  • 1. Data: 2012-08-11 02:36:34
    Temat: zaległa(?) emerytura
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Jeśli uprawniony nie złoży terminowo do ZUS-u kompletu dokumentów
    wymaganych dla ubiegania się o emeryturę, ale uczyni to później, np. w
    rozbiciu na wersje scenariusza:

    a.dostarczy do ZUS później niz data osiągniecia wymaganego wieku (tj np.
    osiągniecie wieku 65 lat) sam wniosek o emeryturę , ale bez wymaganych
    dokumentów potwierdzającymi zatrudnienie,
    lub
    b.nieczego nie złoży w terminie, ale wymagany komplet dokumentów złoży
    później

    to czy po skompletowaniu wymaganych dokumentów wypłacona mu zostanie
    emerytura z wyrównaniem od daty uzyskania wieku emerytalnego, czy też
    świadczenie to za okres do złożenia kompletu dokumentów przepada?

  • 2. Data: 2012-08-11 08:52:01
    Temat: Re: zaległa(?) emerytura
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > emerytura z wyrównaniem od daty uzyskania wieku emerytalnego, czy też
    > świadczenie to za okres do złożenia kompletu dokumentów przepada?

    ZUS wypłaca do 3 miesiecy wstecz.

    pozdr

  • 3. Data: 2012-08-12 11:09:07
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-08-11 08:52, Danusia pisze:
    > Użytkownik "p47"<k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ZUS wypłaca do 3 miesiecy wstecz.

    Zaciekawiła mnie ta odpowiedz. A jakbym dziś niesłusznie przestał płacić
    składki na ZUS i ZUS by się o nie upomniał np. za dwa lata, to czy też
    bym musiał zapłacić ZUS tylko za trzy ostatnie miesiące?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 4. Data: 2012-08-12 15:53:01
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-08-12 11:09, Czeslawek pisze:

    > Zaciekawiła mnie ta odpowiedz. A jakbym dziś niesłusznie przestał płacić
    > składki na ZUS i ZUS by się o nie upomniał np. za dwa lata, to czy też
    > bym musiał zapłacić ZUS tylko za trzy ostatnie miesiące?

    Takie pytanie to ordynarna prowokacja;-))
    Przecież wiadomo z definicji, ze ZUS to jedna z czołowych instytucji nie
    mających bez mydła wy..mać obywatela, ale jedynie mających mu nieba
    przychylić !;-))
    Jeden z przykładów,- ja m.in. ongiś ładne kilka lat spędziłem na
    oficjalnym, firmowanym przez państwowa firmę kontrakcie zagranicznym.
    Wówczas państwo lekką rączką zagarniało ok. 65% wypłacanych mi przez
    zagranicznego pracodawcę poborów, ale i tak to co dostawałem
    kilkadziesiąt razy wyższe było od ówczesnej średniej krajowej nawet
    licząc dolary po kursie oficjalnym.
    A więc ów zagarniany przez państwo haracz wyższy był od średniej pensji
    blisko 100 razy.
    Teraz dla celów ustalenia wysokości emerytury to nie ma znaczenia i
    przyjęto, ze zarabiałem tyle, ile wówczas dostawał w kraju pracownik na
    podobnym stanowisku, tj nieco poniżej średniej, bo wówczas wykładowcy na
    wyższych uczelniach nie zarabiali u nas dużo.
    Paradoks pogłębia jeszcze fakt, że wypłacany mi wówczas ryczałt w
    złotówkach (na utrzymanie np. mieszkania w kraju itp) wyższy był
    (nieznacznie) od przyjętego obecnie do obliczenia emerytury ekwiwalentu
    wynagrodzenia.
    Takie reguły przyjęto w ZUS-ie zapewne wyłącznie w ramach troski o
    obywatela;-))

  • 5. Data: 2012-08-13 09:09:29
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > podobnym stanowisku, tj nieco poniżej średniej, bo wówczas wykładowcy na
    > wyższych uczelniach nie zarabiali u nas dużo.

