  • 11. Data: 2013-09-06 07:30:45
    Temat: Re: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na pieczątki
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-09-05 15:31, Chris pisze:
    > Świstek z badania jest ważny 30 dni więc po terminie mogą dać ci mandat
    > za brak badania technicznego.

    Przerabialem:
    - ...wystawie mandat za brak dokumentu...
    - tak? a ktorego?
    - eeee...nnnoooo za brak przegladu
    - przeciez przeglad jest jeszcze wazny prawie rok, tu masz napisane
    - ale swistek niewazny
    - to wystaw za niewaznosc swistka
    - ale nie ma za taki swistek sankcji
    - wiec...?
    - prosze jechac

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 12. Data: 2013-09-06 08:19:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-06 07:30, MarcinJM pisze:
> [...]
    > - tak? a ktorego?
    > - eeee...nnnoooo za brak przegladu
    > - przeciez przeglad jest jeszcze wazny prawie rok, tu masz napisane

    Dobre :-)
    Chciałem właśnie pójść tą drogą ale znając moje szczęście trafię na
    "zatwardziałego" policjanta.
    Wydrukuję sobie stanowisko w tej sprawie Komendy Głównej i wyślę pismo
    za pokwitowaniem o zmianach w dowodzie. (takie jest podobno pouczenie na
    świstku)
    Może się uda :-)

  • 13. Data: 2013-09-06 08:43:17
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    MarcinJM nabazgrał(a):

    > Przerabialem:
    > - ...wystawie mandat za brak dokumentu...

    ROTFL ... spadłem pod biurko :)

    Dzięki za dobry humor z rana :)

  • 14. Data: 2013-09-06 09:13:02
    Od: Kazimierz Uromski <i...@z...kom>

    W dniu 2013-09-05 20:07, witek pisze:

    > USTAWA z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
    > [...]

    Dokładnie, dodam tylko - bazując na praktyce - że w upoważnieniu powinno
    być jasno zawarta relacja Ty <-> współwłaściciel, tj. np.:
    "Upoważniam _mojego męża_ Waldemara Konopkę"

  • 15. Data: 2013-09-06 16:23:34
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-09-05 14:48, z pisze:
    > Im więcej czytam o tym "zagadnieniu" tym mam większy mętlik w głowie.
    > Podobno udaje się jeździć z karteczką z badaniem technicznym ale policja
    > nie zawsze się stosuje do swoich okólników i mogą zabrać DR.
    > Wyślą do urzędu i co dalej. Wyrobią nowy i sobie odbiorę?
    > Wiem że mandatu za to nie dostanę. :-)
    >
    > Czy może jak nakazuje "wadza" przebrnąć przez procedurę wymiany.
    > W zasadzie trudno. Za długo mam jeden pojazd :-)
    > Gdyby tylko głupia pieczątka nie pociągała za sobą tak dużych kosztów w
    > moim przypadku:

    > - 200km dojazdu do urzędu (2 kursy bo dają dowód tymczasowy)

    Niepotrzebne. Przerejestruj na blachy miejsca, gdzie faktycznie
    przebywasz. Rejestracji pojazdu dokonujesz w miejscu ZAMIESZKANIA
    (sprawdź definicję) a nie w miejscu zameldowania. Jeśli Twój lokalny WK
    odmawia (powołując się na MELDUNEK) - wołaj kierownika WK i żądaj odmowy
    na piśmie :)

    > - 50 zł za dowód
    Nie przeskoczysz

    > - 17 zł za upoważnienie (żona jest współwłaścicielem auta)

    Współmałżonkowie nie muszą się do tego upoważniać. Niby czytasz, ale
    jakoś nieuważnie?

    > - 2 dni urlopu, strata czasu a czas to pieniądz.

    2x2h. W Poznaniu np. możesz sobie wizytę w WK umówić na konkretną
    godzinę - przez net.

    > Czy tylko ja widzę tu wielki absurd w XXI wieku? :-)

    Szukasz czegoś, czego nie ma :)
    Poza tym - nie bądź słoik: płać podatki i opłaty w miejscu, w którym
    mieszkasz!

  • 16. Data: 2013-09-06 16:25:26
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    > Współmałżonkowie nie muszą się do tego upoważniać. Niby czytasz, ale
    > jakoś nieuważnie?

    o, zyabauem, nie pamiętałem dokładnie. Upoważnienie od współmałżonka
    jest bez opłaty skarbowej.

