  • 1. Data: 2012-08-09 22:08:19
    Temat: Plichta i Amber Gold
    Od: medea <x...@p...fm>

    Jestem prostą blondynką, ale może jako znawcy wytłumaczycie mi, jak to
    możliwe w państwie prawa, że człowiek dostaje kilka wyroków w ciągu
    kilku lat, a każdy kolejny w zawieszeniu? Czemu w ogóle ma służyć
    "zawieszenie" wyroku, jakie to ma formalne uzasadnienie?
    Mimo że nie jestem i nigdy nie byłam ich klientką i w ogóle trzymam się
    z dala od takich instytucji, to jednak ta sprawa mnie strasznie
    zbulwersowała.

    Ewa

  • 2. Data: 2012-08-09 22:10:32
    Temat: Re: Plichta i Amber Gold
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-08-09 22:08, medea pisze:
    > Jestem prostą blondynką, ale może jako znawcy wytłumaczycie mi, jak to
    > możliwe w państwie prawa, że człowiek dostaje kilka wyroków w ciągu
    > kilku lat, a każdy kolejny w zawieszeniu? Czemu w ogóle ma służyć

    Zapewne dzielił się 'z kim trzeba'.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 3. Data: 2012-08-09 22:44:00
    Od: SDD <s...@t...pl>

    medea pisze:
> [...]
    > kilku lat, a każdy kolejny w zawieszeniu? Czemu w ogóle ma służyć
    > "zawieszenie" wyroku, jakie to ma formalne uzasadnienie?

    Nie wiem, jak bylo w tym przypadku, ale generalnie takie sytuacje sa
    mozliwe.

    Np.
    2005 - broisz
    2006 - broisz
    2007 - broisz
    2008 - broisz
    2009 - zapada wyrok w I instancji za brojenie w 2005
    2009 - znowu broisz
    2010 - zapada wyrok w I instancji za brojenie w 2006 i uprawomacnia sie
    wyrok z 2009
    2011 - zapada wyrok w I instancji za brojenie w 2007 i uprawomacnia sie
    wyrok z 2010
    2012 - zapada wyrok w I instancji za brojenie w 2008, uprawomacnia sie
    wyrok z 2011, toczy sie postepowanie za brojenie w 2009

    i teraz formalnie NIC nie stoi na przeszkodzie, by orzec wyroki w
    zawieszeniu w 2009, 2010 i 2011

    Do momentu uprawomicnienia sie pierwszego wyroku w 2010 byl to przeciez
    formalnie niewinny, niekarany czlowiek. W 2012 skazany moze wystapic o
    wydanie wyroku lacznego za osadzone czyny z lat 2005 - 2008 - i ten
    wyrok tez moze byc w zawieszeniu.

    Czynu z 2009 nie mozna juz w ten sposob polaczyc z czynem z 2005 (bo
    pierwszy nieprawomocny wyrok juz zapadl).

    Po uprawomocnieniu sie wyroku za czyny z 2009 (a wiec w 2012, 2013 a
    moze w 2014), ktory to wyrok tez moze byc w zawieszeniu, bo nie ma
    recydywy! sad moze fakultatywnie odwiesic wyrok z 2009 roku.

    Obligatoryjne odwieszenie ktoregos z wyrokow moze zajsc dopiero, gdy
    osobnik "nabroi" cos w 2010 (po uprawomocnieniu sie wyroku z 2009 za
    czyny z 2005. Wyrok - za ewentualne czyny z 2010 roku tez moze juz nie
    byc w zawieszeniu, gdyz delikwent dopuscil sie go bedac prawomocnie
    skazanym.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2012-08-10 01:02:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mimo że nie jestem i nigdy nie byłam ich klientką i w ogóle trzymam się z
    > dala od takich instytucji, to jednak ta sprawa mnie strasznie

    Tak sie dzieje, bowiem każda ze spraw jest przez sąd rozpatrywana osobno.
    Co więcej często jest tak, że sąd orzeka w momencie, oskarżony popełniając
    czyn za który jest skazywany był jeszcze przed tymi wszystkimi wyrokami.
    Nie mam dostępu do statystyk, ale często od momentu popełnienia czynu i
    ujawnienia podejrzanego, do momentu zapadnięcia wyniku skazującego upływa
    kilka lat. Przyczyn tego stanu rzeczy bywa wiele. Czasem konieczna jest
    jakaś ekspertyza. Czasem podejrzany czy oskarżony się ukrywają. A sparwcy
    popełniają kolejne przestępstwa. Znam przypadek, gdy jeden i ten sam
    sprawca dostał 7 wyroków skazujących za prowadzenie 7 razy pojazdu pod
    wpływem alkoholu. Dopiero przy 8 wyroku okazało się, że czyn popełnił w
    czasie, gdy był prawomocnie skazany za 7 poprzednich czynów. Przy 9 sąd sie
    zbulwersował i wymierzył karę bezwarunkowego pozbawienia wolności.

