  • 1. Data: 2010-02-17 19:55:40
    Temat: Czy musze placic za niekupiony program ??
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    z trzy lata temu zamowilismy program w wersji demo/trial czy nie wiem jak to
    nazwac. chodzilo o to, ze chcielismy go przetestowac i ewentualnie kupic.
    Pobawilismy sie tym z jeden dzien i tyle. Po roku dostalismy wezwanie do
    zaplaty i kolejna wersje programu. Po kolejnym roku kolejne wezwania. Caly
    czas temat zlewalismy, bo (wg nas) wg umowy nic nie kupilismy. Ale od kilku
    dni firma mocno cisnie, ze mamy zaplacic chyba z 5 faktur zaleglych.
    Tu podaje link do kawalka umowy :
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/959a478275c9b274
    .html

    Czy musimy placic ??
    Twierdza, ze jakbysmy odesliali ta plytke wtedy to nie. A ze nie odeslalismy
    to mamy placici.

    Fantom

  • 2. Data: 2010-02-18 07:40:16
    Temat: Re: Czy musze placic za niekupiony program ??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Fantom pisze:

    > Tu podaje link do kawalka umowy :
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/959a478275c9b274
    .html

    Skoro skuteczne zawarcie umowy na zakup/użytkowanie programu wymaga
    uiszczenia zapłaty - to umowa nie zostałą zawarta, więc niech spadają na
    drzewo banany prostować.

    > Czy musimy placic ??
    > Twierdza, ze jakbysmy odesliali ta plytke wtedy to nie. A ze nie
    > odeslalismy to mamy placici.

    A gdzieś w ogóle w tej umowie jest coś o nośniku?

  • 3. Data: 2010-02-18 09:55:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 08:40:16 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    .html

    > Skoro skuteczne zawarcie umowy na zakup/użytkowanie programu wymaga
    > uiszczenia zapłaty - to umowa nie zostałą zawarta, więc niech spadają na
    > drzewo banany prostować.

    W dodatku, pkt 5 mówi że terminowa zapłata przedłuża umowę - więc nie ma
    mowy o przedłużeniu, bo nawet pierwsza wpłata nie miała miejsca :)
    Heheh - ten co konstruował tą umowę nie był zbyt przebiegły :D

  • 4. Data: 2010-02-18 09:58:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herald pisze:

    > W dodatku, pkt 5 mówi że terminowa zapłata przedłuża umowę - więc nie ma
    > mowy o przedłużeniu, bo nawet pierwsza wpłata nie miała miejsca :)
    > Heheh - ten co konstruował tą umowę nie był zbyt przebiegły :D

    Albo może właśnie napisał jak trzeba, a oni teraz postanowili szukać
    frajerów.

  • 5. Data: 2010-02-18 11:59:05
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości
> [...]
    .html

    > Czy musimy placic ??
    > Twierdza, ze jakbysmy odesliali ta plytke wtedy to nie. A ze nie

    A możesz podać całą umowę?
    Zajrzałem na stronę Vulcana i tam, w dziale warunki sprzedaży i użytkowania,
    m. in. pisze:
    Możliwość sprawdzenia i zwrotu programów
    Kupujący ma prawo odesłać zamówione programy w terminie dwóch tygodni od
    daty ich otrzymania, jeżeli nie spełniają one jego oczekiwań. [...]
    Odesłanie programu w podanym terminie stanowi rozwiązanie umowy licencyjnej,
    a tym samym powoduje utratę wszelkich praw z nią związanych.[...]
    Wersje demonstracyjne
    Wszystkim zainteresowanym naszymi programami oferujemy możliwość zapoznania
    się z ich pełnymi wersjami. To więcej niż możliwość przyjrzenia się pracy
    typowych wersji demonstracyjnych. Gwarantujemy przyjęcie zwrotu zamówionego
    programu zgodnie z warunkami podanymi powyżej.

    Twoje kontakty z Vulcanem były 3 lata wcześniej, więc może umowa była
    inaczej skonstruowana?

    Pozdrawiam
    PawelT

  • 6. Data: 2010-02-18 20:00:38
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > zamówionego programu zgodnie z warunkami podanymi powyżej.
    >
    > Twoje kontakty z Vulcanem były 3 lata wcześniej, więc może umowa była

    Nie wiem co jest ani co bylo na ich stronie. Wiem jaka przyslaili umowe na
    papierze - ta skopiowalem w pierwszym poscie do wgladu

    Tak swoja droga, z tego powyzszego wynika, ze jak odeslalbym "program" to
    rozwiazalbym umowe licencyjna. Ale ja jej nigdy nie podpisalem, a z tresci
    wynika jasno - nie zapalce nie ma licencji. to co mialbym rozwiazywac
    odsylajac plytke ??

