  • 1. Data: 2010-02-18 06:23:53
    Temat: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Uważaj na stację benzynową przy al. Górnośląskiej w Katowicach. Masz tylko
    30 minut, żeby zatankować, odwiedzić toaletę czy napić się kawy. Potem
    rośli ochroniarze zablokują twoje auto. Blokadę z koła chętnie zdejmą. Za
    300 złotych!

    Na stację BP przy al. Górnośląskiej kilka dni temu podjechały dwie młode
    kobiety. Samochód na opolskich rejestracjach był wyładowany torbami i
    sprzętem narciarskim. Klientki zapłaciły za benzynę, odjechały sprzed
    dystrybutora i zostawiły auto na parkingu przy stacji. Były głodne, więc
    wstąpiły do Mc Donalda, który stoi niedaleko. Po kolacji odkryły, że swoim
    samochodem już dalej nie pojadą. Na kołach zobaczyły blokadę.

    Były zdenerwowane, zadzwoniły po policję, ale interwencja nie na wiele się
    zdała. Policjanci wyjaśnili kobietom, że stacja to teren prywatny i nic im
    do tego.

    Ochroniarze stali z boku i obserwowali klientki, które przecież tankowały
    na stacji. Po odjeździe policji za 300 złotych odblokowali samochód.

    Nie mogłam uwierzyć w opowieść świadka tego zdarzenia. Na stacjach
    benzynowych kierowcy nie tylko tankują paliwo, ale odpoczywają, a niektórzy
    śpią w swoich samochodach. I nikt im z tego powodu nie robi wyrzutów.

    Wsiadam do auta i jadę na Górnośląską. Przy wjeździe tabliczka z
    ostrzeżeniem, że mam tylko 30 minut na załatwienie wszystkich spraw. Widać
    nie wszyscy zwracają na nią uwagę, bo na parkingu stoją dwa auta z blokadą
    na kołach i karteczkami za wycieraczkami. Na karteczce groźba: Samoczynne
    ściąganie blokady jest kradzieżą mienia! Kamery zarejestrowały wykroczenie!
    I jeszcze telefon komórkowy do ochroniarzy.

    Parkuję na stacji i sprawdzam czas. Zerkając co chwilę na zegarek wchodzę
    na stację i proszę o rozmowę z kierownikiem.

    - Obok jest hotel, oddział PZU i inne biurowce. Ludzie przyjeżdżali do
    pracy i zostawiali auta na osiem godzin. Nie mieliśmy wyjścia, bo parkował
    u nas każdy kto chciał. Nasi klienci nie mieli miejsca. Nowe regulacje
    absolutnie nie są wymierzone przeciwko tym, którzy rzeczywiście korzystają
    ze stacji - zapewnia kierownik.

    Zerkam na zegarek, nasza rozmowa zajęła 15 minut. Uff, zmieściłam się w
    widełkach. Wchodzę do auta i... nie ruszę. Mój samochód ma założoną
    blokadę. Wracam na stację, tłumaczę, że nie przekroczyłam przecież
    ustalonego czasu. Pracownica stacji krzyczy do ochroniarza: - Pani jest z
    "Gazety", ściągnijcie blokadę!

    Jacek Pytel, rzecznik katowickiej policji podkreśla, że działania
    właściciela stacji nie są bezprawne. - To teren prywatny, na którym może
    sobie ustanowić własny regulamin. Policja może interweniować tylko wtedy
    gdy jest zagrożone życie lub zdrowie albo dochodzi do zakłócenia ruchu
    drogowego.

    Magdalena Kandafer, rzeczniczka BP Polska informuje, że stacja przy al.
    Górnośląskiej nie jest jedynym miejscem, gdzie blokują koła. - Na naszych
    385 stacjach rozsianych po całym kraju, zasada 30 minut obowiązuje jeszcze
    w pięciu innych miejscach: przy ul. Francuskiej i Beskidzkiej w Katowicach,
    we Wrocławiu przy ul. Swobodnej i Placu Grunwaldzkim oraz na rogu
    Teatralnej i Sienkiewicza w Sosnowcu.

