  • 411. Data: 2021-03-18 10:12:39
    Temat: Re: Bandycki napad straży miejskiej.
    Od: Kviat

    > Jakby tak było, to by legitymowali tylko tych podobnych, a tak
    > legitymują przesiewowo licząc na to, że raz na iluś się trafi poszukiwany.

    No to się wyjaśniło po co tylu policjantów jest na pokojowych
    zgromadzeniach. Oni po prostu szukają zaginionych osób. I to jest
    prawdziwy powód otaczania ich i przetrzymywania w kotłach,
    legitymowania, skuwania kajdankami i pryskania gazem po oczach. I
    napierdalania po cywilnemu pałami teleskopowymi kobiet.

    Myślisz, że traktowanie ludzi jak idiotów spowoduje, że wzrośnie
    zaufanie do policji?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 412. Data: 2021-03-18 10:27:26
    Od: Kviat

    > Weź ustawę. To jeden artykuł. Znam przypadki, gdy na pytanie "znawcy
    > Konstytucji" padała odpowiedź, że powodem jest wykonywanie czynności
    > służbowych o których mowa w art. 14 Ustawy o Policji i to też właściwa
    > odpowiedź. Nie ma obowiązku precyzowana jakich.

    > Wiele zależy od okoliczności. Jak chcemy wylegitymować świadka włamania,
    > to zdroworozsądkowo i tak kolejnym pytaniem naprowadzimy go na cel, więc
    > sensu "błaznowania" nie ma.

    Czyli wychodzi na to, że prawdziwym powodem legitymowania osób na
    pokojowych demonstracjach wcale nie jest to, że te osoby przyszły na
    legalną pokojową demonstrację, lecz faktycznymi powodami są:
    1) Legitymowanie osób poszukiwanych
    2) Legitymowanie świadków włamań

    Masz jeszcze jakieś, równie inteligentne, pomysły?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 413. Data: 2021-03-18 10:54:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.03.2021 o 06:28, Shrek pisze:
    > A nóż się do
    > czegoś przyzna?

    Przyznający się nóż to będzie nowość. :)

    MJ

  • 414. Data: 2021-03-18 11:20:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-18, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Przyznający się nóż to będzie nowość. :)

    Żadna nowość. 30 lat już stuknęło.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Confessions_of_a_Knife

    Marcin

  • 415. Data: 2021-03-18 11:53:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 17.03.2021 o 17:18, Tomasz Kaczanowski pisze:

    >A sąd uniewinnia zbierających się. Mylić się, jest rzeczą ludzką. To,
    >że

    Jak sie wladza myli, to to jest przekroczenie uprawnien.
    I ewentualnie niedopelnienie obowiazkow :-)

    >nasze władze od roku nie potrafią napisać jednego jasnego przepisu,
    >by
    >każdy z nas wiedział co wolno, a co nie - a jeszcze lepiej dlaczego,
    >nie jest wina Policji.

    Macie przeciez zwiazek zawodowy, zaapelujcie do premiera o jasne i
    prawne przepisy, pod rygorem zaprzestania wykonywania bezprawnych
    rozkazow :-P

    >Osobiście uważam, że jakby Prezydent, Premier albo jakikolwiek
    >minister
    >wyszedł do okienka zwanego telewizorem i na spokojnie wyjaśnił,
    >dlaczego
    >mamy takie, albo inne obostrzenie, z czego to wynika oraz przede
    >wszystkim wskazał wiarygodne źródło tych ustaleń, to by ludzie i bez
    >kar
    >się do tego stosowano.

    Nic z tego. Zawsze komus bedzie nie pasowalo, czy nie odpowiadalo.
    A potem reszta przestanie przestrzegac.

    Patrz chocby na to otwieranie klubow i restauracji ...

    >Ale wprowadzane obostrzenia - w mojej ocenie - są
    >chaotyczne.

    >Zakazujemy działania sklepom odzieżowym, gdzie jak wynika z moich
    >obserwacji przeważnie są jakieś pojedyncze osoby, ale zezwalamy na

    W galeriach troche wiecej.

