  • 1. Data: 2004-05-09 10:50:30
    Temat: Bezprawne zabezpieczenie samochodu!! Pomocy!
    Od: "JanuszS" <gufner<malparemove>post.pl>

    Witam wszystkich!

    Sprawa wygląda tak:
    Czlowiek A tydzień temu sprzedał mi samochód, a ja wiedząc ze na
    rejestracje umowy w Urzędzie mam 2 tygodnie, jeszcze tego nie zrobiłem. I
    wczoraj wpada do mnie komornik i mówi ze konfiskuje (nazwał to
    "zabezpieczeniem majątku") samochód bo człowiek A ma jakies tam roszczenia
    do kogos tam. Jak to mozliwe ze ja, mając umowę podpisaną ale niezapłaconą w
    urzędzie musze mu ten samochód dac do tego zabezpieczenia!! Co ja mamm teraz
    zrobic, za samochód zapłaciłem, jest teoretycznie mój, szczególnie ze mialem
    na rejestracje jeszcze tydzień. Jak odzyskać moją własność!?

    POMOCY!!

    Pozdrawiam JanuszS,

  • 2. Data: 2004-05-09 11:39:13
    Temat: Re: Bezprawne zabezpieczenie samochodu!! Pomocy!
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sun, 9 May 2004 12:50:30 +0200, na pl.soc.prawo, JanuszS napisał(a):

> [...]
    > zrobic, za samochód zapłaciłem, jest teoretycznie mój, szczególnie ze mialem
    > na rejestracje jeszcze tydzień. Jak odzyskać moją własność!?

    Nie jestem prawnikiem - ale wyglada mi to na powazne naruszenie prawa przez
    komornika.
    Jezeli okazales mu umowe kupna-sprzedazy to IMHO nie mial prawa dokonywac
    zajecia.
    Trzeba zlozyc skarge na czynnosci komornika.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-05-09 11:54:48
    Od: sebol <i...@a...pl>

    JanuszS

> [...]
    > zrobic, za samochód zapłaciłem, jest teoretycznie mój, szczególnie ze mialem
    > na rejestracje jeszcze tydzień. Jak odzyskać moją własność!?

    natychmiast skarga na czynnosci komornika do sady rejonowego wydzial
    cywilny z wnioskiem o zabezpieczenie powództwa.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 4. Data: 2004-05-09 13:04:05
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    sebol wrote:
    > natychmiast skarga na czynnosci komornika do sady rejonowego wydzial
    > cywilny z wnioskiem o zabezpieczenie powództwa.

    a nie powództwo przeciwegzekucyjne?

    KG

  • 5. Data: 2004-05-09 20:30:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dokonywac
    > zajecia.
    > Trzeba zlozyc skarge na czynnosci komornika.

    komornik prawa nie naruszył, bowiem on się opiera na oficjalnych danych.
    Oczywiście istnieje termin na przerejestrowanie, ale teraz to zostaje
    zrobić dwie rzeczy. Po pierwsze wnieść powództwo przeciwegzekucyjne, a po
    drugie samochód ów zarejestrować na siebie.

  • 6. Data: 2004-05-09 20:49:49
    Od: sebol <i...@a...pl>

    kam wrote:

    > a nie powództwo przeciwegzekucyjne?

    można, ale po co ci koszty sądowe?

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 7. Data: 2004-05-09 21:17:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    sebol wrote:
    > można, ale po co ci koszty sądowe?

    A składając skargę na czynnosci komornika da się złozyć wniosek o
    zabezpieczenie powództwa? Czy tu jest co zabezpieczać?

    KG

  • 8. Data: 2004-05-10 16:00:08
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >Oczywiście istnieje termin na przerejestrowanie,
    Nie ma w Polsce obowiązku 'przerejestrowania', a jedynie zgłoszenie
    faktu zakupu.

    >samochód ów zarejestrować na siebie.
    Umowa kupna sprzedaży jest już dowodem kto jest właścicielem.

    Artur Golański