    Wszystkie te stacje znajdują się w pobliżu osiedli, punktów handlowych,
    urzędów czy sądów. Wielu kierowców traktowało je jak bezpłatne parkingi.
    Zdarzało się nawet, że ktoś zostawił swój samochód na kilka godzin pod
    dystrybutorem! Problem jest trudny i naprawdę nie mieliśmy innego wyjścia,
    by nasi klienci mogli skorzystać z kawiarni czy zrobić drobne zakupy -
    zapewnia Kandafer.

    - Ale mój samochód zablokowano po kwadransie - przypominam rzeczniczce.

    Kandafer: - Przyznaję, że system wprowadzony na stacjach nie jest doskonały
    i może się zdarzyć, że blokada zostanie nałożona niesłusznie. Zajmuje się
    tym zewnętrzna firma. Praca ochroniarzy polega na obserwowaniu kierowców i
    jak długo ich auta zajmują parking. Mogą się wkraść pomyłki. Osoba, której
    auto zostanie zablokowane przez pomyłkę może złożyć reklamację u obsługi
    stacji. Sprawę rozstrzygnie obraz z kamer. Jeśli mandat nałożony był
    niesłusznie, pieniądze zostaną kierowcy zwrócone.

    Odetchnęłam z ulgą.

    http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,7573839,L
    epiej_nie_tankuj_na_stacji_BP__bo_ci_zablokuja_kola.
    html

  • 2. Data: 2010-02-18 07:16:59
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 18 Lut, 07:23, sensor <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > 30 minut, żeby zatankować, odwiedzić toaletę czy napić się kawy. Potem
    > rośli ochroniarze zablokują twoje auto. Blokadę z koła chętnie zdejmą. Za

    Troche dziwne. Dotychczas mialem wrazenie ze takie dzialania sa
    nielegalne (vide watki o nieogrodzonym parkingu i pobieraniu za niego
    kase). Jedyne co moze zrobic wlasciciel terenu to np wywiesic cennik
    typu 'pierwsze 30min gratis, pozniej 100zl/godz parkowania' i scigac
    delikwentow z powodztwa cywilnego. Ale nie maja prawa nalozyc blokady
    na samochod tak samo jak nie maja prawa wziac kluczykow w zastaw.
    Dziennikarze cos pokrecili, policmajstrzy niedouczeni czy tez ja
    jestem w bledzie?

  • 3. Data: 2010-02-18 07:30:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    badzio wrote:

> [...]
    > na samochod tak samo jak nie maja prawa wziac kluczykow w zastaw.
    > Dziennikarze cos pokrecili, policmajstrzy niedouczeni czy tez ja

    A ja jestem ciekawa, jak oni to księgują? Te blokady to lepszy interes, niż
    tankowanie paliwa, w końcu mało który bak można zatankować za 3 stówy.
    J.

  • 4. Data: 2010-02-18 07:37:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    sensor pisze:
> [...]
    > 30 minut, żeby zatankować, odwiedzić toaletę czy napić się kawy. Potem
    > rośli ochroniarze zablokują twoje auto. Blokadę z koła chętnie zdejmą. Za

    Lepiej mieć przy sobie szlifierkę kątową ;)

    A ciecie popełniają naruszają cudze posiadanie. Zaś te 300zł to zwykłę
    wymuszenie.

    Dlaczego policja nie reaguje?

    Swoją szosą w ten sposób szybko utracą klientów. A centrala BP powinna
    im odebrać prawa do franczyzy.

  • 5. Data: 2010-02-18 08:23:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b7cee0c$1@news.home.net.pl...

    > A ciecie popełniają naruszają cudze posiadanie. Zaś te 300zł to zwykłę
    > wymuszenie.

    he?
    ten kij ma dwa konce, stawiajac fure na 8 godzin nie dosc ze naruszaja cudze
    posiadanie, to jeszcze narazaja na straty

    > Dlaczego policja nie reaguje?

    bo to teren prywatny, infrmacja wywieszona, dostepna, a wiec zaakceptowana

    > Swoją szosą w ten sposób szybko utracą klientów. A centrala BP powinna
    > im odebrać prawa do franczyzy.

    a czemu to?
    bo dbaja o swoje interesy?

