  • 1. Data: 2013-09-03 15:14:09
    Temat: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    Witam.
    Niestety w lipcu tego roku włamano się na moje konto bankowe
    internetowe. Z tego co wyczytałem w internecie to wirus citadel i zitmo.
    Więcej informacji na stronie np. tutaj :
    http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/uwaga-n
    a-zitmo-nowy-zmasowany-atak-na-e-konta
    niestety nie byłem świadomy , że instaluje trojana nakładka
    przezroczysta zadziała wzorowo :( poza tym wydawało mi się , że to
    prawdziwa wiadomość której do tej pory nie mogę sobie darować i ubolewam
    nad tym zdarzeniem ponieważ ukradziono mi sporą sumę pieniędzy.
    Sprawę zgłosiłem na policję i dostarczyłem niezbędne im dokumenty
    (przelewy na konto w Krakowie firma DOTPAY w której cyberprzęstepca/cy
    zakupili kupony UKASH) oraz zadzwoniłem do banku aby zablokowali konto i
    zgłosiłem tym samym reklamację.

    Moje pytanie brzmi czy jest jakaś szansa na odzyskanie całej kwoty
    tudzież jakiejś części?

    Bank po 4 tygodniach wysłał mi pismo z odpowiedzią na moją reklamacje ,
    że właśnie miałem zawirusowany komputer trojanem citatel i miałem
    zainstalowaną aplikację na androida zitmo - e-security.apk oraz
    informację , że na ich serwerach nie wykryto włamania. Napisali również
    aby zgłosić sprawę na policje co już dawno zrobiłem.
    Proszę o rady - może ktoś wie jak mi pomóc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-09-03 15:17:17
    Temat: Re: Włamanie na konto bankowe internetowe.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.09.2013 15:14, Paweł pisze:

    > Moje pytanie brzmi czy jest jakaś szansa na odzyskanie całej kwoty
    > tudzież jakiejś części?

    A jest jakaś szansa na odnalezienie sprawcy i zwindykowanie go?

  • 3. Data: 2013-09-03 15:22:07
    Od: Paweł <pawelpmalpa@o2kropkapl>

    W dniu 2013-09-03 15:17, Andrzej Lawa pisze:

    > A jest jakaś szansa na odnalezienie sprawcy i zwindykowanie go?

    Atak prawdopodobnie był z Hiszpanii bo tam poszły hasła jednorazowe gdyż
    mam nr telefonu w bilingu miesięcznym.
    Szansa jest ale zapewne marna niestety. Poza tym tego dnia do DOTPAY,a
    dzwoniło kilkanaście osób z reklamacją i tą samą historią , która mnie
    spotkała.

  • 4. Data: 2013-09-03 21:01:02
    Od: Karol Misiukiewicz <k...@t...pl>

    Dnia Tue, 03 Sep 2013 15:22:07 +0200, Paweł napisał(a):

> [...]
    > Szansa jest ale zapewne marna niestety. Poza tym tego dnia do DOTPAY,a
    > dzwoniło kilkanaście osób z reklamacją i tą samą historią , która mnie

    no dobrze, a jak sie zabepieczyc przez tym ?

  • 5. Data: 2013-09-03 21:33:43
    Od: Bożydar <b...@n...cz>

    On 03.09.2013 21:01, Karol Misiukiewicz wrote:

    > no dobrze, a jak sie zabepieczyc przez tym ?

    Chyba każdy bank informuje klienta na podstronach typu 'bezpieczeństwo'
    o tym, że tego typu ataki mogą mieć miejsce i że nie należy nic
    instalować na telefonach itp.

    ZBP podawał tego typu komunikaty, CERT o tym informował, banki o tym
    trąbią na lewo i prawo. W mediach były informacje.

    http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktual
    nosci

    B.

  • 6. Data: 2013-09-03 21:36:33
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    > no dobrze, a jak sie zabepieczyc przez tym ?

    nie uzywac.

    zen.aspx

  • 7. Data: 2013-09-03 21:36:56
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2013-09-03 15:14, Paweł pisze:
    > Witam.
    >
    > Moje pytanie brzmi czy jest jakaś szansa na odzyskanie całej kwoty
    > tudzież jakiejś części?

    Można wiedzieć na ile cię skroili?

  • 8. Data: 2013-09-03 22:05:25
    Od: Bożydar <b...@n...cz>

    On 03.09.2013 21:36, Bartolomeo wrote:

    > Można wiedzieć na ile cię skroili?

    i o który bank chodziło?

  • 9. Data: 2013-09-03 22:20:57
    Od: Arek <a...@b...com>

    W dniu 2013-09-03 15:14, Paweł pisze:
    [..]
    > Proszę o rady - może ktoś wie jak mi pomóc.

    Z jakiego banku Ci ukradli pieniądze? Jeśli z PeKaO SA, może pomoże Ci,
    że od ponad roku nie poprawili krytycznego błędu, pomimo zgłoszenia im go:

    http://arnoldbuzdygan.com/krytyczny-blad-bezpieczens
    twa-w-internetowych-przelewach-pekao-sa/

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 10. Data: 2013-09-03 22:53:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 03.09.2013 15:22, Paweł pisze:

    > Atak prawdopodobnie był z Hiszpanii bo tam poszły hasła jednorazowe gdyż
    > mam nr telefonu w bilingu miesięcznym.
    > Szansa jest ale zapewne marna niestety.

    No i widzisz - sam sobie odpowiedziałeś.