    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Burmistrz wszczyna"
    Date: Mon, 2 May 2016 18:21:05 +0200

    On 2016-05-02 11:02, Big Jack wrote:
    > Trochę mało danych, ale mam wrażenie że podatek od udziału w gruncie
    > płaci się proporcjonalnie do wielkości posiadanych udziałów i taka
    > powinna być decyzja.

    Decyzja o opłacie za grunt wspólny (u mnie droga osiedlowa) napisana
    jest nadętym jezykiem prawnym z którego *NIE* wynika ile masz zapłacić,
    pojawia się kwota całościowa i to jedyna informacja matematyczna w
    piśmie. Pierwszy raz kilku sasiadów miało stan przedzawałowy widząc
    kwotę absurdalnie wysoką i pismo z którego wynika że mają 3 tyg na
    zapłatę. Można twierdzić że to nadęctwo języka prawno-urzedniczego jest
    z czystej urzędniczej głupoty, ale czasem mam wrażenie że to jednak
    przemyślane.

    > Chyba że każdy z Was, sąsiadów, zgłosił do
    > opodatkowania całość działki-drogi :)

    Urząd *bardzo* chetnie przyjął nadpłaty. Nie poinformował w żadnym
    piśmie ze takowa nastapiła. Ogólnie cisza. Spróbuj nie zapłacić grosza
    to od razu otworzą japy prawnicy że złodziejem jesteś i państwo
    okradasz. Zastanawiam się czy urząd w piśmie które jest sprytnie
    napisane żeby nie było wiadomo ile naprawdę sie należy, nie próbuje
    wyłudzić pieniędzy.

    Jestem zawiedziony, mentalność urzedów nie zmieniła się zasadniczo od
    czasów PRLu.

    A-ha. I odpowiada się solidarnie. Czyli że komornik ściągnie z byle
    kogo, kto mu się nawinie pierwszy lub słabszy.