  • 6. Data: 2010-02-18 08:30:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > he?
    > ten kij ma dwa konce, stawiajac fure na 8 godzin nie dosc ze naruszaja
    > cudze posiadanie, to jeszcze narazaja na straty

    Redaktorka stała 15 minut. Inne klientki STACJI tylko coś chciały zjeść.

    > bo to teren prywatny, infrmacja wywieszona, dostepna, a wiec zaakceptowana

    "Parkowanie oznacza zgodę na seks" ;->

    > a czemu to?
    > bo dbaja o swoje interesy?

    Dbają? Psują marce wizerunek.

  • 7. Data: 2010-02-18 08:40:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-18 09:30, Andrzej Lawa pisze:

    > Redaktorka stała 15 minut.

    Tak twierdzi.

    Inne klientki STACJI tylko coś chciały zjeść.

    Pozostawiły samochód i gdzieś poszły.

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-02-18 08:40:19
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b7cfa7d$1@news.home.net.pl...

    > Redaktorka stała 15 minut. Inne klientki STACJI tylko coś chciały zjeść.

    a ile czsu jadly i jadly raczej nie na stacji, wiec co stacje to obchodzi,
    inni parkowali cale dnie

    a redaktorka to przegiecie, ale jak widac latwe do udowodnienia

    > Dbają? Psują marce wizerunek.

    a brak mozliwosci zostawienia samochodu nigdzie indziej jak pod
    dystrybutorem, to nie psuje wizerunku marce?
    popatrz na to przez pryzmat stacji/wlasciciela gruntu, a nie tylko
    wiesniaka, ktory parkuje gdzie chce bo mu tak wygodnie i ma wszystkich i
    wszystko w dupie

  • 9. Data: 2010-02-18 09:28:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen pisze:

    > w wiadomości news:4b7cfa7d$1@news.home.net.pl...

    > a ile czsu jadly

    Jakie ma to znaczenie?

    > i jadly raczej nie na stacji,

    Na stacjach BP bistro właśnie z reguły jest.

    > wiec co stacje to
    > obchodzi, inni parkowali cale dnie

    A co mnie obchodzą inni? Ktoś inny mógł też bombę podłożyć - co z tego
    ma wynikać?

    > a redaktorka to przegiecie, ale jak widac latwe do udowodnienia

    Bo miała ze sobą całę stado świadków (swoją ekipę) i autorytet prasy.

    > a brak mozliwosci zostawienia samochodu nigdzie indziej jak pod
    > dystrybutorem, to nie psuje wizerunku marce?

    To się wprowadza opłaty dla osób niebędących klientami i problem
    rozwiązany. Zakładanie blokad to bandytyzm.

  • 10. Data: 2010-02-18 09:38:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4b7d0831$1@news.home.net.pl...

    > Jakie ma to znaczenie?

    zasadnicze

    > Na stacjach BP bistro właśnie z reguły jest.

    ale to nie bylo bistro bp tylko mcdonalds, gdzies dalej, wiec zaden w tym
    interes stacji

    > A co mnie obchodzą inni? Ktoś inny mógł też bombę podłożyć - co z tego
    > ma wynikać?

    a co ciebie obchodzi blokada na cudzym kole?

    > Bo miała ze sobą całę stado świadków (swoją ekipę) i autorytet prasy.

    a przedewszystkim kamery monitoringu

    > To się wprowadza opłaty dla osób niebędących klientami i problem
    > rozwiązany. Zakładanie blokad to bandytyzm.

    nie, to jedyne rozsadne wyjscie, jak sobie wyobrazasz sciagniecie oplat,
    jesli ktos bedzie mogl sobie odjechac samochodem bez problemu?
    sila go zatrzymasz? ;)