  • 5. Data: 2012-08-10 08:36:29
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    medea <x...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > Mimo że nie jestem i nigdy nie byłam ich klientką i w ogóle trzymam się
    > z dala od takich instytucji, to jednak ta sprawa mnie strasznie

    No bo on zna system.

    Weź takiego Tuska, który działa w podobny sposób, czyli
    obiecuje kretynom cuda a oni idą do urn jak te łowiecki na zeź.

    Dla tych co są twórcami systemu tacy ludzie jak Plichta to ich człowiek
    i w zasadzie to nawet jest chroniony, on kuma o co w tym chodzi
    bo adresatem działań Plichty są na ogół zwolennicy "ojca" Rydzyka
    i wyborcy biorący czynny udział w wyborach.

    W dobrym państwie wyroki wydaje społeczeństwo a nie wykształceni urzędnicy.

    Maddof został skazany na, chyba, 140 lat więzienia, bo naciągnął swoich
    ziomali a to oni mu tego nie wybaczą. SWOICH, bo bidota się nie liczy.

    To samo dotyczy płacenia podatków, mądry jak tylko może unika,
    reszta po prostu musi, bo jak nie to do paki.

    Jak chceta mieć dobre państwo to musita zmienić system wyborczy.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2012-08-10 08:45:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.08.2012 08:36, NKAB - pisze:

    > Jak chceta mieć dobre państwo to musita zmienić system wyborczy.

    Na heinleinowski ;)

  • 7. Data: 2012-08-10 08:47:58
    Od: gregor <g...@s...pl>

> [...]
    > Mimo że nie jestem i nigdy nie byłam ich klientką i w ogóle trzymam się
    > z dala od takich instytucji, to jednak ta sprawa mnie strasznie

    Bo żyjemy obecnie w Tuskmenistanie tu rowerzysta po 1 browarze jest na
    szczycie piramidy przestępczości, a na końcu są typki z kilkoma wyrokami
    za wyłudzanie kredytów itp...
    a później zakładają piramidę finansową wyciągając od ludzi ich ostatnie
    oszczędności przy okazji zatrudniając na wszelki wypadek syna Tuskaszenki

    gregor

  • 8. Data: 2012-08-11 13:24:31
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2012-08-10 08:47, gregor pisze:

> [...]
    > a później zakładają piramidę finansową wyciągając od ludzi ich ostatnie
    > oszczędności przy okazji zatrudniając na wszelki wypadek syna Tuskaszenki

    przypomne Ci, że restrykcyjne prawo dla rowerzystów wprowadziły chyba
    rządy Solidarnościowe nie ?

  • 9. Data: 2012-08-11 13:43:46
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    medea wrote:
> [...]
    > Mimo że nie jestem i nigdy nie byłam ich klientką i w ogóle trzymam
    > się z dala od takich instytucji, to jednak ta sprawa mnie strasznie

    Dziś "media zalezne" podały że sąd rejestrowy sprawdza czasami...

    Coś dodać, ująć, olać...

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 10. Data: 2012-08-20 15:50:03
    Od: Sonn <c...@p...pl>

> [...]
    > a później zakładają piramidę finansową wyciągając od ludzi ich ostatnie
    > oszczędności przy okazji zatrudniając na wszelki wypadek syna Tuskaszenki

    A kto baranku wprowadził sądy 24-h dla podpitych kolarzy i darł ryj w
    niebogłosy o zaostrzenie dla nich kar? Zapomniałeś czy takie instrukcje
    żeby wypisywać debilizmy dostaliście SMS-em z KC PiS? Biorąc pod uwagę
    stalinowsko-goebelsowskie metody propagandowe tej żałosne partyjki
    obstawiam drugi wariant

    --
    Sonn