  • 17. Data: 2013-09-06 16:47:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-06 16:23, scobowski pisze:
> [...]
    > (sprawdź definicję) a nie w miejscu zameldowania. Jeśli Twój lokalny WK
    > odmawia (powołując się na MELDUNEK) - wołaj kierownika WK i żądaj odmowy

    Tego nie wiedziałem. Mogę przerejestrować na adres np. żony
    (współwłaściciela) ale przecież inny powiat inne blachy (koszt) i inna
    stawka ubezpieczenia ;-)

    > 2x2h. W Poznaniu np. możesz sobie wizytę w WK umówić na konkretną
    > godzinę - przez net.

    hehe:-) Może i się spróbuję umówić ale kilka lat temu to się trzeba było
    za urzędnikiem nachodzić żeby raczył urzędować w godzinach urzędowania :-)

    > Szukasz czegoś, czego nie ma :)

    TAK. Nie ma wolnego miejsca na pieczątkę a jest 2 str. (12 wolnych
    miejsc) na adnotacje urzędowe. Przypadek? :-)

    > Poza tym - nie bądź słoik: płać podatki i opłaty w miejscu, w którym
    > mieszkasz!

    Przecież się nie rozdwoję. :-) Jak się przemelduję to coś ja stracę a
    coś straci państwo. I na odwrót :-)

  • 18. Data: 2013-09-06 18:49:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-06 16:47, z pisze:

    > Tego nie wiedziałem. Mogę przerejestrować na adres np. żony
    > (współwłaściciela) ale przecież inny powiat inne blachy (koszt) i inna
    > stawka ubezpieczenia ;-)

    Ale pokrzyczeć o niedobrej władzy itd. to można w ciemno, zawsze
    się jakiś poklask znajdzie. Skoro mieszkasz w tym miejscu to
    powinieneś tam przerejestrować samochód, płacić CIT itd.

    > hehe:-) Może i się spróbuję umówić ale kilka lat temu to się trzeba było
    > za urzędnikiem nachodzić żeby raczył urzędować w godzinach urzędowania :-)

    Brak miejsca na wpisy to skończył się parę lat temu, czy teraz?

    > TAK. Nie ma wolnego miejsca na pieczątkę a jest 2 str. (12 wolnych
    > miejsc) na adnotacje urzędowe. Przypadek? :-)

    Gdybyś go zgodnie z regułami gry przerejestrował na miejsce pobytu,
    to pewnie by było miejsce na badania i brak problemów z załatwieniem
    nowego.

    Dziwny wywód :>

  • 19. Data: 2013-09-06 19:22:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-09-06 18:49, Artur Maśląg pisze:
    > Brak miejsca na wpisy to skończył się parę lat temu, czy teraz?

    Optymista :-)

    > Gdybyś go zgodnie z regułami gry przerejestrował na miejsce pobytu,
    > to pewnie by było miejsce na badania i brak problemów z załatwieniem
    > nowego.

    Sugerujesz że magicznie z 6 okienek w dowodzie zrobiłoby się 12-18? :-)

    Upraszczając: Życie nie jest takie proste jakby się wydawało :-)
    Żeby załatwić problem jednej pieczątki muszę brać urlop bo pracuję i
    wydawać niepotrzebnie pieniądze na niepotrzebny DR i zawracać
    niepotrzebnie głowę urzędnikowi. Żeby to była choć odrobinę "ważniejsza"
    kwestia.

    Ale cóż... Są tacy którym głupoty urzędnicze nie przeszkadzają.
    Przecież z bezrobociem trzeba walczyć :-)

  • 20. Data: 2013-09-06 19:36:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-06 19:22, z pisze:

    > Optymista :-)

    A co to ma do rzeczy? Chciałeś DR wymienić teraz, czy kilka lat
    temu? Jak potrzebujesz to zrobić teraz oto średnio istotne są
    kolejki sprzed iluś tam lat w WK.

    > Sugerujesz że magicznie z 6 okienek w dowodzie zrobiłoby się 12-18? :-)

    Nie, sugeruję że miejsc by przybyło i do tego nie maiłbyś
    problemów z wymianą dowodu rejestracyjnego na miejscu.

    > Upraszczając: Życie nie jest takie proste jakby się wydawało :-)

    Wbrew temu co próbujesz tutaj przemycić, to w wielu punktach
    życie jest proste i nie musisz dorabiać ideologii do sztucznego
    wymyślania problemów.

> [...]
    > wydawać niepotrzebnie pieniądze na niepotrzebny DR i zawracać
    > niepotrzebnie głowę urzędnikowi. Żeby to była choć odrobinę "ważniejsza"

    Jak już napisano - zarejestruj w miejscu pobytu, płać podatki
    (szczególnie PIT) w miejscu pobytu, sprawy staną się proste.

    > Ale cóż... Są tacy którym głupoty urzędnicze nie przeszkadzają.
    > Przecież z bezrobociem trzeba walczyć :-)

    Póki co, to te głupoty sam wymyślasz i stwarzasz sobie problemy
    których nie ma.