    From: SQLwiel <_...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Art. 73. § 1 KPA
    Date: Sat, 11 Aug 2012 06:09:59 +0200

    W dniu 2012-08-10 23:41, 5...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > Witam,
    > na Art. 73. § 1 KPA mam jako strona prawo do przeglądania akt sprawy,
    > sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Zastanawiam się, czy warto
    > tracić czas i fatygować się do urzędu by tam pod okiem urzędnika kartka po
    > kartce skrobać notatki. Może napisać do tego urzędu (tu UM) o przesłanie
    > (przesyłanie) mi kserokopii konkretnych, albo może wszystkich nowych,
    > pojawiających się w sprawie dokumentów. Miałbym wtedy taki newsletter i byłbym
    > stale na bieżąco ;)
> [...]
    Był wyrok NSA (poszukaj w orzecznictwie), że samodzielne fotokopiowanie
    jest tożsame z własnoręcznym sporządzaniem notatek. Niemniej - prezesi
    sądów wydają sobie regulaminy korzystania z czytelni akt i tamto im
    wisi, a z biurwą pilnującą czytelni nie pogadasz. Z drugiej strony - od
    ręki, w ciągu 10 minut dostałem zgodę kierownika wydziału sądu
    rejonowego na własnoręczne fotokopiowanie akt (określonej) sprawy,
    obecnych i przyszłych, bez ograniczeń.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.