  • 1. Data: 2004-05-09 10:00:43
    Temat: zażalenie, przywrocenie terminu
    Od: "Jan" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Mam pytanie dotyczące zlozenia zazalenia i/lub wniosku o przywrocenie terminu.

    Sprawa wyglada nastepujaco.

    Zlozylem wniosek do sadu o wydanie pisemnego uzasadnienia wyroku.
    Po 2 miesiacach wnioslem o przyspieszenie wydania uzasadnienia.
    Sad odpowiedzial ze uzasadnienie wyslal a ja go nie odebralem.

    Przeslalem do sadu oswiadczenie ze uzasadnienia wyroku nie otrzymalem bo
    poczta mi go niedostarczyla zalaczajac moje pisma do poczty - zwroty mylnie
    dostarczonych listow, inne nr domow, inne ulice.

    Odpowiedzia sadu bylo przyslanie mi pisemnego uzasadnienia wyroku od ktorego
    w ciagu 7 dni zlozylem apelacje.

    Sad w postanowieniu odrzucil moja apelacje uzasadniajac ze zlozona zostala po
    uplywie terminu do jej wniesiania (tj. kilka miesiecy temu)

    W związku z tym mam 2 pytania:

    1. czy od postanowienia o odrzuceniu apelacji wystarczy zlozyc zażalenie czy
    nalezy zlozyc rowniez wniosek o przywrocenie terminu?

    2.
    czy sytuacja gdy sad najpierw twierdzil ze pisemne uzasadnienie wyroku
    otrzymalem a po mojej interwencji udowadniajacej ze poczta mi go nie
    dostarczyla uzasadnienie mi przysyla swiadczy ze sad uznal moje racje (jest
    to wiazace prawnie - to znaczy jest to termin otrzymania uzasadnienia)

    pozdrawiam

    Jan