  • 11. Data: 2005-03-21 21:14:04
    Temat: Re: Błędnie przelana wypłata
    Od: "Edyta" <m...@m...pl>

    Gdybyście czekali na wypłacenie zaległych poborów od pracodawcy, też by Was
    zdziwił fakt posiadania większej ilości kasy na koncie?????

    Edyta

  • 12. Data: 2005-03-21 21:18:16
    Od: "Edyta" <m...@m...pl>

    Dzięki za odpowiedź. Daj znać jak będziesz wiedzieć więcej. :)

    Pozdrawiam
    Edyta

  • 13. Data: 2005-03-21 21:32:13
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Edyta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > zdziwił fakt posiadania większej ilości kasy na koncie?????

    Chyba na tyle aby sie zapytac chocby kolezanek czy tez dostaly wiecej w tym
    miesiacu.

    HaNkA

  • 14. Data: 2005-03-21 21:36:59
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    Was
    > zdziwił fakt posiadania większej ilości kasy na koncie?????

    Jeśli rzeczywiście pracodawca winien Ci był za zaległe miesiące, to moim
    zdaniem niczego nie musisz teraz oddawać. To znaczy: on może żądać tej
    nadpłaty, a Ty możesz zastosować potrącenie swoich należności, w ten sposób
    się rozliczycie.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 15. Data: 2005-03-21 21:41:38
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdaniem niczego nie musisz teraz oddawać. To znaczy: on może żądać tej
    > nadpłaty, a Ty możesz zastosować potrącenie swoich należności, w ten

    Trochę paragrafów:
    art. 498 kc:
    1. Gdy dwie osoby są jednocześnie względem siebie dłużnikami i
    wierzycielami, każda z nich może potrącić swoją wierzytelność z
    wierzytelności drugiej strony, jeżeli przedmiotem obu wierzytelności są
    pieniądze lub rzeczy tej samej jakości [...]

    2. Wskutek potrącenia obie wierzytelności umarzają się nawzajem do wysokości
    wierzytelności niższej.

    499. Potrącenie dokonywa się przez oświadczenie złożone drugiej stronie.
    Oświadczenie ma moc wsteczną od chwili, kiedy potrącenie stało się możliwe.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2005-03-21 22:24:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@g...mm.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak wydala to niech odda i sie cieczy, ze nie zostala oskarzona o
    > przywlaszczenie.

    Hola, hola.... przecież są przepisy mówiące o tym, że nawet nienależnie
    otrzymane świadczenie, jeśli zostało wydane w dobrej wierze, to nie
    koniecznie trzeba je zwracać....

    Poza tym, jakby mi pracodawca zalegał cokolwiek, to nie dostał by ani
    grosza.... Powiem więcej, jeśli to był marzec i suma wpłyneła nie dużo
    większa, a dodatkowo w płacy są uwzględnione różne dodatki, co powoduje, że
    płaca jest zmienna, to mamy bardzo szerokie pole do manewru aby się
    wytłumaczyć czemu te pieniądze wydaliśmy. Trzynastka ;), premia, dodatek za
    dyżury, zwrot zaległych należności...

  • 17. Data: 2005-03-21 22:54:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Edyta wrote:
    > Gdybyście czekali na wypłacenie zaległych poborów od pracodawcy, też by Was
    > zdziwił fakt posiadania większej ilości kasy na koncie?????

    A czy on jej faktycznie jest winien jakieś zaległe pobory?

  • 18. Data: 2005-03-22 00:02:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Edyta wrote:
    > Gdybyście czekali na wypłacenie zaległych poborów od pracodawcy, też by Was
    > zdziwił fakt posiadania większej ilości kasy na koncie?????

    Aaaa. Czyli pracodawca zalega?

    To może pójść po linii "zaliczka na poczet zaległości pracodawcy"? Co o
    tym sądzicie - da się tędy?

  • 19. Data: 2005-03-22 01:53:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Aaaa. Czyli pracodawca zalega?
    >
    > To może pójść po linii "zaliczka na poczet zaległości pracodawcy"? Co o
    > tym sądzicie - da się tędy?

    Oczywiście, że się da.
    Ja bym odpowiedział, że sądziłem, że to jest zaległa wypłata i wydałem.
    Nie poczuwam się do żadnego zwrotu.

  • 20. Data: 2005-03-22 09:01:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herbi wrote: