  • 1. Data: 2016-05-02 09:50:43
    Temat: "Burmistrz wszczyna"
    Od: Kris <k...@g...com>

    W sąsiednim wątku opisałem sytuację jak to Burmistrz wszczął i umorzył postępowanie
    aby odzyskać 4,5zł
    I tak niekonsekwentny ten burmistrz mi się wydaje.
    Do mojego domu prowadzi ok 150metrów drogi która jest jako osobna działka i jest
    własnością moją i 3 sąsiadów.
    Od 2007 jestem współwłaścicielem tej drogi i rok w rok dostaję decyzję podatkową-
    wcześniej było to 7zł od kilku lat 9zł.
    Ta kwota jest wyliczona łącznie za drogę więc płacić powinniśmy wspólnie 9zł(czyli
    2,25zł każdy z współwłaścicieli)
    Tak się kiedyś z sąsiadami zgadaliśmy i okazało się że rok w rok każdy z nas płaci
    kwotę z decyzji więc co roku robiliśmy 21-27zł nadpłaty.
    Przez kilka lat uzbierała się więc pewna kwota ale tu cisza- Burmistrz nic nie
    wszczął ani umorzył;)
    O 4,5zł niedopłaty wszczyna o kilkaset już zł nadpłaty nie raczy nic wszcząć;)

  • 2. Data: 2016-05-02 10:32:47
    Temat: Re: "Burmistrz wszczyna"
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 May 2016 00:50:43 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > O 4,5zł niedopłaty wszczyna o kilkaset już zł nadpłaty nie raczy nic wszcząć;)

    Jaki problem, to mu wszcznijcie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-05-02 10:40:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 10:32:49 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Jaki problem, to mu wszcznijcie :)
    Jeszcze nie ochłonąłem po umorzeniu poprzedniego postępowania;)

  • 4. Data: 2016-05-02 10:51:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jacek Maciejewski napisał(a) :

    > Jaki problem, to mu wszcznijcie :)

    A jak kancelaria prawna Imć Pana Burmistrza się odwoła? I jeszcze
    obciąży kosztami wszczynaczy? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 5. Data: 2016-05-02 11:02:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@g...com
    *Kris* napisał(-a):

> [...]
    > Burmistrz nic nie wszczął ani umorzył;)
    > O 4,5zł niedopłaty wszczyna o kilkaset już zł nadpłaty nie raczy nic

    Trochę mało danych, ale mam wrażenie że podatek od udziału w gruncie
    płaci się proporcjonalnie do wielkości posiadanych udziałów i taka
    powinna być decyzja. Chyba że każdy z Was, sąsiadów, zgłosił do
    opodatkowania całość działki-drogi :) Tak czy owak, warto przyjrzeć się
    sprawie

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 6. Data: 2016-05-02 11:34:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 11:02:30 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:
    > Trochę mało danych, ale mam wrażenie że podatek >od udziału w gruncie płaci się
    proporcjonalnie >do wielkości posiadanych udziałów
    Chyba żadnych konkretnych udziałów nie mamy- jest działka która ma 4
    współwłaścicieli.
    Jest tam chyba zapis współwłaścicielem jest każdy właściciel sąsiednich działek
    > i taka powinna być decyzja.
    Decyzje każdy z nas dostaje taką że wypisani są wszyscy współwłaściciele i kwota do
    zapłaty

    >Chyba że każdy z Was, sąsiadów, zgłosił do
    > opodatkowania całość działki-drogi :) Tak czy >owak, warto przyjrzeć się sprawie

    Ze dwa lata temu przy okazji wizyty w urzędzie pytałem i potwierdzili że jak każdy z
    nas płaci kwotę z decyzji to jest nadpłata.
    Nie chciało mi się ani do teraz nie chce nic wszczynać żeby kasę odzyskać. Pewnie
    każdy z nas z osobna zresztą musiał by "wszcząć"

  • 7. Data: 2016-05-02 11:46:38
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@g...com
    *Kris* napisał(-a):

    > Chyba żadnych konkretnych udziałów nie mamy- jest działka która ma 4
    > współwłaścicieli.
    > Jest tam chyba zapis współwłaścicielem jest każdy właściciel
    > sąsiednich działek

    Myślałem, że jest jakaś KW w której byłoby szczegółowo kto ile ma i co
    byłoby podstawą do wyliczeń

> [...]
    > Nie chciało mi się ani do teraz nie chce nic wszczynać żeby kasę
    > odzyskać. Pewnie każdy z nas z osobna zresztą musiał by "wszcząć"

    Przestańcie płacić, a bieżące zobowiązania niech urząd pokrywa z
    nadpłaty :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2016-05-02 12:17:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 11:46:38 UTC+2 użytkownik Big Jack napisał:

    > Przestańcie płacić,
    Burmistzr będzie miał okazję "wszcząć" i tym razem bełkotliwe pisma do 4 osób
    wysle;)

    >a bieżące zobowiązania niech urząd pokrywa z
    > nadpłaty :D
    Myślę że to dopiero po "wszczęciu" i jak "strona się wypowie"
    Sami by się nie domyślili żeby z nadpłaty potrącić.

  • 9. Data: 2016-05-02 18:21:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-02 11:02, Big Jack wrote:
    > Trochę mało danych, ale mam wrażenie że podatek od udziału w gruncie
    > płaci się proporcjonalnie do wielkości posiadanych udziałów i taka
    > powinna być decyzja.

    Decyzja o opłacie za grunt wspólny (u mnie droga osiedlowa) napisana
    jest nadętym jezykiem prawnym z którego *NIE* wynika ile masz zapłacić,
    pojawia się kwota całościowa i to jedyna informacja matematyczna w
    piśmie. Pierwszy raz kilku sasiadów miało stan przedzawałowy widząc
    kwotę absurdalnie wysoką i pismo z którego wynika że mają 3 tyg na
    zapłatę. Można twierdzić że to nadęctwo języka prawno-urzedniczego jest
    z czystej urzędniczej głupoty, ale czasem mam wrażenie że to jednak
    przemyślane.

    > Chyba że każdy z Was, sąsiadów, zgłosił do
    > opodatkowania całość działki-drogi :)

    Urząd *bardzo* chetnie przyjął nadpłaty. Nie poinformował w żadnym
    piśmie ze takowa nastapiła. Ogólnie cisza. Spróbuj nie zapłacić grosza
    to od razu otworzą japy prawnicy że złodziejem jesteś i państwo
    okradasz. Zastanawiam się czy urząd w piśmie które jest sprytnie
    napisane żeby nie było wiadomo ile naprawdę sie należy, nie próbuje
    wyłudzić pieniędzy.

    Jestem zawiedziony, mentalność urzedów nie zmieniła się zasadniczo od
    czasów PRLu.

    A-ha. I odpowiada się solidarnie. Czyli że komornik ściągnie z byle
    kogo, kto mu się nawinie pierwszy lub słabszy.

  • 10. Data: 2016-05-02 18:54:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Sebastian Biały* napisał(-a):

> [...]
    > jest nadętym jezykiem prawnym z którego *NIE* wynika ile masz
    > zapłacić, pojawia się kwota całościowa i to jedyna informacja

    Lada tydzień spodziewam się pierwszej decyzji o podatku za
    "współudział"w kilku działkch. Będę mógł ocenić, czy urzędnicza głupota
    to norma, czy zdarzają się odstępstwa.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675