    >odprawianie nabożeństw w kościołach.

    Bo premier nie ma prawa zabronic!
    Ale przeciez zapisal limit - 1 wierny na 15 m^2, co jest nieglupie ...
    tylko na ile prawne, i kto ma byc karany?

    I co z policjantem, ktory mandat wystawi ? :-P

    >Nakładamy na ludzi obowiązek
    >noszenia masek zabraniając kominów, jakby te sznurki zakładane na
    >uszy
    >miały jakiś cudowny i zbawienny wpływ na skuteczność szmaty, z
    >których
    >wykonano te środki ochronne.

    No - maseczka niby ze szmaty z atestem ...

    >Nakładamy obowiązek noszenia masek w
    >miejscach, gdzie, gdzie w sposób naturalny osoby są oddalone od
    >siebie o
    >wiele metrów - parki, lasy itd.

    Przeciez sie wycofali ... a poza tym czasem sie tam ludzie mijaja.

    >Nie wiem, czy jest sens, bym uwypuklał
    >te idiotyzmy. Być może ma to jakiś sens, ale chciałbym wiedzieć jaki.

    No, trzeba tez rzadowi przyznac, ze to jest jednak pewna niewiadoma -
    i trzeba dzialac troche po omacku.

    >Do tego dochodzi brak konsekwencji. Najpierw maseczki były zbędne.
    >Potem
    >były wręcz zbawienne.

    Byly chyba tez na to opinie z WHO.

    >Potem uznano, że w sumie nic nie dają. Potem przez

    A to nie wiem - kiedy uznano ?

    >wiele miesięcy przekonywano, ze przyłbice są lepsze, by wreszcie na

    Tego tez nie kojarze. Uznano, ze moga byc ... moze i teraz doszli do
    wniosku, ze nie wystarczaja.

    >koniec uznać, ze tylko maseczki. Ja ne wiem, jak to jest, ale mam
    >podstawy sądzić, że "oni" też.

    No wiesz - a skad Morawiecki ma wiedziec ?
    Ma ministra zdrowia, ale on tez nie wszystko wie.

    A rzadzic jakos trzeba.

    J.

  • 416. Data: 2021-03-18 11:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >służbowych o których mowa w art. 14 Ustawy o Policji i to też
    >właściwa
    >odpowiedź. Nie ma obowiązku precyzowana jakich.

    To sie wyjasni u prokuratora.
    Gdzie podejrzanym bedzie policjant :-P

> [...]
    >włamania,
    >to zdroworozsądkowo i tak kolejnym pytaniem naprowadzimy go na cel,

    To przypomnij sobie kolegow, co to bardzo chcieli wejsc "na
    gazownika".

    No i ... ile przepisow przekroczyli ?

    >Ale czasem niespecjalnie zależy nam, by
    >wszyscy przechodnie wiedzieli, że wiatą przystankową leżą zwłoki i
    >dlatego legitymujemy osoby stojące na przystanku. Bo za 15 minut ktoś
    >zadzwoni do POLSAT-u, czy innego RMF-u i będziemy mieli na karku
    >dziennikarzy zadeptujących ślady w imię dostępu do informacji.

    No to otoczcie miejsce w promieniu 50m i nie wpuszczajcie :-)

    >Oczywiście, jak się gość zazali, to będzie trzeba wyjaśnić, co się
    >robiło i po co, ale chwila legitymowania nie jest właściwym momentem
    >na
    >takie dywagacje.

    A tu widzisz - narod uczulony przez ostatnie zajscia i bedzie coraz
    czesciej pytal o powod :-P

    >I cały czas staram się to podkreślać. Nie chodzi mi o
    >to, że policjant może sobie biegać i legitymować przypadkowe osoby,
    >tylko o to, że chwila legitymowania nie jest właściwym momentem do
    >ustalania tego.

    Np to piszcie do ministra apel :-P

    >Trzeba by było tam samemu iść i zobaczyć, która ze stron ma rację,
    >albowiem niestety nie mamy rzetelnego dziennikarstwa. Dziennikarze
    >wypisują bzdury pod pasujący im scenariusz. Mało to razy jakaś
    >znamienita oporniczka siłą ładowała się do radiowozu, a prasa robiła
    >zadymę, ze została niesłusznie zatrzymana?

