  • 1. Data: 2010-02-17 21:29:11
    Temat: Zamyslenie nad polska 'sprawiedliwoscia'
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tak sobie siedze wieczorem, przegladam newsy i zastanawiam sie,
    jakimi slowami mozna okreslic polski wymiar sprawiedliwosci.

    Za nazwanie kogos 'pedalem' przyznawane jest zadoscuczynienie
    w kwocie 15 tys. zl. Za usilowanie zabojstwa ze szczegolnym
    okrucienstwem (podpalenie) ofierze (40% powierzchni poparzone,
    poparzenia 2 i 3 stopnia) przyznawane jest 10 tys. zl
    zadoscuczynienia.

    Hm, na usta cisna sie wylacznie okreslenia powszechnie uznawane
    za wysoce obrazliwe. Polskie sadownictwo chyba dotyka dna.
    Pytanie: czy jest tam jeszcze dwa metry mulu?

    Chyba powoli dojrzewa czas na ograniczenie tej 'niezawislosci'
    sedziowskiej, ktora staje sie coraz bardziej dowolna samowola.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 2. Data: 2010-02-17 21:36:10
    Temat: Re: Zamyslenie nad polska 'sprawiedliwoscia'
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Tak sobie siedze wieczorem, przegladam newsy i zastanawiam sie,
    > jakimi slowami mozna okreslic polski wymiar sprawiedliwosci.

    Zajmij się czymś pożytecznym lepiej.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2010-02-17 22:03:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Johnson napisal:
    > Zajmij się czymś pożytecznym lepiej.

    A tak masz co do powiedzenia w poruszonym temacie?
    Czy tylko tak piszesz, bo piszesz? Bo cie zabolalo z racji
    przynaleznosci zawodowej?

    Problem jest: kompletna nieprzystawalnosc wyrokow w poszczegolnych
    sprawach. To juz nawet system precedensowy zabezpiecza przed
    taka patologia.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2010-02-18 01:32:26
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    >
    > Problem jest: kompletna nieprzystawalnosc wyrokow w poszczegolnych
    > sprawach. To juz nawet system precedensowy zabezpiecza przed

    Ale rodzi gorsze patologie. Jakiś sędzia pieprznie kretyński wyrok i staje
    się on prawem...

    Pozdro Przemek

  • 5. Data: 2010-02-18 11:41:22
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Chyba powoli dojrzewa czas na ograniczenie tej 'niezawislosci'
    > sedziowskiej, ktora staje sie coraz bardziej dowolna samowola.

    Lepper, zostaje skazany na iles tam lat wiezienia w procesie tajnym ale z
    jawnym oskarzeniem:)
    Rozprawa przeciwko Lyzwinskiemu toczy sie w wiezieniu! Jak w czasach
    1944-1956!!!
    Nawet, oskarzonego o zabojstwo, chorego wynosza z wiezienia na rozprawe,
    Lyzwinskiego nie...
    Wszyscy szczekaja na lepera - ten odpiera ataki, ze jest niewinny, no to
    dziennikarze: pokaz dowody! Lepper nie moge sa tajne.... Masz jeszcze jakies
    watpliwosci co do sadow w Polsce?
    Przypadek znany osobiscie. Sad uznaje podpis z kartki skserowanej za
    oryginal, mimo, iz nawet grafolog ma watpliwosc w oryginalnosc podpisu
    (przypominam jedyna kopia tegoz to ksero!!!) osoba ktora podsunela
    sfalszowana umowe ze sfalszowanym podpisem to emerytowany prokurator...
    Oskarzony przegrywa w cuglach, buli 70000zl odszkodowania za nie wywiazanie
    sie z umowy ktorej nigdy nie bylo! Z umowy spisanej miedzu nim a
    emerytowanym prokuratorem ktorego na oczy nigdy nie widzial...
    Ja ta sprawe znam osobiscie! Jak bym oppisal szczegoly, to powiedzilibyscie,
    ze mam nie po kolei w glowie...
    To co dzieje sie w sadownictwie polskim to juz nawet kabaret nie jest w
    stanie tego przekazac.

  • 6. Data: 2010-02-18 14:30:46
    Od: "PapoSmerf" <S...@w...pl>

    Órzytkownik "pmlb" napisal:
    > Lepper, zostaje skazany na iles tam lat wiezienia w procesie tajnym ale z
    > jawnym oskarzeniem:) Rozprawa przeciwko Lyzwinskiemu toczy sie w
    > wiezieniu!
    > Jak w czasach 1944-1956!!!

    tak sie u nas likwiduje niewygodna opozycje:O(
    niekturzy nawet nie wiedza ze zyjemy na dal w identycznych czasach jak w
    1944-1956!!!
    mamy tych samych bandytuf w sadach, milicji, polityce i urzedach!!!!
    a na prezydentuf obsadza sie zyduf z wermachtu, z NDKW i z UB!!!
    trzeba tych wszystkich mandytuf pozamykac w wiezieniach, odebrac emerytury
    milicji, sedziom, politykom i urzedasom i dac je bezdomnym i ofiarom
    przesladowan, dopiero zapanuje w polsce sprawiedliwosc:O)