  • 21. Data: 2005-03-22 09:03:28
    Temat: Re: Błędnie przelana wypłata
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 21 mar o godzinie 22:41, na pl.soc.prawo, Liwiusz napisał(a):

    > Trochę paragrafów:
    > art. 498 kc:
    > 1. Gdy dwie osoby są jednocześnie względem siebie dłużnikami..........

    A szpital jest osobą?
    Zakład pracy jest osobą?

    --
    Herbi
    22-03-2005 10:03:25

  • 22. Data: 2005-03-22 09:13:11
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 22 mar o godzinie 10:01, na pl.soc.prawo, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Prawną.

    Ano - ale nie osobą.
    Posiada raczej *osobowość* prawną - prawda?

    --
    Herbi
    22-03-2005 10:13:09

  • 23. Data: 2005-03-22 09:32:23
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Ano - ale nie osobą.
    > Posiada raczej *osobowość* prawną - prawda?

    A co to ma do rzeczy? Pierwszy raz widzę, aby odczytywać artykuł o
    potrąceniach tak dosłownie. To już między firmami nie można dokonać
    potrącenia???

    Pozdrawiam!
    L.

  • 24. Data: 2005-03-22 15:20:29
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 mar o godzinie 10:32, na pl.soc.prawo, Liwiusz napisał(a):

    > A co to ma do rzeczy? Pierwszy raz widzę, aby odczytywać artykuł o
    > potrąceniach tak dosłownie. To już między firmami nie można dokonać
    > potrącenia???

    Można - poprzez kompensatę.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 25. Data: 2005-03-22 17:37:36
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Herbi <x...@a...pl> naskrobał/a w news:khwspycu97xf$.dlg@onet.pl:

    > Ano - ale nie osobą.
    > Posiada raczej *osobowość* prawną - prawda?

    Przeczytaj sobie Dział II Tytułu II Księgi Pierwszej KC.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Radioactive cats have 18 half-lives.

  • 26. Data: 2005-03-22 19:33:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    witek napisał(a):

    > Oczywiście, że się da.
    > Ja bym odpowiedział, że sądziłem, że to jest zaległa wypłata i wydałem.
    > Nie poczuwam się do żadnego zwrotu.

    Nie wypowiem sie jak to w prawie jest zapisane, ale jezeli wierzyciel (i
    to nie z wlasnej woli tym wierzycielem zostal) w tym kraju musi zanosic
    dluznikowi jakies pieniadze (pod grozba zpewne jakis strasznych
    sankcji), to znaczy ze to nie jest dobrze. :)

  • 27. Data: 2005-03-22 20:43:32
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Artur Ch. napisał(a):
    > To już między firmami nie można dokonać