    O dziennikarzach mam niska opinie - ale ile razy bylo odwrotnie ?
    I co - znalezliscie juz kto tam palowal tlum palka teleskopowa, czy
    psikal poslance gazem po oczach?

    I w ogole jakim prawem blokowano jej wejscie do Sejmu ... a jakim
    prawem zwyklym obywatelom ?

    J.

  • 417. Data: 2021-03-18 12:00:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Mar 2021 22:13:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > NA to wygląda, ze faktycznie na nowo nie identyfikują swoich obywateli.
    > 11 września większość terrorystów legitymowała się ich paszportami i od
    > tego czasu wszystkie kraje dość sceptycznie podchodziły do brytyjskich
    > dokumentów tożsamości w postaci paszportu. Podobno u nich sie to odbywa
    > tak, ze piszesz do Królowej, ze się tak i tak nazywasz i prosisz o
    > przesłanie Ci paszportu. Paszport przychodzi pocztą i nikt tego nie
    > weryfikuje.

    Internety podają, że wszystkie brytyjskie paszporty od roku 2006 są
    biometryczne. W jaki sposób pobierają odciski palców i skanują oko, skoro
    wszystko odbywa się drogą korespondencyjną?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 418. Data: 2021-03-18 12:05:12
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Mar 2021 22:50:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nakładamy obowiązek noszenia masek w
    > miejscach, gdzie, gdzie w sposób naturalny osoby są oddalone od siebie o
    > wiele metrów - parki, lasy itd.

    Akurat według obecnych rozporządzeń:
    "Maseczki nie trzeba nosić w lasach, parkach i ogrodach botanicznych lub
    zabytkowych, zieleńcach, na terenie rodzinnych ogródków działkowych i na
    plaży, ale pod warunkiem zachowania dystansu 1,5 m."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 419. Data: 2021-03-18 12:05:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 17.03.2021 o 18:24, J.F. pisze:

    >Grupa usnetowa, na której niestety dodatkowo bywa kilku oszołomów na
    >pewno nie jest właściwym miejscem do wyjaśniani Ci, że błądzisz w tym
    >temacie. Jak masz jakiegoś policjanta znajomego, to go podpytaj, bo
    >nie
    >wszystkie te przepisy są niejawne.

    Tajne przepisy? Robi sie ciekawie :_)

    >Problemem pozostaje definicja "powodu" oraz to, kto i kiedy ma
    >decydować, na ile on jest zasadny.

    Najpierw policjant ma podac.

    >Podobno za siedmioma górami ... :-) Reymont. Szklane domy. itp.

    A z rzadka, ale jednak miedzy Bugiem a Odra ...

    >Nikt nie powiedział, że policjant ma na dodatkowe pytania odpowiadać.
    >są tylko zwidy "znawców Konstytucji". Podstawowym błedem wielu
    >policjantów jest wciąganie się w takie kretyńskie dyskusje.

    >Nie sądzę. Po pierwsze nie znam przypadków, by Komendant wydawał
    >takie
    >polecenia poliucjantom. Choćby z tego powodu, ze mamy hierarchiczność
    >pomijając przypadki opisane w ustawie, to Komendant nie wydaje
    >poleceń
    >policjantom.

    To kto wydaje?
    "Jechac na Zoliborz, nikogo nie wpuszczac na ulice".

    >Dokładnie. Co więcej powie prawdę.

    No to sie policjanta wyp* za dwa przestepstwa :-P

    J.

  • 420. Data: 2021-03-18 12:08:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Mar 2021 22:51:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jakby tak było, to by legitymowali tylko tych podobnych, a tak
    > legitymują przesiewowo licząc na to, że raz na iluś się trafi poszukiwany.

    W 2019 na Jasną Górę przybyło 4,5 mln pielgrzymów. W takim tłumie na pewno
    byli poszukiwani. Ilu pielgrzymów wylegitymowało MO? Ilu pedofilów
    znaleziono?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek