  • 91. Data: 2013-09-12 09:53:06
    Temat: Re: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na piecz?tki
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-11, Leszek Kowalski <k...@o...pl> wrote:

    > To jak to działa?
    > Przecież numer na hologramie w DR jest taki sam, jak numer na hologramie na
    > tablicy.
    > Dorabiają nowe hologramy z numerem który jest na tablicach, czy dają nowy z
    > innym numerem?
    >
    > Zawsze wydawało mi się, że ten hologram to jakieś zabezpieczenie, aby
    > policjant na drodze mógł sprawdzić legalnośc tablic i zgodność tych
    > hologramów.

    W adnotacje wpisuja stare serie i numer DR.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 92. Data: 2013-09-12 19:31:05
    Temat: Re: Brak miejsca w Dowodzie Rejestracyjnym na pieczątki
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Axel" <n...@s...mu>

    > Bo lubię mieć porządek w papierach, wyjeżdżam czasem za granicę i samochód
    > zarejestrowany na kogo innego to tylko dodatkowy kłopot?

    Pytałem ogólniej po co te samochody rejestrujemy jak to tylko sztuczny
    problem rozwiązuje.

  • 93. Data: 2013-09-12 19:40:10
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-12 19:31, John Kołalsky pisze:

    > Pytałem ogólniej po co te samochody rejestrujemy jak to tylko sztuczny
    > problem rozwiązuje.

    Bo waaaadza lubi trzymać obywatela pod butem. Siekierą równie łatwo
    zabić, a jakoś siekier jeszcze nie każą nam rejestrować i OC płacić. Ale
    ciii... bo podchwycą :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 94. Data: 2013-09-12 20:52:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-12 19:40, sqlwiel pisze:

    > Bo waaaadza lubi trzymać obywatela pod butem.

    Znaczy rejestracja samochodu na 'siebie' jest rzeczą zbędną
    i niepożądaną?

    > Siekierą równie łatwo
    > zabić, a jakoś siekier jeszcze nie każą nam rejestrować i OC płacić.

    A nie czujesz, że powinieneś być profilaktycznie wykastrowany?

    > Ale ciii... bo podchwycą :)

    Boisz się własnych pomysłów?

  • 95. Data: 2013-09-13 09:16:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.09.2013 20:52, Artur Maśląg pisze:

    > Znaczy rejestracja samochodu na 'siebie' jest rzeczą zbędną
    > i niepożądaną?

    Na pewno zmiana tablic, dowodu itp. jest rzeczą zbędną i niepożądaną. Ja
    wiem, że może fajnie widzieć ,,o ten warszawiok, a to porządny ślązak, a
    to znów scyzoryk'' na drodze. Ba! Czasami to nawet pozytywnie może być,
    bo jak widzę, że jedzie całkiem obcy, to pewnie się zgubi, będzie
    niepewnie na skrzyżowaniach jeździł itp. Ale wywalać 200zł od samochodu
    tylko dlatego, że zechciało mi się zmienić miejsce zamieszkania o 10km i
    przekroczyć granicę powiatu?

    Numer powinien być przypisany do samochodu, raz i niezmiennie. A w
    przypadku zmian danych właściciela dokonywano by tylko aktualizacji w
    bazie danych. Tak jak jest z NIPem. Przydzielono mi go raz, teraz
    zmieniłem US, mam NIP z ,,innej parafii'' niż rodowici zabrzanie i co z
    tego? US umiał zmienić dane za darmo i już.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 96. Data: 2013-09-13 09:41:11
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Na pewno zmiana tablic, dowodu itp. jest rzeczą zbędną i niepożądaną. Ja
    > wiem, że może fajnie widzieć ,,o ten warszawiok, a to porządny ślązak, a
    > to znów scyzoryk'' na drodze.

    Żeś sobie argumentację wymyślił :> Ty tablic nie musisz zmieniać,
    wystarczy na pms poczytać :P

    > Ba! Czasami to nawet pozytywnie może być,
    > bo jak widzę, że jedzie całkiem obcy, to pewnie się zgubi, będzie
    > niepewnie na skrzyżowaniach jeździł itp.

