  • 1. Data: 2012-08-10 23:41:16
    Temat: Art. 73. § 1 KPA
    Od: " " <5...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    na Art. 73. § 1 KPA mam jako strona prawo do przeglądania akt sprawy,
    sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Zastanawiam się, czy warto
    tracić czas i fatygować się do urzędu by tam pod okiem urzędnika kartka po
    kartce skrobać notatki. Może napisać do tego urzędu (tu UM) o przesłanie
    (przesyłanie) mi kserokopii konkretnych, albo może wszystkich nowych,
    pojawiających się w sprawie dokumentów. Miałbym wtedy taki newsletter i byłbym
    stale na bieżąco ;)
    Czy organ prowadzący postępowanie może mi na mój wniosek te dokumenty
    dostarczać? A może musi to robić?

  • 2. Data: 2012-08-11 00:45:31
    Temat: Re: Art. 73. § 1 KPA
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <5...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > byłbym
    > stale na bieżąco ;)
    > Czy organ prowadzący postępowanie może mi na mój wniosek te dokumenty

    Przede wszystkim to kosztuje :-) Natomiast jeśli chodzi o korespondencję,
    to strona postępowania otrzymywać z urzędu kopie. Problemy mogą być tylko z
    dokumentami "wewnętrznymi": notatkami, protokołami itp.

  • 3. Data: 2012-08-11 06:09:59
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-08-10 23:41, 5...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    > stale na bieżąco ;)
    > Czy organ prowadzący postępowanie może mi na mój wniosek te dokumenty

    Był wyrok NSA (poszukaj w orzecznictwie), że samodzielne fotokopiowanie
    jest tożsame z własnoręcznym sporządzaniem notatek. Niemniej - prezesi
    sądów wydają sobie regulaminy korzystania z czytelni akt i tamto im
    wisi, a z biurwą pilnującą czytelni nie pogadasz. Z drugiej strony - od
    ręki, w ciągu 10 minut dostałem zgodę kierownika wydziału sądu
    rejonowego na własnoręczne fotokopiowanie akt (określonej) sprawy,
    obecnych i przyszłych, bez ograniczeń.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 4. Data: 2012-08-11 15:11:58
    Od: " " <5...@W...gazeta.pl>

    > Przede wszystkim to kosztuje :-)

    Nie rozumiem, jest cennik na dostarczanie stronie kopii dokumentów?

    > Natomiast jeśli chodzi o korespondencję,
    > to strona postępowania otrzymywać z urzędu kopie. Problemy mogą być tylko z
    > dokumentami "wewnętrznymi": notatkami, protokołami itp.

    Tu chyba pominąłeś istotny wyraz? Czy organ prowadzący postępowanie może (z
    łaski lub widzimisię) lub musi dostarczyć mi takie kopie dokumentów o jakie
    się zwrócę. Aha, dotyczy to postępowania nie przed sądem a urzędem.

  • 5. Data: 2012-08-11 15:16:17
    Od: " " <5...@W...gazeta.pl>

    SQLwiel <_...@g...com> napisał(a):

    > Był wyrok NSA (poszukaj w orzecznictwie), że samodzielne fotokopiowanie
    > jest tożsame z własnoręcznym sporządzaniem notatek.

    Nie chodzi o kopiowanie. Mnie nie chce się samodzielnie kopiować ani w ogóle
    łazić do urzędu. Chcę wszystko - jako oczywiście kopie, dostać ładnie pocztą ;)
    Niechbym tam nawet nieco zapłacił za papier i fatygę.

  • 6. Data: 2012-08-11 16:21:52
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-08-10 21:41:16 +0000, " " <5...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

> [...]
    > tracić czas i fatygować się do urzędu by tam pod okiem urzędnika kartka po

    To może przeczytaj przepis?
    Bo w nim jest odpowiedź...

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2012-08-11 16:23:17
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-08-10 22:45:31 +0000, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> said:

    > Problemy mogą być tylko z dokumentami "wewnętrznymi": notatkami,
    > protokołami itp.

    Mi swego czasu pani urzędniczka, na moje pytanie o znaczenie jednego ze
    zdań pewnego dokumentu, odpowiedziała;

    "ops! tego nie powienien pan dostać"

    ;-)

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2012-08-11 17:27:05
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Tak.

    -----

  • 9. Data: 2012-08-11 20:36:22
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    _ąćęłńóśźż. wrote:
    > Tak.
    >

    > -----

    gazeciany?
    zwyczaj
    za
    K..a!
    jest
    Co

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 10. Data: 2012-08-12 15:14:16
    Od: " " <5...@W...gazeta.pl>

    Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > To może przeczytaj przepis?
    > Bo w nim jest odpowiedź...

    Art. 73.
    § 1. W każdym stadium postępowania organ administracji publicznej obowiązany
    jest umożliwić stronie przeglądanie akt sprawy oraz sporządzanie z nich
    notatek i odpisów.
    § 2. Strona może żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów z
    akt sprawy lub wydania jej z akt sprawy uwierzytelnionych odpisów, o ile jest
    to uzasadnione ważnym interesem strony.

    W § 1. pisze raczej o własnych notatkach, ale już w § 2. mogę (chyba?) _żadać_
    wydania uwierzytelnionych odpisów. No to wychodzi na to, że ja żądam, a organ
    mi te akta bez laski przysyła. Jeśli chodzi o uzasadnienie - przecież to jest
    mój interes, więc jest zawsze ważny. Czy tak?