  • 1. Data: 2005-03-21 15:51:30
    Temat: Czy notariusz chce ode mnie wyludzic pieniadze?
    Od: Dunn Barr <d...@w...pl>

    Czesc, powtarzam bez brzydkich krzaczkow....

    Zamierzam kupic dzialke o wartosci 135000 PLN.
    W rozporzadzeniu o wysokosci stawek notarialnych przeczytalem, ze
    maksymalna stawka to 1010 PLN + 0,5% od kwoty powyzej 60000 PLN.
    Zatem w moim przypadku wychodzi 1385 PLN.
    Notariusz, w przeslanym mi projekcie (faxem) wpisal: 1585 PLN + 348.70
    PLN VAT.
    Za co te 200 PLN? Czy to moze byc slynny paragraf 16?
    Jedyna rzecz, ktora mi przychodzi do glowy, to ze czescia tego aktu sa
    rozmaite sluzebnosci (przejscie, przejazd, media itp.) ustanowione na
    innej dziace (na rzecz tej, ktora kupuje). Czy to jest juz czynnosc
    "niewymieniona" w przepisach poprzedzajacych paragraf 16?! Podpisuje;
    przeciez tylko JEDEN akt notarialny! Wydaje mi sie, ze jest to jedna
    czynnosc i oplata powinna zostac pobrana tylko od tego aktu i tylko do
    wysokosci ustalonej w rozporzadzeniu.
    Czy jesli podpisze ten akt i zaplace, a okaze sie, ze nie powinienem
    byl, bede mogl wniesc jakas skarge na nieuczciwego notariusza?

    Pomocy...

    Stach

  • 2. Data: 2005-03-21 19:42:49
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Popros innego notariusza, najlepiej w mniejszym miescie.
    Jac

  • 3. Data: 2005-06-11 09:04:44
    Od: "Don_Tabasco" <d...@g...pl>

    w mniejszym jeszcze gorzeej