  • 1. Data: 2012-08-09 12:49:35
    Temat: rezygnacja z karty kredytowej
    Od: " Łukasz" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam. Z góry przepraszam jeżeli źle wybrałem grupę.

    Mam następujący problem. Chcę pójść do banku i zlikwidować kartę kredytową.
    Jednak chcę to zrobić w taki sposób żeby w tym momencie moja umowa z bankiem
    została całkowicie rozwiązana. Kiedy poprzednio rezygnowałem z karty, pani w
    banku teatralnie przecięła ją nożyczkami, co nie przeszkodziło w naliczeniu mi
    opłat jeszcze w następnym miesiącu. Tym razem chcę tego uniknąć.
    Czy mogę żądać potwierdzenia na piśmie że moja umowa z bankiem definitywnie
    wygasła i bank nie będzie pod moim adresem wysuwał żadnych żądań ani naliczał
    żadnych opłat?
    Czy mogę złożyć pisemne oświadczenie "Z dniem 9.08.2012 wycofuję zgodę na
    przetwarzanie moich danych osobowych przez bank XXX w jakichkolwiek celach." i
    żądać potwierdzenia tego? Co jeśli odmówią?

  • 2. Data: 2012-08-09 12:55:09
    Temat: Re: rezygnacja z karty kredytowej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Łukasz wrote:
> [...]
    > banku teatralnie przecięła ją nożyczkami, co nie przeszkodziło w naliczeniu mi

    to zalezy co bylo w regulaminie karty. narazie mozemy isc do wrozki.

> [...]
    > wygasła i bank nie będzie pod moim adresem wysuwał żadnych żądań ani naliczał

    Nie. Pani moze ci na pismie dac, ze w dniu dzisiejszym złozyles
    dyspozycje zamkniecia karty i ze karta zostala zniszczona.

    > Czy mogę złożyć pisemne oświadczenie "Z dniem 9.08.2012 wycofuję zgodę na
    > przetwarzanie moich danych osobowych przez bank XXX w jakichkolwiek celach." i
    > żądać potwierdzenia tego? Co jeśli odmówią?

    zlozyc mozesz. papier wszystko przyjmie. bank tez. mozesz nawet
    poleconym wyslac. znaczenia nie ma zadnego, bo bank twojej zgody miec
    nie musi. WYnika ona z innych przepisow i jest od ciebie niezalezna.

  • 3. Data: 2012-08-09 13:08:56
    Od: " Łukasz" <l...@g...pl>

    > zlozyc mozesz. papier wszystko przyjmie. bank tez. mozesz nawet
    > poleconym wyslac. znaczenia nie ma zadnego, bo bank twojej zgody miec
    > nie musi. WYnika ona z innych przepisow i jest od ciebie niezalezna.

    No dobrze, ale niegdyś wyraziłem zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
    dzięki czemu np. bank nęka mnie teraz systematycznie telefonami z propozycjami
    skorzystania ze swoich produktów. Chyba mogę jakoś zapewnić sobie rezygnację z
    tego?

  • 4. Data: 2012-08-09 13:22:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Łukasz wrote:

    > No dobrze, ale niegdyś wyraziłem zgodę na przetwarzanie danych osobowych,

    w celach marketingowych

    > dzięki czemu np. bank nęka mnie teraz systematycznie telefonami z propozycjami
    > skorzystania ze swoich produktów. Chyba mogę jakoś zapewnić sobie rezygnację z
    > tego?

    z tego mozesz.

  • 5. Data: 2012-08-09 13:58:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 09 Aug 2012 11:08:56 +0000, Łukasz wrote:

> [...]
    > dzięki czemu np. bank nęka mnie teraz systematycznie telefonami z
    > propozycjami skorzystania ze swoich produktów. Chyba mogę jakoś zapewnić

    Z tego tak.
    Natomiast akurat w przypadku bankowości są przepisy o przetwarzaniu
    danych bez zgody pacjenta, np. w zw. ze zwalczaniem prania kasy,
    dochodzeniem należności, etc.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 6. Data: 2012-08-09 19:49:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Aug 2012, Łukasz wrote:

    > No dobrze, ale niegdyś wyraziłem zgodę na przetwarzanie danych osobowych,

    ...*w celu*...

    > dzięki czemu np. bank nęka mnie teraz systematycznie telefonami z propozycjami

    ...właśnie :)

    > skorzystania ze swoich produktów. Chyba mogę jakoś zapewnić sobie rezygnację
    > z tego?

    Ale to nie ma nic do nękania w sprawie opłaty za kartę ;)
    Stronę formalnoprawną koledzy Ci wyłożyli, ja spróbuję wersji
    chłopskorozumowej.

    Kupiłeś od kogoś samochód.
    I ten ktoś do Ciebie wysyła żądanie, że masz natychmiast, bezwarunkowo
    i skutecznie usunąć jego dane.

    Bo on sobie nie życzy, żebyś do niego przyłaził że samochód był
    kradziony, silnik ma cylindry na skórzanych uszczelkach choć w opisie
    było że wymieniony na nowy a na deser policja szuka osobnika który
    pojazdem z takim lakierem spowodował wypadek.
    Oczywiście o tym zapomina wspomnieć, podobnie, jak użytkownik konta
    bankowego, któremu zapomniało się że brał udział w przekręcie
    polegającym na forwardowaniu przelewów bankowych poprzez Western
    Union albo cóś w tym stylu :]

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-08-10 20:46:23
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 2012-08-09 12:49, Łukasz pisze:
> [...]
    > banku teatralnie przecięła ją nożyczkami, co nie przeszkodziło w naliczeniu mi
    > opłat jeszcze w następnym miesiącu. Tym razem chcę tego uniknąć.
    Niestety nie unikniesz tego. Wyobraź sobie, że wracasz z egzotycznych
    wakacji w czasie których korzystałeś z tej karty i idziesz prosto do
    banku likwidować kartę - transakcje będą jeszcze rozliczane przez kilka
    dobrych dni, dlatego okres 30 dniowy na zamknięcie to chyba standard.

    jak kolega "witek" mądrze napisał