  • 1. Data: 2004-10-04 13:38:59
    Temat: Prawo bedacego w Sieci Supermarketow
    Od: Parasol <g...@p...onet.pl>

    Szanowni Panstwo,

    Jestem wlascicielem sklepu nalezacego do sieci supermarketow na zasadach
    franchisingu. Jak to w sieci, od poczatku trzeba spelniac pewne
    wymagania, ktora
    narzuca siec. Na poczatku dotyczylo to lokalu, pracownikow, obecnie
    sprzedawanych towarow, terminow i innych.

    Od pewnego czasu siec robi wszystko, by uzaleznic mnie od kupowania od nich
    towarow, ktore naleza do grupy kosztow. Sa to przede wszystkim rozdawane w
    sklepie reklamowki jednorazowe, papier pakowy, torebki do pakowania jak
    tez i
    inne towary eklsploatacyjne np rolki do kas czy wag.

    Do niedawna sam (moi ludzie) bylem odpowiedzialny za wybieranie najtanszych
    dostawcow opakowan i materialow eksploatacyjnych i sieci to nie
    interesowalo.
    Niestety, ostatnio siec wywiera na mnie coraz wieksze naciski, bym kupwal od
    nich nawet pod grozba kar. Wczesniej byly zachety teraz sa kary pieniezne.

    Mam pytanie do Panstwa, przede wszystkim do czytajacych posta prawnikow oraz
    bedacych na bierzaco z ustawami - czy takie zachowania sieci sa zgodne z
    prawem?
    Czy czyms takim moglby zajac sie Rzecznik Ochrony Praw Konsumenta? Czy moge
    kategorycznie odmowic zakupu kosztow u sieci bez placenia kar?

    Z gory dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    parasol

  • 2. Data: 2004-10-04 13:50:41
    Temat: Re: Prawo bedacego w Sieci Supermarketow
    Od: "Mikolaj" <l...@s...com>

    Uzytkownik "Parasol" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Szanowni Panstwo,
    > Czy czyms takim moglby zajac sie Rzecznik Ochrony Praw Konsumenta? Czy
    moge
    > kategorycznie odmowic zakupu kosztow u sieci bez placenia kar?

    A co stoi napisane w umowie na ten temat?

  • 3. Data: 2004-10-04 13:54:26
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Parasol napisał:

    > Jestem wlascicielem sklepu nalezacego do sieci supermarketow na zasadach
    > franchisingu.

    Przeczytaj tą umowę ...>

    > Czy czyms takim moglby zajac sie Rzecznik Ochrony Praw Konsumenta? Czy moge
    > kategorycznie odmowic zakupu kosztow u sieci bez placenia kar?

    ... a się dowiesz ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 4. Data: 2004-10-04 14:22:57
    Od: Parasol <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Stasio Podróżnik napisał:

    > Przeczytaj tą umowę ...>

    > ... a się dowiesz ...

    Umowe czytalem nie raz i przed i po podpisaniu. Nie ma w niej nic, co
    dotyczylo by kosztow.

  • 5. Data: 2004-10-04 14:28:54
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Parasol napisał:

    > Umowe czytalem nie raz i przed i po podpisaniu. Nie ma w niej nic, co
    > dotyczylo by kosztow.

    W załącznikach, regulaminach dołączonych do umowy również ?
    Hmmm to jak żądają zapłaty ?????? Czy tego, byś kupował u nich ? Jak
    nie kupisz to ci wpier*(&^*(lim ?

  • 6. Data: 2004-10-04 21:58:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, Parasol wrote:
    [...]
    > + Czy czyms takim moglby zajac sie Rzecznik Ochrony Praw Konsumenta?

    Akurat KONSUMENTEM to ty NIE jesteś.... no chyba że sporo
    towaru do "użytku osobistego" nabywasz :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-05 05:34:57
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Parasol napisał(a) w wiadomości news:cjrjpk$6h5$1@news.onet.pl:
> [...]
    > Czy czyms takim moglby zajac sie Rzecznik Ochrony Praw Konsumenta? Czy moge
    > kategorycznie odmowic zakupu kosztow u sieci bez placenia kar?

    Ja mam tylko jedno pytanie: co to za nędzna sieć, skoro nie stać Cię na
    profesjonalnego prawnika i postanowiłeś zaufać informacjom z internetu?

    --
    JOHNSON :)

  • 8. Data: 2004-10-05 08:43:19
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

    > Ja mam tylko jedno pytanie: co to za nędzna sieć, skoro nie stać Cię na
    > profesjonalnego prawnika i postanowiłeś zaufać informacjom z internetu?

    Pewnie żabka - afera goni aferę