  • 91. Data: 2009-12-10 14:55:31
    Temat: Re: Butelki zwrotne
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "spp" napisał:

    > I po to się je sadzi - o co chodzi?

    haha, wycina się 100letnie drzewo a na jego miejsce jak posadzi się tą jedn
    małą sadzonkę to dobrze, więc o co chodzi?:O)
    jak bys trochę pogłufkował to policzył bys sobie żeby odnowić takie wycięte
    100ltnie drzewo trzeba by posadzić 100sadzonek, a jak co roku wycinasz
    hektar lasu to trzeba by co roku sadzić 100hektaruf sadzonek, wtedy była by
    równowaga, a tak mamy degradację środowiska!:O(

    > Całkowita nieopłacalność?
    > BTW - celuloza eukaliptusowa jest jak najbardziej dostępna. :)

    wybacz, ale kiedyś się to baardzo opłącało, na tyle że nawet nie opłacało
    się w tym celu drzew wycinać, a celuloza nie jest dostępna, bo wycina się
    głównie lasy deszczowe, oraz wszystkie tropikalne dzungle kture się jeszcze
    ostały, przy okazji niszcząc na zawsze miliony gatunków rośli, zwierząt i
    owoduf na zawsze!:O(

  • 92. Data: 2009-12-10 15:03:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Papa Smurfs pisze:

> [...]
    > obecnie wycina się drzewa dla papieru, ciekawe dlaczego zaniechano
    > produkcji go z jakichś uprawianych roślin włukniastych jak na przykład

    To oczywiste, że dla papieru drzewa trzeba wycinać, ważne jednak co
    się dzieje dalej. Jak papier robi się z dziewiczej puszczy gdzieś w
    Ameryce Południowej, to jest to niewątpliwie strata, ale jeśli chodzi o
    polskie lasy, to rzadko który jest naturalny, a możliwość sprzedaży
    drewna powoduje, że warto sadzić nowy las i o niego dbać, więc
    korzystanie z produktów, do wyrobu których używa się krajowego drewna,
    jest działaniem jak najbardziej ekologicznym.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2009-12-10 15:05:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Papa Smurfs pisze:

> [...]
    > wycinasz hektar lasu to trzeba by co roku sadzić 100hektaruf sadzonek,
    > wtedy była by równowaga, a tak mamy degradację środowiska!:O(

    Póki co stan zalesień w PL nie zmniejsza się, a wręcz przeciwnie. I
    nikt nie ścina 100-letnich drzew, tylko ścina się o wiele młodsze.
    Powstają również nowe zalesienia - oczywiście z żądzy zysku :)

> [...]
    > kture się jeszcze ostały, przy okazji niszcząc na zawsze miliony
    > gatunków rośli, zwierząt i owoduf na zawsze!:O(

    Tutaj racja. Ale to już problem tych krajów. Kupując wędlinę w
    papierze niewiele zmienisz.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2009-12-10 15:22:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Papa Smurfs" <P...@z...eu> napisał w wiadomości

    > go z jakichś uprawianych roślin włukniastych jak na przykład konopie?:O)

    Na pewno bardzo wielu byloby chetnych do tych upraw :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 95. Data: 2009-12-10 15:28:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-10 15:55, Papa Smurfs pisze:

> [...]
    > wycinasz hektar lasu to trzeba by co roku sadzić 100hektaruf sadzonek,
    > wtedy była by równowaga, a tak mamy degradację środowiska!:O(

    Gdybyś choć miał trochę pojęcia o temacie to wiedziałbyś, ze w Polsce w
    skali jednego roku na cele przemysłu papierniczego i drzewnego (w tym
    meblarskiego) zużywa się ok. 2/3 rocznego przyrostu.

> [...]
    > kture się jeszcze ostały, przy okazji niszcząc na zawsze miliony
    > gatunków rośli, zwierząt i owoduf na zawsze!:O(

    Czemu ma wrażenie że podobnie wygląda Twoja wiedza na temat żywności.
    Dla mnie EOT.

    --
    spp

  • 96. Data: 2009-12-10 16:40:20
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "SDD" napisał:

    > Na pewno bardzo wielu byloby chetnych do tych upraw :)

    pewnie nawet nie zdajesz sobie sprawy że jeszcze 50 lat temu takie uprawy w
    polsce były:O)

  • 97. Data: 2009-12-10 16:42:33
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Liwiusz" napisał:
    > Póki co stan zalesień w PL nie zmniejsza się, a wręcz przeciwnie. I nikt
    > nie ścina 100-letnich drzew, tylko ścina się o wiele młodsze. Powstają
    > również nowe zalesienia - oczywiście z żądzy zysku :)

    bo w polsce nie ma lasów, są tylko papiernicze szkółki lasami błędnie
    nazywane:O)
    to pustynie biologiczne, prawie nie ma tam życia!!!!

  • 98. Data: 2009-12-10 16:45:09
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "spp" napisał :
    > Gdybyś choć miał trochę pojęcia o temacie to wiedziałbyś, ze w Polsce w
    > skali jednego roku na cele przemysłu papierniczego i drzewnego (w tym
    > meblarskiego) zużywa się ok. 2/3 rocznego przyrostu.

    czyli ilość lasuf maleje w tępie geometrycznym?:O)
    a poważnie to nie polska jest największym producentem papieru na świecie,
    większość papieru pochodzi z karczowanych ciągle lasów deszczowych i
    podobnych dzungli:O(

  • 99. Data: 2009-12-10 22:55:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Wskaż mi więc sklep w zabrzu, gdzie nabędę wędliny pakowane w
    > ekologiczny papier, zamiast w worki foliowe.

    Uprzejmie proszę o nietendencyjne przycinanie cytatów.
    Czy ja może coś pisałem o sklepach które *dają papier*?
    Pisałem o możliwości "niewzięcia nylonu".

    > Ja szukałem i nic.

    ...przejdź w "tryb socjalistyczny" i idź z własnym papierem :(
    (nie, to nie złośliwość, a stwierdzenie faktu "koń jaki jest
    każdy widzi" - co to, gazet nie czytasz, taki klient co
    papieru chce to środowisko niszczy, drzewa wycinać trzeba)

    pzdr, Gotfryd

  • 100. Data: 2009-12-10 22:58:45
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Pan Łoś" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I pani na targu też Ci pakuje w darmowe worki foliowe? :)

    a jak to sobie inaczej wyobrażasz ?