  • 1. Data: 2004-10-04 11:47:40
    Temat: Podatek gruntowy - zaległy
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam,

    Było trzech braci (a właściwie 4, ale w okresie którego dotyczy sprawa
    żyło już tylko 3) mieszkających w gospodarstwie rodzinnym. Z rodziców
    żyła jedynie matka (moja babcia). Jeden z braci wyjechał na stałe za
    granicę, drugi pozostał na tej gospodarce (dom mieszkalny, budynek
    gospodarczy, kilka hektarów pola), a trzeci - mój ojciec - wyprowadził
    się do innego województwa. Około 5 lat temu zmarł wujek mieszkający w
    rzeczonym domu i teraz (powiedzmy 2 tyg. temu) ojciec dostał monit do
    zapłaty zaległego podatku gruntowego (chyba chodzi właśnie o gruntowy,
    ale nie jestem pewien) za okres minionych _5 lat_!. Ojciec nie ma
    właściwie dużych przeciwwskazań do zapłaty należności, ale chciałby
    "przejąć" całość nieruchomości (brat już przecież nie żyje). Ale jest
    jeszcze brat za granicą, z tym, że nie do końca jest pewne, że jeszcze
    żyje, gdyż ojciec od kliku już lat pisał do niego listy i nie dostawał
    odpowiedzi. Wprawdzie tenże brat ojca miał dzieci, ale albo mieszkają
    pod innym adresesm, albo po prostu nie odpisały.
    Jaka jest możliwość "przejęcia" nieruchomości w sytuacji nieznanego
    "statusu" brata?
    Swoją drogą ciekawe, że gmina nie ma informacj, iż człowiek już nie żyje
    od 5 lat i dopiero teraz sobie przypomnieli o niezapłaconym podatku...

    --
    .:: sjf ::..
    "Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"

  • 2. Data: 2004-10-04 11:52:59
    Temat: Re: Podatek gruntowy - zaległy
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    ..:: sjf ::.. pisze:

> [...]
    > Swoją drogą ciekawe, że gmina nie ma informacj, iż człowiek już nie żyje
    > od 5 lat i dopiero teraz sobie przypomnieli o niezapłaconym podatku...

    Gminy nie obchodzi ktory ze wspolwlascicieli uisci podatek.

    Jelsi chodzi o majatek, to trzeba "przeprowadzic" sprawy spadkowe..

    Poszukaj googlem "stwierdzenie nabycia spadku"

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-10-04 13:26:01

    pewnego dnia niejaki(a) Boguslaw Szostak wstukal(a) byl(a) co nastepuje...:

    > Gminy nie obchodzi ktory ze wspolwlascicieli uisci podatek.

    to właściwie OK, ale zastanawia mnie, że wiedząc, iż nikt nie użytkuje
    tej nieruchomości, nadal żąda zapłacenia podatku...