  • 21. Data: 2010-02-18 10:33:11
    Temat: Re: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 10:38:53 +0100, szerszen napisał(a):

    > nie, to jedyne rozsadne wyjscie,

    Szkoda tylko, że bezprawne

    > jak sobie wyobrazasz sciagniecie oplat,
    > jesli ktos bedzie mogl sobie odjechac samochodem bez problemu?
    > sila go zatrzymasz? ;)

    No właśnie siłą nie wolno, można zadzwonić na policję

    --
    marcin

  • 22. Data: 2010-02-18 10:49:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.02.2010 08:16), badzio wrote:

    > Troche dziwne. Dotychczas mialem wrazenie ze takie dzialania sa
    > nielegalne (vide watki o nieogrodzonym parkingu i pobieraniu za niego
    > kase). Jedyne co moze zrobic wlasciciel terenu to np wywiesic cennik
    > typu 'pierwsze 30min gratis, pozniej 100zl/godz parkowania' i scigac
    > delikwentow z powodztwa cywilnego. Ale nie maja prawa nalozyc blokady
    > na samochod tak samo jak nie maja prawa wziac kluczykow w zastaw.
    > Dziennikarze cos pokrecili, policmajstrzy niedouczeni czy tez ja
    > jestem w bledzie?

    Z jednej strony też mi się tak wydaje, ale z drugiej strony - czym się
    różni (w sensie prawnym) założenie blokady od niepodniesienia szlabanu
    na wyjeździe?

    Powiedzmy że nie zakładają blokady, tylko na wyjeździe jest szlaban i
    podniosą go dopiero jak uiścisz 300zł. Tak jak na normalnym płatnym
    parkingu (tylko opłaty nieco wyższe).

    p. m.

  • 23. Data: 2010-02-18 11:01:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem pisze:

    > Z jednej strony też mi się tak wydaje, ale z drugiej strony - czym się
    > różni (w sensie prawnym) założenie blokady od niepodniesienia szlabanu
    > na wyjeździe?

    Szlaban jest widoczny zanim zacznie stanowić problem.

  • 24. Data: 2010-02-18 11:02:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b7d0d25$1@news.home.net.pl...

    > Sieci stacji bardzo często współpracują z tymi sieciami - na trasie
    > katowickiej Shell występuje razem z McDonalds właśnie.

    ale co to kogo obchodzi, w tym wypadku sadzac po opisie bylo inaczej

    > Bo i mnie może to spotkać, że sobie zaparkuję, nie zauważę jakiejś
    > informacji rzekomo napisanej małymi literkami na jakiejś dyskretnie
    > schowanej tabliczce, zasiedzę się w przystacyjnym bistro i będę miał
    > niespodziankę po powrocie.

    a moze kiedys staniesz sie ajentem stacji, albo wlascicielem gruntu, na
    ktorym kazdy bedzie sobie stala jak chcial i nie bedziesz mial na to rady,
    jak zakladanie kazdemu sprawy cywilnej, pod warunkiem ze uda ci sie po
    numerach dosjc do danych sprawcy twojej szkody :)

    > Aha. Które nagle przypadkiem będą mniały tajemniczą awarię albo
    > przypadkiem będą akurat "konserwowane". To ich klasyczne numery.

    a matka siedzi z tylu?

    > Zdjęcie tablic (mają kamery) -> wezwanie do zapłaty -> sąd -> komornik.

    nie no pewnie, koszty czas itd, tutaj juz sie nie martwisz o to ze nie
    zauwazysz tabliczki malym drukiem, albo ze kamery beda w konserwacji?

  • 25. Data: 2010-02-18 11:03:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Szkoda tylko, że bezprawne

    bo poniewaz?

    > No właśnie siłą nie wolno, można zadzwonić na policję

    ktora powie ze to teren prywatny i ma to w d...

  • 26. Data: 2010-02-18 11:10:29
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    mvoicem <m...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Powiedzmy że nie zakładają blokady, tylko na wyjeździe jest szlaban i
    > podniosą go dopiero jak uiścisz 300zł. Tak jak na normalnym płatnym

    Ogrodzony teren, szlaban i "wielki cennik przy wjeździe" usprawiedliwia
    działania po linii "widziały gały co brały i w co samochodem wjeżdżały"
    *bez* "grzebania" przy/w cudzym mieniu.

    Założenie blokady na koła bez bardzo precyzyjnej podstawy prawnej daje
    (IMHO) cały szereg ścieżek "czepiania się" poszkodowanego po linii
    "*bezpośredniej* ingerencji bez podstaw prawnych w cudze mienie".
    "Pieniacz" się w końcu trafi matołom od "prywatnych blokad".

    P.S.
    Ja już spotkałem na usenecie jednego takiego co zaciągnął państwo
    Niemieckie przez *wszystkie* Niemieckie instancje do Sztrasburga
    i tam po *wielu* latach wygrał spór jak dla mnie niemal "o pietruszkę".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Jaki jest człowiek, takie są jego marzenia.

  • 27. Data: 2010-02-18 11:12:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b7d1df4@news.home.net.pl...

    > Szlaban jest widoczny zanim zacznie stanowić problem.

    jak jest postawiony tylko na wyjezdzie ze stacji?
    watpie

  • 28. Data: 2010-02-18 11:25:21
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4b7d0831$1@news.home.net.pl...

    > zasadnicze

    > ale to nie bylo bistro bp tylko mcdonalds, gdzies dalej, wiec zaden w tym
    > interes stacji

    A co ma do parkingu przy stacji interes stacji?
    Parking na stacji benzynowej nie jest wylacznie dla klientow stacji a dla
    kierowcow.
    Ja wiem, ze w Polsce jest inaczej i za parkowanie na stacji trzeba zaplacic
    300zl...
    Ale to Polska tylko na szczescie.
    W UK, na stacji benzynowej mozesz parkowac 2 godziny i nikt nie wnika co w
    tym czasie robisz.
    Gdzie jestes...

    > a co ciebie obchodzi blokada na cudzym kole?

    Bo to buractwo i prymitywizm. Zwlaszcza mowa, ze parking jest dla klientow
    stacji a mimo to klienci sa kasowani... to podwojna paranoja.

    > a przedewszystkim kamery monitoringu

    > nie, to jedyne rozsadne wyjscie, jak sobie wyobrazasz sciagniecie oplat,
    > jesli ktos bedzie mogl sobie odjechac samochodem bez problemu?
    > sila go zatrzymasz? ;)

    Zwinac interes skoro sie nie potrafi go normalnie prowadzic, nie kazdy musi
    byc biznesmenem... debilem jak widac po tej stacji - tak.
    Na calym zachodzie na stacji mozesz parkowac 2 godziny bez zadnego
    problemu... jedynie Polska to jakis dziki kraj... gdzie parking przy stacji
    to pulapka na jelenia za 300zl...

  • 29. Data: 2010-02-18 11:31:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:4b7d1df4@news.home.net.pl...

    > jak jest postawiony tylko na wyjezdzie ze stacji?
    > watpie

    Zawsze można wyjechać pod prąd :-P

  • 30. Data: 2010-02-18 11:32:07
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 18 Lut, 09:30, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Dbają? Psują marce wizerunek.

    Nie wiem, co jest wiekszym psuciem wizerunku.
    Wyganianie aut, które sobie zrobiły na stacji darmowy parking czy
    niemożność zaparkowania na tej stacji jej klientów (w celu wypicia
    naniej kawy czy dolania płynu do spryskiwacza).