  • 1. Data: 2005-03-21 15:47:34
    Temat: Czy notariusz chce ode mnie wy?udzic' pienia;dze?
    Od: Dunn Barr <d...@w...pl>

    Czes'c,

    Zamierzam kupic' dzia?ke; o wartos'ci 135000 PLN.
    W rozporza;dzeniu o wysokos'ci stawek notarialnych przeczyta?em, z.e
    maksymalna stawka to 1010 PLN + 0,5% od kwoty powyz.ej 60000 PLN.
    Zatem w moim przypadku wychodzi 1385 PLN.
    Notariusz, w przes?anym mi projekcie (faxem) wpisa?: 1585 PLN + 348.70
    PLN VAT.
    Za co te 200 PLN? Czy to moz.e byc' s?ynny paragraf 16?
    Jedyna rzecz, która mi przychodzi do g?owy, to z.e cze;s'cia; tego aktu sa;
    rozmaite s?uz.ebnos'ci (przejs'cie, przejazd, media itp.) ustanowione na
    innej dzia?ce (na rzecz tej, która; kupuje;). Czy to jest juz. czynnos'c'
    "niewymieniona" w przepisach poprzedzaja;cych paragraf 16?! Podpisuje;
    przeciez. tylko JEDEN akt notarialny! Wydaje mi sie;, z.e jest to jedna
    czynnos'c' i op?ata powinna zostac' pobrana tylko od tego aktu i tylko do
    wysokos'ci ustalonej w rozporza;dzeniu.
    Czy jes'li podpisze; ten akt i zap?ace;, a okaz.e sie;, z.e nie powinienem
    by?, be;de; móg? wnies'c' jaka;s' skarge; na nieuczciwego notariusza?

    Pomocy...

    Stach