  • 11. Data: 2014-04-03 22:03:11
    Temat: Re: Biegły - sąd - wynagrodzenie
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-04-03 20:16, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "SJS" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Może przed wydaniem opinii zażądać zaliczki na poczet kosztów :-)

    Coś wyraźnie złego dzieje się sądownictwie - te opóźnione wypłaty to
    tylko jeden z wielu sygnałów.
    Na marginesie - biegły ma 31 zł/h czyli tyle ile w Niemczech jest
    minimalna płaca

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 12. Data: 2014-04-03 22:04:57
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-04-03 22:02, animka pisze:

    > Ja nie biegła, a zadzwoniłabym do sekretariatu sądu zapytać.

    Zapytałem, poradzili napisać skargę
    Czyli nie tylko, że nie płacą to jeszcze trzeba tracić czas aby swoje
    uzyskać.

    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 13. Data: 2014-04-03 22:58:57
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-04-03 22:04, SJS pisze:

    > Zapytałem, poradzili napisać skargę
    > Czyli nie tylko, że nie płacą to jeszcze trzeba tracić czas aby swoje
    > uzyskać.

    Czyli do kogo pisać? Do Ministra Sprawiedliwości? On zaraz odeśle to
    gdzieś na policję, policja do opieki społecznej itd. Nie ma prawa u NAS.
    Jest wielkie bagno.

    --
    animka

  • 14. Data: 2014-04-03 23:51:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SJS s...@p...pl ...

    > Czyli nie tylko, że nie płacą to jeszcze trzeba tracić czas aby swoje
    > uzyskać.

    Jak to w zyciu.

  • 15. Data: 2014-04-04 11:50:37
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    SJS wrote:

    > Coś wyraźnie złego dzieje się sądownictwie - te opóźnione wypłaty to
    > tylko jeden z wielu sygnałów.

    Bo sądy są hojne. Dla przestępców.
    Właśnie mnie zabił wyrok w sprawie o oszustwo - oskarżony naciągnął 62 osoby
    na 20 - 25 zł. Wyrok - 3 lata w zawiasach, naprawienie szkody, czyli zwrot
    poszkodowanym kasy, grzywna w wysokości 1000zł, wpłata na rzecz Skarbu
    Państwa 380zł, z kosztów sądowych zwolniony.
    Moje wycieczki do sądu kosztowały 210 zł, na pierwszej rozprawie było ponad
    40 osób, z których każda miała prawo do zwrotu kosztów podróży.
    A gdzie praca prokuratora, policjantów, sędziego, protokolanta?

    To nie dziw się, że na Twoje wynagrodzenie brakuje kasy.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 16. Data: 2014-04-04 13:07:35
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-04-04 11:50, krys pisze:

> [...]
    > A gdzie praca prokuratora, policjantów, sędziego, protokolanta?
    >
    > To nie dziw się, że na Twoje wynagrodzenie brakuje kasy.

    W takich jak mój przypadkach jest jeszcze śmieszniej bo:
    - najpierw jedna lub dwie strony procesu chcą powołania biegłego,
    - po zgodzie sądu i stron zostaje wytypowany biegły z odpowiedniej
    dziedziny,
    - formułowane są pytanie dla biegłego /jedna lub dwie strony zadają
    pytania/.
    - strony/strona/ wpłaca kwotę na wynagrodzenie biegłego /czasami jest to
    zaliczka około 1/3 kwoty ale najczęściej jest to kwota przewyższająca
    wynagrodzenie biegłego,
    - biegły dostaje pocztą akta /u mnie odbiór jest wyznaczony nie na
    poczcie ale w punkcie u Ubezpieczyciela!/ i ma termin 30 dni na
    napisanie opinii,
    - w mojej dziedzinie aby móc oprócz wiedzy być biegłym muszę mieć:
    komputer wraz drukarką kolorową, cyfrowy aparat fotograficzny z funkcją
    kamery, telefon zarówno stacjonarny jak i komórkowy, samochód a więc i
    prawo jazdy, konto emailowe a czasami fax, sporo wolnych półek bo
    potrafi sąd sobie przypomnieć o jakiejś sprawie po 17 latach!
    - piszę opinię, często po wizji lokalnej, wiozę do sądu wraz z
    rachunkiem i... czekam
    ===
    Przygody
    1. włamanie, zgłoszona strata 700 tys. dzwonię aby ustalić wizytę tak
    aby i instalator systemu był - nie ma instalatora - umarł - to niech
    będzie konserwator systemu - nie chce przyjechać a więc nie będę mógł w
    pełni sprawdzić systemu, jadę - jestem ja i właściciel, włączam stojąc
    przy szyfratorze systemu kamerę i proszę aby właściciel poruszał sie po
    pomieszczeniach a ja sprawdzam i nagrywam wskazanie na szyfratorze
    naruszenia linii dozorowych, piszę opinie - niekorzystna dla
    "okradzionego" - dochodzi do konfrontacji w sądzie - okradziony twierdzi
    że jak ja byłem u niego zginęło 200 tys zł i ja mu kazałem chodzic po
    domu i nie mógł mnie kontrolować - pokazuję film - zaczyna się jak
    odchodzi ode mnie i kończy jak wraca - uff - miałem nosa bo udowodnienie
    nie bycia wielbłądem jest jak to dawno już zauważono trudne,
    2, dwie firmy instalatorskie pokłóciły się która powinna montować w
    muzeum system - sprawdzam ich systemy - żadna - dwie wrogie firmy mam po
    napisaniu opinii,
    3. napad - okradziono na dobre 300 tys hurtownię, ale ci co to zrobili
    mieli wiedzę instalatora tego konkretnego systemu - wychodzi to w
    trakcie mojego pobytu i sprawdzania systemu - dojadę do domu czynie?
    Policja biegłym zezwoleń na broń nie daje!
    4. okradziona, wyczyszczona hurtownia - system zadziałał, ekipa
    przyjechała, kłódki dobre - jak nowe - śladów włamanie nie ma, pojechali
    - w poniedziałek problem bo nie można otworzyć kłódek - podmienione - w
    środku pusto- jak to zrobili? Sprawdzam wydruku z pamięci centralki
    alarmowej - system kolejno wykrywał naruszenia czujek od najdalszego
    miejsca do wejścia a nie odwrotnie czyli - czujki były zasłonięte i
    system wykrywał moment zdejmowania zasłon z czujek a nie moment włamania
    - system przygotowany był przed jego włączeniem do włamania!
    i jeszcze około setki podobnych przgód

    --
    sjs

    ---