    Fantom

  • 7. Data: 2010-02-19 09:10:12
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozwiazalbym umowe licencyjna. Ale ja jej nigdy nie podpisalem, a z tresci
    > wynika jasno - nie zapalce nie ma licencji. to co mialbym rozwiazywac

    Jeżeli jest to cała treść umowy, to brak wniesienia opłaty oznacza, że nie
    zawarliście umowy; tym niemniej coś czuję, że nie jest to cała treść - kilka
    lat temu pośredniczyłem w zakupie oprogramowania, prawdopodobnie z tej firmy
    (albo podobnej - musiałbym przetrzepać swoje zabałaganione archiwum i to z
    niepewnym skutkiem), i kojarzę sobie, że umowa była podobnie skonstruowana,
    jak ta, którą tu podałem. W tym przypadku, moim zdaniem, możecie wisieć
    Vulcanowi za 3 lata, ponieważ wg nich (info ze strony) rozwiązaniem, czy
    rezygnacją z umowy jest odesłanie płytki, chyba do dwóch tygodni.
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 8. Data: 2010-02-19 09:13:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pt pisze:

    > Jeżeli jest to cała treść umowy, to brak wniesienia opłaty oznacza, że nie
    > zawarliście umowy; tym niemniej coś czuję, że nie jest to cała treść - kilka

    Nawet jeśli by coś było sugerującego inaczej - byłby to zapis sprzeczny.

    Posunąłbym się nawet do świadomie złego napisania umowy, żeby mieć
    pretekst do wyłudzeń.

  • 9. Data: 2010-02-19 09:24:00
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > zdaniem, możecie wisieć Vulcanowi za 3 lata, ponieważ wg nich (info ze
    > strony) rozwiązaniem, czy rezygnacją z umowy jest odesłanie płytki, chyba

    Przegladne cala umowe, bo jest ona oczywisice sporo dluzsza niz wyciety
    fragment. Ale tylko on dotyczyl chyba licencji, platnosci itp.

    Fantom

  • 10. Data: 2010-02-19 11:28:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Feb 2010, Andrzej Lawa wrote:

    .html

    > Skoro skuteczne zawarcie umowy na zakup/użytkowanie programu wymaga
    > uiszczenia zapłaty - to umowa nie zostałą zawarta, więc niech spadają na
    > drzewo banany prostować.

    Jak chodzi o licencję tak.
    Jak chodzi o nośnik oraz całość umowy:

    > A gdzieś w ogóle w tej umowie jest coś o nośniku?

    ...to IMVHO przysługuje im żądanie zwrotu nośnika, bo dlaczego by nie?

    *JEŚLI* umowa czegoś nie reguluje, a mamy ewidentnie do czynienia
    ze "sprzedażą na próbę" wg art. 592 KC, to widzę pewne wątpliwości
    wręcz co do całości umowy; fakt, że PA reguluje sprawy związane
    z udzieleniem praw do używania (licencją) nie uchyla przecież
    regulacji KC w pozostałym zakresie, prawda?

    Oczywiscie, cena za nośnik to *nie* jest cena za licencję, żeby mi
    ktoś nie wcisnął w palce coś czego nie napisałem :> (albo że w 100%
    popieram żądania sprzedawcy).
    A że nie ustalili że ich nośnik kosztuje 50$$ sztuka, no to chyba
    równowartość czystej płytki plus rozsądnie policzone koszty nagrania
    chyba byłby na miejscu.
    I to wygląda mi na oczywiste - tego mogą żądać "bezwzględnie".

    Natomiast pozostaje sprawa: "Jeżeli kupujący rzecz odebrał
    i nie złożył oświadczenia przed upływem umówionego przez strony
    lub wyznaczonego przez sprzedawcę terminu, uważa się, że uznał
    przedmiot sprzedaży za dobry".
    Mam wątpiwość.
    Czy przez "przedmiot sprzedaży" należy w tym przypadku uznać
    egzemplarz oddzielnie od licencji, czy egzemplarz *wraz* z licencją?
    Albo inaczej - czy przy zakupie usługi telekomunikacyjnej
    "za 1 zł" można oddać usługę ;) a zostawić sobie telefon,
    twierdząc że 1 zł się należy, czy jednak umowa stanowi całość.

    Niewątpliwie umowa nie zostałaby zawarta *w całości*, jakby
    płytka została oddana. Zero roszczeń, do widzenia.
    Skoro nie jest "niezawarta w całości", to zaczyna mi to
    niebezpiecznie przypominać konstrukcję z telefonem za 1 zł.
    "Z usługi/licencji na rok rezygnuję, ale telefon/płytkę
    za 1 zł chcę zachować".

    pzdr, Gotfryd