  • 1. Data: 2009-12-07 09:19:19
    Temat: Szpilki w pracy - nie dyskryminacja
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    pracuje na stanowisku ktore wymaga skupienia i ciszy
    a nie cialego stukania w sufit lub poprzez pseudo kobiety podwyzszajace
    swoje ego w pracy :)

    pomijajac fakt aspektu osobowosciowego chcialbym sie dowiedziec co mowi o
    tym polskie
    prawo, w wielu krajach zakazano ze wzgledu na wypadki (polamane zwichniete
    konczyny)

    a nam to przeszkadza w pracy i skupieniu
    czy sa jakies regulacje prawne w naszym kraju dotyczace tego problemu?

  • 2. Data: 2009-12-07 09:27:32
    Temat: Re: Szpilki w pracy - nie dyskryminacja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    >
    > a nam to przeszkadza w pracy i skupieniu
    > czy sa jakies regulacje prawne w naszym kraju dotyczace tego problemu?

    Ustawa ds. obuwia roboczego wraz z Rozporządzeniem Ministra ds.
    Równego Traktowania Kobiet i Mężczyzn w sprawie maksymalnego poziomu
    hałasu wydawanego przez obuwie pracownicze w obiektach zamkniętych (Dz.
    Ust. nr 2573 2007r.) - zwłaszcza polecam Dział III rozporządzenia
    określający normy hałasu. Niestety trzeba samemu przeliczać -
    rozporządzenie określa maksymalny hałas mierzony z odległości 2m,
    tymczasem producenci obuwia (zwłaszcza spoza EU, a tych jest większość),
    podają hałas zmierzony z odległości 4m, generalnie trzeba pamiętać, że
    hałas zmniejsza się wraz z kwadratem odległości. UWAGA są już specjalne
    nakładki na buty ograniczające ryzyko poślizgu, ale trzeba uważać, bo w
    pracy zawodowej można korzystać tylko tych z atestem POSLIGu.
    http://www.allegro.pl/item836538510_nakladki_na_buty
    _niezastapione_zacieraczka.html

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-12-07 09:30:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > UWAGA są już specjalne nakładki na buty ograniczające ryzyko poślizgu,
    > ale trzeba uważać, bo w pracy zawodowej można korzystać tylko tych z
    > atestem POSLIGu.

    Co to konkretnie jest "atest POSLIG"? Kto go wydaje?

    j.

  • 4. Data: 2009-12-07 09:36:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Co to konkretnie jest "atest POSLIG"? Kto go wydaje?

    POSLIG to instytucja, która wydaje atesty mówiące o stopniu ryzyka
    wpadnięcia w poślizg przez buty, tudzież nakładki na buty. Bardzo
    ciekawa instytucja, nie wiem czy wiesz, ale NIK kontrolował wszystkie
    państwowe organy, i POSLIG był jedynym ośrodkiem, w którym nie odkryto
    żadnej korupcji! Złośliwi mówią, że to jedyny organ budżetowy, w którym
    korupcji w ogóle nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-12-07 09:39:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 7, 10:27 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > nakładki na buty ograniczające ryzyko poślizgu, ale trzeba uważać, bo w
    > pracy zawodowej można korzystać tylko tych z atestem

    Jest jeszcze kwestia orzecznictwa Sadu Najwyzszego [Izba ds.
    rownouprawnienia, butow na obcasie oraz klimatyzacji w samochodach
    przedstawicieli handlowych].

  • 6. Data: 2009-12-07 09:54:33
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...
[...]

    heh a moglbys cos szerzej napisac?

  • 7. Data: 2009-12-07 09:59:04
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

> [...]
    > ograniczające ryzyko poślizgu, ale trzeba uważać, bo w pracy zawodowej
    > można korzystać tylko tych z atestem POSLIGu.

    inny jest halas jak sie chodzi po panelach drewnianych a juz kolosalnie
    wiekszy jak sie stuka
    w plytki lub jakis beton, przeciez to jest rzeznia, jakby ktos wam wiercil w
    scianach przez tydzien
    wg mnie moze sobie latac w metrowych obcasach ale niech nie przeszkadza nam
    w pracy
    przeciez to doprowadza do furii i rozstroju nerwowego
    ona paradauje w mini bo jest sekretarka i a ty musisz skupic sie na pracy,
    no nie da rady, taka women skutecznie stuka ci jak mlotkiem po scianie
    w koncu rozkladasz race bo dzisiaj nic znowu nie zrobisz...

  • 8. Data: 2009-12-07 10:01:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marek pisze:
> [...]
    >
    > Jest jeszcze kwestia orzecznictwa Sadu Najwyzszego [Izba ds.
    > rownouprawnienia, butow na obcasie oraz klimatyzacji w samochodach

    Nie bądź leniem, orzecznictwo SN jest ogólnie dostępne (choćby w
    Lexie). Masz wędkę, chyba nie oczekujesz, że ktoś Ci da rybę!

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-12-07 10:17:38
    Od: "Marek" <b...@w...pl>

    > Nie bądź leniem, orzecznictwo SN jest ogólnie dostępne (choćby w Lexie).
    > Masz wędkę, chyba nie oczekujesz, że ktoś Ci da rybę!

    nie kazdy jest taki bolatany jak ty
    nie wiem co to wogole Lex itp
    dzieki za pomoc

  • 10. Data: 2009-12-07 10:34:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 07 Dec 2009 11:17:38 +0100, Marek napisał(a):

    > nie kazdy jest taki bolatany jak ty
    > nie wiem co to wogole Lex itp
    > dzieki za pomoc

    Lex to nie jest Ius. To po pierwsze.
    Po drugie koledzy robią Cię w balona. Ustawa nie jest ważna, wystarczy
    Dyrektywa Rady i Komisji 311/08 ws. Równości Podeszw Obuwniczych. Zgodnie
    z ust. 43.2 w zakładach pracy, gdzie zatrudnionych jest co najmniej 35%
    mężczyzn, zgodę na poruszanie się w obuwiu na obczasie dozwolone jest
    wyłącznie po uzyskaniu zgody reprezentatywnej grupy mężczyzn (acz mogą
    jej udzielić związki zawodowe).

    To są właśnie skutki parytetu i równouprawnienia.
    Sprawdź czy u Ciebie jest taka zgoda, a jeszcze lepiej -- jeśli są
    związki -- to czy się nie dogadały z dyrekcją i, jak to zwykle bywa, ręka
    rękę myje...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd