  • 1. Data: 2009-08-05 17:16:14
    Temat: Beda zmiany w kpc zgodnie z postulatami w watku pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym".
    Od: tokelau <t...@t...com>

    Kiedys toczyla sie dyskusja pt. "Slowne dziwolagi w jezyku prawnym":
    http://groups.google.pl/group/pl.hum.polszczyzna/bro
    wse_thread/thread/99e20a70f80bad5a/6659693e8adfa10b?
    hl=pl&q=S%C5%82owne+dziwol%C4%85gi+w+j%C4%99zyku+pra
    wnym&lnk=ol&

    Ustawodawca posluchal wnioskow w tej sprawie odnosnie kpc. Od 1 lipca
    b.r. zniknela Polska Ludowa z kpc, a druk sejmowy nr 1925 (Projekt
    ustawy o zmianie ustawy - Kodeks postępowania cywilnego oraz
    niektórych innych ustaw):
    http://www.ms.gov.pl/projekty/projekty.php
    przewiduje zmiane archaicznej formy "dokonywa" na "dokonuje".
    Tylko dlaczego dopiero teraz? Czy tego wszystkiego nie mozna bylo
    zrobic znacznie wczesniej, skoro kpc i tak sie zmienia praktycznie co
    roku? Za co bierze pieniadze tzw. komorka jezykowa istniejaca przy
    Sejmie RP, ze dopiero na wnioski obywateli nastepuja te zmiany.
    Dobre jednak i to, nalezy sobie zyczyc, zeby zawsze tak latwo i szybko
    prawo ulegalo pozytywnym zmianom na wniosek zwyklych obywateli.

  • 2. Data: 2009-08-05 17:37:50
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    tokelau wyskrobał(a):
> [...]
    > Dobre jednak i to, nalezy sobie zyczyc, zeby zawsze tak latwo i szybko
    > prawo ulegalo pozytywnym zmianom na wniosek zwyklych obywateli.

    Jeszcze tekst jednolity KPC by się przydał. Dziw mnie bierze od lat, że
    Marszałek Sejmu tego nie dostrzega.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-08-05 17:45:59
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: tokelau <t...@t...com>

    > Ustawodawca posluchal wnioskow w tej sprawie odnosnie kpc. Od 1
    > lipca b.r. zniknela Polska Ludowa z kpc,

    Chodziło ci oczywiście o II RP.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 4. Data: 2009-08-05 19:10:26
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 5 Sie, 18:45, Goomich <k...@i...eu> wrote:
    > You have one message from: tokelau <t...@t...com>

    > Chodziło ci oczywiście o II RP.

    Nie.

  • 5. Data: 2009-08-05 19:16:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    tokelau pisze:

    > Tylko dlaczego dopiero teraz?

    Odpowiedź jest bardzo prosta. Ktoś TAM przeczytał wskazywaną dyskusję :)

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-08-05 19:19:19
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 5 Sie, 20:16, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Odpowiedź jest bardzo prosta. Ktoś TAM przeczytał wskazywaną dyskusję :)

    Juz tam. ;) Poszedl wniosek do szanownego ministerstwa oraz do organow
    i osob posiadajacych inicjatywe ustawowadawcza - wiekszosc z nich to
    olala aerodynamicznymi standardowymi odpowiedziami z szablonu, ale jak
    widac na szczescie nie wszyscy...

  • 7. Data: 2009-08-06 00:35:31
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: tokelau <e...@g...com>

    > Nie.

    Oczywiście, ze tak.
    Art. 131 KPC jest niemal żywcem przepisanym art. 143 Rozprządzenia
    Prezydenta RP z 1930 r. Pod tytułem Kodeks Postępowania Cywilnego.
    Różnice są kosmetyczne, w komuszym nie ma, że jakby w miejscowości nie
    było stałego dostarczania korespondencji, to doręczają organa gminne, za
    to dodali jeszcze jeden organ do doręczania, czyli sądową służbę
    doręczeniową.

    Podobnie w komuszym art. 135. jest "Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu,
    w miejscu pracy lub tam, gdzie się adresata zastanie.", zaś w art 148 u
    Mościckiego: "Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu, w biurze, w lokalu
    przemysłowym lub handlowym, a w ich braku - tam gdzie adresata się
    zastanie".

    W skrócie: ZABIŁEŚ OSTATNIE WSPOMNIENIE PO MARSZAŁKU!!!

  • 8. Data: 2009-08-06 02:40:14
    Od: tokelau <e...@g...com>

    On 6 Sie, 01:35, Goomich <k...@i...eu> wrote:
> [...]
    > Mościckiego: "Doręczenia dokonywa się w mieszkaniu, w biurze, w lokalu
    > przemysłowym lub handlowym, a w ich braku - tam gdzie adresata się

    Dopiero z tego postu zrozumialem, ze nie zrozumiales co zacytowane
    przez Ciebie zdanie z pierwszego postu oznaczalo. A oznaczalo
    doslownie to co zostalo napisane, tzn. ze usunieto z kpc (ściślej
    zamieniono na właściwy odpowiednik) "Polska Rzeczpospolita Ludowa" i
    "Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej" z art. 1096, art. 1111, art. 1112,
    art. 1115, art. 1131, art. 1132, art. 1146 kpc. kpw? ;)