  • 1. Data: 2013-09-05 14:48:39
    Temat: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na pieczątki
    Od: z <...@...pl>

    Im więcej czytam o tym "zagadnieniu" tym mam większy mętlik w głowie.
    Podobno udaje się jeździć z karteczką z badaniem technicznym ale policja
    nie zawsze się stosuje do swoich okólników i mogą zabrać DR.
    Wyślą do urzędu i co dalej. Wyrobią nowy i sobie odbiorę?
    Wiem że mandatu za to nie dostanę. :-)

    Czy może jak nakazuje "wadza" przebrnąć przez procedurę wymiany.
    W zasadzie trudno. Za długo mam jeden pojazd :-)
    Gdyby tylko głupia pieczątka nie pociągała za sobą tak dużych kosztów w
    moim przypadku:
    - 200km dojazdu do urzędu (2 kursy bo dają dowód tymczasowy)
    - 50 zł za dowód
    - 17 zł za upoważnienie (żona jest współwłaścicielem auta)
    - 2 dni urlopu, strata czasu a czas to pieniądz.

    Czy tylko ja widzę tu wielki absurd w XXI wieku? :-)

  • 2. Data: 2013-09-05 15:01:34
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > - 2 dni urlopu, strata czasu a czas to pieniądz.
    >
    > Czy tylko ja widzę tu wielki absurd w XXI wieku? :-)

    Niestety dokładnie ten sam problem miałem to jest absurd, nawet listownie
    nie mogłem
    tego załatwić choć podejmowałem starania, Pani uparcie powiedziała, ze
    musze przyjechać i koniec, pan na przeglądzie powiedział ze można jezdzić
    wielu kurierów czy osob co to np rodzic zmarł i sprawy spadkowe są
    skomplikowane i sobie jezdza z taką kartką po kilka lat, sam na urlop
    jechałem z taka kartą, w końcu upoważanienie napisałem, nienotarliane i
    pszeszło jakoś bo z rodziny kotś mi to załatwił

  • 3. Data: 2013-09-05 15:31:51
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    z nabazgrał(a):

> [...]
    > - 2 dni urlopu, strata czasu a czas to pieniądz.
    > Czy tylko ja widzę tu wielki absurd w XXI wieku? :-)

    Przerabiałem rok temu :)

    Świstek z badania jest ważny 30 dni więc po terminie mogą dać ci mandat za
    brak badania technicznego.

  • 4. Data: 2013-09-05 16:07:10
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > - 17 zł za upoważnienie (żona jest współwłaścicielem auta)

    Jeśli upoważnia najbliższa rodzina (żona) to nie ma kosztów upoważnienia.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Jodłowski

  • 5. Data: 2013-09-05 16:13:09
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 05.09.2013 16:07, Krzysztof Jodłowski pisze:
    > Jeśli upoważnia najbliższa rodzina (żona) to nie ma kosztów upoważnienia.

    Jeśli jest współwłaścicielem to nie potrzebuje upoważnienia. Wszyscy
    właściciele muszą się zgłosić tylko przy pierwszej rejestracji pojazdu -
    odbiory dowodu stałego, zmiany techniczne itp. może wykonać dowolny
    współwłaściciel dysponujący dokumentami pojazdu.

    FUT Warning!

    S.

  • 6. Data: 2013-09-05 17:37:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    z wrote:
> [...]
    > - 2 dni urlopu, strata czasu a czas to pieniądz.
    >
    > Czy tylko ja widzę tu wielki absurd w XXI wieku? :-)

    to albo działanie celowe albo kompletna durnota urzednicza...

    zauważ ile jest tam miejsca na adnotacje urzędowe, któych zwykle w porywach
    jest jedna lub dwie i nic więcej...

  • 7. Data: 2013-09-05 18:00:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "z" <...@...pl>

> [...]
    > - 2 dni urlopu, strata czasu a czas to pieniądz.
    >
    > Czy tylko ja widzę tu wielki absurd w XXI wieku? :-)

    Tylko Ty, przecież wiesz :-)

  • 8. Data: 2013-09-05 18:21:33
    Od: "HANA" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:l0a36c$7o7$1@node2.news.atman.pl...

    > Jeśli upoważnia najbliższa rodzina (żona) to nie ma kosztów upoważnienia.

    Jaksa podstawa prawna?
    Bo pierwsze slysze o czyms takim....
    A w urzedach czasto bywam i zawsze kasuja te 17 pln

    Andrzej
    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 9. Data: 2013-09-05 20:07:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    HANA wrote:
> [...]
    >
    > Jaksa podstawa prawna?
    > Bo pierwsze slysze o czyms takim....
    > A w urzedach czasto bywam i zawsze kasuja te 17 pln

    USTAWA z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

    Art. 4.
    Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia
    określa załącznik do ustawy.

    Załącznik:
    ostatni wiersz:

    Część IV Złożenie dokumentu

    Przedmiot opłaty skarbowej:
    Dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego
    odpis, wypis lub kopia - od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) -

    Stawka: 17 zł

    Zwolnienie:

    dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis
    lub kopia:

    3) jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu
    lub rodzeństwu

  • 10. Data: 2013-09-05 20:38:22

    W dniu 2013-09-05 14:48, z pisze:
> [...]
    > nie zawsze się stosuje do swoich okólników i mogą zabrać DR.
    > Wyślą do urzędu i co dalej. Wyrobią nowy i sobie odbiorę?

    Albo dostanę??? :-)

    Zakładamy że mam pecha i zabiorą Dowód.
    Może mi się jednak to bardziej opłaca?
    Jeden kurs, jeden dzień????