do wody to chyba jej ogromna szkodliwosc dla srodowiska jest Ci znana :)

    A jaki to jest odpowiedni dostęp powietrza ?
    Bo palona plastikowa butelka na "wolnym powietrzu", to
    spala się (topiąc)... wydziela czarny dym a i smrodu przy
    tym jest sporo...

    CO2 jest bezwonny, woda / para wodna podobnie
    CO2 jest bezbarwny, woda / para wodna podobnie.

    Zatem - skąd smrodek ? skąd zabarwiony kolor dymu ?