  • 1. Data: 2004-10-04 17:06:56
    Temat: Bank a ochrona danych osobowych
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dzisiaj przyszła do mnie karta bankomatowa. Niby nic niezwykłaego gdyby
    nie fakt, że ... przyszła do konta, które zamknąłem 3 czy 4 lata temu. Czy
    słusznie uważam, że jest to naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych,
    skoro bank nadal przechowuje moje dane w systemie? Czy mogę w jakiś sposób
    ukarać za to bank, domagać się zadośćuczynienia ? Jak to realnie wygląda ?

    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 2. Data: 2004-10-04 18:14:05
    Temat: Re: Bank a ochrona danych osobowych
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

> [...]
    > osobowych, skoro bank nadal przechowuje moje dane w systemie? Czy mogę w
    > jakiś sposób ukarać za to bank, domagać się zadośćuczynienia ? Jak to

    Jeśli w przeszłości wyraziłeś zgodę, na przetwarzanie danych osobowych i
    nigdy jej nie cofnąłeś to myślę, że bank nie narusza w żaden sposób
    ustawy. Co do zadoscuczynienia, to "realnie" nie wiem za co mieli by ci
    zadoscuczynic. Nie poniosles przez to zadnej straty...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 3. Data: 2004-10-04 18:22:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jaQbek" <a...@n...koncu.postu> napisał w wiadomości

    To przede wszystkim świadczy o sporym bajzlu w tym banku. po za tym może
    świadczy o tym, że jednak Twoje konto nie zostało zamknięte i poszedł bym to
    wyjaśnić, by się nie okazało, ze za kilka lat się dowiesz, że naliczają Ci
    jakieś tam groszowe kwoty, które do tego czasu urosną do nieprzewidywalnych
    sum. A Ty już zdążysz wyrzucić wszystkie papiery, w tym rozwiązanie tej
    umowy z bankiem.

    Jeśli się okaże, że konto jest faktycznie wygasłe, a Ty im nie zezwoliłeś
    gdzieś nieopatrznym podpisem na przetwarzanie Twoich danych osobowych w
    celach marketingowych - podsuwówają to przy byle okazji - no to faktycznie
    naruszyli tę ustawę. T oznaczy przechowywać Twoje dane mają prawo, bo byłeś
    ich klientem i choćby w celach podatkowych muszą je mieć. No ale to nie
    znaczy, ze mają Ci reklamy przysyłać - a karty wypisanej do nieistniejącego
    konta raczej inaczej nie sposób traktować.

  • 4. Data: 2004-10-04 18:40:42
    Od: "DJ" <d...@P...post.pl>

> [...]
    > ustawy. Co do zadoscuczynienia, to "realnie" nie wiem za co mieli by ci
    > zadoscuczynic. Nie poniosles przez to zadnej straty...

    Nie można cofnąć zgody na przetwarzanie danych osobowych.
    Poza tym rok, może dwa lata temu głośno było o kobiecie, która dostała
    odszkodowanie - kilka tysięcy zł - za to że bank, z usług którego kiedyś
    korzystała, przysłał jej.... kartkę świąteczną.

    Pozdr
    DJ

  • 5. Data: 2004-10-04 19:59:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 04 Oct 2004 19:06:56 +0200, jaQbek <a...@n...koncu.postu>
    wrote:

    >Dzisiaj przyszła do mnie karta bankomatowa. Niby nic niezwykłaego
    Chodząca karta... niby nic niezwyklego... a jednak...

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 6. Data: 2004-10-04 21:14:56
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    jaQbek wrote:
> [...]
    > osobowych, skoro bank nadal przechowuje moje dane w systemie? Czy mogę
    > w jakiś sposób ukarać za to bank, domagać się zadośćuczynienia ? Jak to

    Spróbuj ją aktywować. Tak z ciekawości (mojej :)

  • 7. Data: 2004-10-05 05:06:51
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Mon, 04 Oct 2004 23:14:56 +0200, Asmodeusz
    <c...@n...prv.pl> napisał:

    > Spróbuj ją aktywować. Tak z ciekawości (mojej :)

    Napewno spróbuję, ale dopiero w weekend, jak przyjadę do rodziców, gdzie
    ją wysłali (mój stary adres)

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 8. Data: 2004-10-05 07:30:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > ustawy. Co do zadoscuczynienia, to "realnie" nie wiem za co mieli by ci
    > zadoscuczynic. Nie poniosles przez to zadnej straty...

    no to patrz bank PKOsa, sprzedaje dane swoich klientow, Weis nawet o tym
    mowil.
    Skad mam pewnosc, ano stad, ze babcia posiada tam rachunek, nie mieszka z
    nami, wyjechala
    na kilka miesiecy do stanow, i jako adres korespondecyuny podala nasz
    (tylko wtym banku)
    osttanio przyszedl 2 krotnie list na nazwisko mojej babci i na nasz adres
    (!!!) czyli wiadomo skad
    mieli dane, informujacy o tym ze w jakims konkursie wygrala pienidze muis
    tylko zadzwonic pod 0700....

    Nie wiem co zrobi, ale bede namawiac ja by sprawa trafila do sadu, nie po
    to zakladala rachunek b jaki8s kutas
    sprzedawal dane i jeszcze na tym zarabial.

    P.

  • 9. Data: 2004-10-05 10:42:45
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > Nie mo?na cofn?? zgody na przetwarzanie danych osobowych.

    Można... Masz prawo do wglądu oraz zaprzestania przetwarzania twoich
    danych osobowych...

    > Poza tym rok, mo?e dwa lata temu g?o?no by?o o kobiecie, która dosta?a
    > odszkodowanie - kilka tysi?cy z? - za to ?e bank, z us?ug którego kiedy?
    > korzysta?a, przys?a? jej.... kartk? ?wi?teczn?.

    Nie wiem czy działo się to w Polsce, ale jesli tak to dla mnie to kpina...

  • 10. Data: 2004-10-05 18:39:06
    Od: "Stanislaw J. Szewczak" <s...@u...to.z.tego.adresu.gt.pl>

    Użytkownik "DJ" <d...@P...post.pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym rok, może dwa lata temu głośno było o kobiecie, która dostała
    > odszkodowanie - kilka tysięcy zł - za to że bank, z usług którego kiedyś
    > korzystała, przysłał jej.... kartkę świąteczną.

    OIDP bylo lepiej, ona z uslug tego banku nie korzystala - zlozyla wniosek
    o udzielenie kredytu, ktory zostal odrzucony.

    sjs