  • 1. Data: 2013-09-04 21:13:15
    Temat: Kopiowanie dowodu osobistego?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Pewien biznes z ktorym robilem biznes zazadal okazania dowodu
    osobistego i chcial zrobic kopie dowodu.

    Czy wymaganie kopiowanie dowodu osobistego jest legalne? Dowod zawiera
    rozne informacje personalne i niekoniecznie jestem zadowolony gdy nei
    wiem co sie z ta kopia dzieje i kto ja "obrabia"

    Czy prawo mowi cos na ten temat?

    A.L.

  • 2. Data: 2013-09-04 21:15:33
    Temat: Re: Kopiowanie dowodu osobistego?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 21:13, A.L. pisze:
> [...]
    > rozne informacje personalne i niekoniecznie jestem zadowolony gdy nei
    > wiem co sie z ta kopia dzieje i kto ja "obrabia"

    Prawo na to, że nie musisz mu dawać dowodu, a kolega nie musi z tobą
    robić biznesu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-09-04 21:24:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A.L. wrote:
> [...]
    > rozne informacje personalne i niekoniecznie jestem zadowolony gdy nei
    > wiem co sie z ta kopia dzieje i kto ja "obrabia"

    tylko tyle, ze przetwarzanie danych powinno sie ograniczac do ich
    niezbednego minimum.
    Moze sie do GIODO poskarzyc. I tyle mozesz.

    Z drugiej strony posiadanie przez firmę ksera dowodu zabezpiecza ją
    przed stwierdzeniami "ja nie wiem skąd ten pan ma moje dane, ja mu nigdy
    do reki dowodu nie dawałem".

  • 4. Data: 2013-09-04 21:30:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 21:24, witek pisze:

    > tylko tyle, ze przetwarzanie danych powinno sie ograniczac do ich
    > niezbednego minimum.

    Spokojnie można wykazać zasadność posiadania przez wierzyciela
    wszystkich danych z dowodu, może oprócz zdjęcia.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-09-04 21:39:10
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > tylko tyle, ze przetwarzanie danych powinno sie ograniczac do ich niezbednego
    minimum.
    > Moze sie do GIODO poskarzyc. I tyle mozesz.

    GIODO już wielokrotnie reagował, chociaż głównie w relacji
    przedsiębiorca-konsument. Na przykład zauważył, że w takim przypadku zakres
    przetwarzania do określa ustawa. A z reguły w niej nie ma wizerunku czy
    stanu cywilnego.

    Ale w przypadku relacji B2B to już różnie bywa.

  • 6. Data: 2013-09-04 21:46:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 21:39, Maciej Bebenek pisze:
    > czy
    > stanu cywilnego.

    No i nie ma (w dowodzie).
    Chyba że jeszcze na zielonym dowodzie lecisz :)

    Natomiast pytanie o stan cywilny jest jak najbardziej na miejscu, w
    kontekście ewentualnego ustroju majątkowego.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2013-09-04 21:52:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Spokojnie można wykazać zasadność posiadania przez wierzyciela
    > wszystkich danych z dowodu, może oprócz zdjęcia.

    a do czego ci wzrost i kolor oczu?
    serwis randkowy prowadzisz?

  • 8. Data: 2013-09-04 22:00:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-04 21:52, witek pisze:

    > a do czego ci wzrost i kolor oczu?
    > serwis randkowy prowadzisz?

    Są to dane widoczne przez wierzyciela u dłużnika prima facie, chcesz
    nakazać podpisywanie umów z zamkniętymi oczami? A co za różnica, czy
    wierzyciel sobie zapisze "umowę podpisał wysoki blondyn o niebieskich
    oczach", czy będzie miał te dane zapisane w bardziej formalny sposób?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2013-09-04 22:08:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > wierzyciel sobie zapisze "umowę podpisał wysoki blondyn o niebieskich
    > oczach", czy będzie miał te dane zapisane w bardziej formalny sposób?

    w jaki sposób widzisz wzrost w cm?
    po drugie w jaki sposob uzasadnisz przed GIODO zbieranie takich danych?

  • 10. Data: 2013-09-04 22:10:28
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 4 Sep 2013 21:39:10 +0200, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >GIODO ju? wielokrotnie reagowa?, chocia? g?ównie w relacji
    >przedsi?biorca-konsument. Na przyk?ad zauwa?y?, ?e w takim przypadku zakres
    >przetwarzania do okre?la ustawa. A z regu?y w niej nie ma wizerunku czy
    >stanu cywilnego.
    >
    >Ale w przypadku relacji B2B to ju? ró?nie bywa.

    To jest w sytuacji biznes-obywatel. Przy przepisywaniu na mnie umowy o
    internet. "Renomowana firma o zasiegu krajowym" odmowila zalatwienai
    sprawy (w sposob wybitnie chamski zreszta) gdy nie wyrazilem zgody na
    skopiowanie dowodu osobistego.

    A co GIODO mowi na ten temat? Bo zamierzam ciagnac sprawe dalej, a nie
    chce mi sie poki co angazowac prawnika

    A.L.