    From: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    Date: Thu, 18 Feb 2010 12:10:29 +0100

    mvoicem <m...@g...com> pisze:

    > Z jednej strony też mi się tak wydaje, ale z drugiej strony - czym się
    > różni (w sensie prawnym) założenie blokady od niepodniesienia szlabanu
    > na wyjeździe?
    >
    > Powiedzmy że nie zakładają blokady, tylko na wyjeździe jest szlaban i
    > podniosą go dopiero jak uiścisz 300zł. Tak jak na normalnym płatnym
    > parkingu (tylko opłaty nieco wyższe).

    Ogrodzony teren, szlaban i "wielki cennik przy wjeździe" usprawiedliwia
    działania po linii "widziały gały co brały i w co samochodem wjeżdżały"
    *bez* "grzebania" przy/w cudzym mieniu.

    Założenie blokady na koła bez bardzo precyzyjnej podstawy prawnej daje
    (IMHO) cały szereg ścieżek "czepiania się" poszkodowanego po linii
    "*bezpośredniej* ingerencji bez podstaw prawnych w cudze mienie".
    "Pieniacz" się w końcu trafi matołom od "prywatnych blokad".

    P.S.
    Ja już spotkałem na usenecie jednego takiego co zaciągnął państwo
    Niemieckie przez *wszystkie* Niemieckie instancje do Sztrasburga
    i tam po *wielu* latach wygrał spór jak dla mnie niemal "o pietruszkę".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Jaki jest człowiek, takie są jego marzenia.