    Zupełnie jakbym czytał Twoje opowieści o wizycie w dużym mieście :)

    > Ale wywalać 200zł od samochodu
    > tylko dlatego, że zechciało mi się zmienić miejsce zamieszkania o 10km i
    > przekroczyć granicę powiatu?

    Tak bywa i nie ma w tym nic dziwnego. 1000 osób nie będzie miało tego
    problemu, a oczywiście padnie na Ciebie :)

    > Numer powinien być przypisany do samochodu, raz i niezmiennie.

    Stosowane są różne rozwiązania - nawet jeden do różnych samochodów, ale
    z tego wiele nie wynika.

    > A w
    > przypadku zmian danych właściciela dokonywano by tylko aktualizacji w
    > bazie danych.

    To i tak się odbywa.

    > Tak jak jest z NIPem. Przydzielono mi go raz, teraz
    > zmieniłem US, mam NIP z ,,innej parafii'' niż rodowici zabrzanie i co z
    > tego? US umiał zmienić dane za darmo i już.

    To sprzedaj mi ten NIP.

  • 97. Data: 2013-09-13 10:06:48
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-13, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

    > Żeś sobie argumentację wymyślił :> Ty tablic nie musisz zmieniać,
    > wystarczy na pms poczytać :P

    Cos sie zmienilo? Bo tablic to chyba nie musisz zmieniac jezeli rejestrujesz
    w tym samym WK.

    No i 200000 PLN psu w dupe...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 98. Data: 2013-09-13 10:11:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.09.2013 09:41, Artur Maśląg pisze:
    > Żeś sobie argumentację wymyślił :> Ty tablic nie musisz zmieniać,
    > wystarczy na pms poczytać :P

    A możesz rozwinąć tę myśl?

    > Tak bywa i nie ma w tym nic dziwnego.

    Bywa, ale po chuj wywalać kasę? Widzisz jakiś sensowny powód do zmian
    tablic?

    > To i tak się odbywa.

    No więc właśnie. I na tym powinna się zmiana zakończyć.

    > To sprzedaj mi ten NIP.

    A ty masz zmienny? Na moje oko numer jest stały dla każdego, a nie
    wyjątkowo dla mnie. Podobnie jak np. PESEL. A wydziały związane z autami
    mają świra :( Legitymację służbową też musiałbym przenieść do Zabrza,
    zapłacić za przeniesienie, zmienić pieczątki itp. Olałem, bo i tak
    wycofałem się z zawodu, ale po cholerę regionalizacja skutkująca
    regionalną numeracją w sytuacji, gdy uprawnienia i tak są
    ponadregionalne? Do statystyk itp. wystarczy numer w bazie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 99. Data: 2013-09-13 11:09:58
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > W dniu 13.09.2013 09:41, Artur Maśląg pisze:
    (...)

    > A możesz rozwinąć tę myśl?

    Google pamięta Twoje opowieści, ja też :)

    > Bywa, ale po chuj wywalać kasę? Widzisz jakiś sensowny powód do zmian
    > tablic?

    Nie wiem czy sensowny, ale jest regionalizacja (nie tylko w Polsce).
    Kupiłem działkę, okazało się później, że region energetyczny to Łódź,
    a nie Warszawa i wszystko w tej materii muszę załatwiać w drugim
    kierunku i dokładać sporo drogi. Trudno. Widzisz gdzieś sensowny powód,
    czemu mam to robić?

    > A ty masz zmienny?

    Sprzedaj mi ten NIP, daj.

    > Na moje oko numer jest stały dla każdego, a nie
    > wyjątkowo dla mnie.

    Dostaniesz nowy jak mi sprzedasz?

  • 100. Data: 2013-09-13 11:57:46
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-09-13 10:06, AZ pisze:

    > Cos sie zmienilo?

    Nie załapałeś. No, ale nowy tutaj jesteś :)

    > Bo tablic to chyba nie musisz zmieniac jezeli rejestrujesz
    > w tym samym WK.

    Nie tylko w tym samym WK.

    > No i 200000 PLN psu w dupe...

    Chcesz przywrócenia takiego obowiązku wszystkim?