    Wynika z tego że nie masz żadnego dokumentu potwierdzającego że wpłaty do
    ZUS wynosiły 65% wypłacanych poborów i były bardzo wysokie.
    Wygląda to na zwykłą bzdure bo nigdy składka na ZUS nie wynosiła 65% płacy.
    Ale jeżeli to jest prawda to przecież żaden problem oddania sprawy do Sądu i
    powołania świadków (przecież sam wtedy nie pracowałeś na księżycu). Będziesz
    miał bardzo wysoką emeryturę jeżeli udowodnisz to w Sądzie.

    pozdr

  • 6. Data: 2012-08-13 13:33:11
    Temat: Re: zaleg?a(?) emerytura
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-08-13 09:09, Danusia pisze:
    > U?ytkownik "p47" <k...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Wynika z tego ?e nie masz ?adnego dokumentu potwierdzaj?cego ?e wp?aty do
    > ZUS wynosi?y 65% wyp?acanych poborów i by?y bardzo wysokie.
    > Wygl?da to na zwyk?? bzdure bo nigdy sk?adka na ZUS nie wynosi?a 65% p?acy.
    > Ale je?eli to jest prawda to przecie? ?aden problem oddania sprawy do S?du i
    > powo?ania ?wiadków (przecie? sam wtedy nie pracowa?e? na ksie?ycu). Bedziesz
    > mia? bardzo wysok? emeryture je?eli udowodnisz to w S?dzie.
    >
    > pozdr

    A gdzie ja napisałem, ze 65% moich poborów państwowa firma wysyłająca
    mnie i firmująca mój kontrakt uczciwie wpłacała jako składkę do ZUS-u??
    Oni ten haracz przymusowo pobierali, a co z nim robili to nie wiadomo,-
    Jakoś trzeba było utrzymywać (tak jak i dziś) te stada urzędników,
    funkcjonariuszy itp.

  • 7. Data: 2012-08-14 02:59:29
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-08-13 13:33, p47 pisze:

> [...]
    > Oni ten haracz przymusowo pobierali, a co z nim robili to nie wiadomo,-
    > Jakoś trzeba było utrzymywać (tak jak i dziś) te stada urzędników,

    Po rozmowie z urzędniczka w ZUS-ie okazuje się, ze oni obywatelowi
    jeszcze bardziej chcą nieba przychylić:-)
    1. okazuje się, że jeśli nie przedstawię kogoś konkretnego, kto w tym
    samych akurat okresie (ok 30 lat temu;-) pracował na dokładnie tym samym
    stanowisku w Polsce i zagadza się podać weryfikowalne swoje ówczesne
    wynagrodzenie to ZUS naliczy mi jedynie...minimalne, ustawowe
    wynagrodzenie w tym czasie.
    2. Podobnie, jeśli (w przypadku polskich zakładów pracy) nie przedstawię
    im tzw dokumentu RP-7 z wyliczeniem dokładnych otrzymanych wypłat (przed
    np 40 laty...), a jedynie przedstawiam im na oficjalnym druczku
    otrzymane wówczas świadectwa pracy na których, a jakze, podawane jest
    moje wynagrodzenie to i tak tego nie uznają, a jedynie wtedy naliczają
    obowiązujące ongiś ustawowe wynagrodzenie minimalne.
    -Bezczelna zachłanność rządzących przekracza nawet moje o tym niemałe
    wyobrażenie...

  • 8. Data: 2012-08-14 09:24:03
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]
    > obowiązujące ongiś ustawowe wynagrodzenie minimalne.
    > -Bezczelna zachłanność rządzących przekracza nawet moje o tym niemałe

    Przestań już płakać. To wszystko o czym piszesz jest dokładnie uregulowane w
    ustawie o emeryturach i rentach z funduszu ubezpieczeń społecznych. Jeżeli
    cokolwiek ZUS Ci wyliczy nie tak to przecież odwołasz sie od decyzji do
    Sądu.
    RP-7 dostarczają wszyscy na podstwie danych z archiwów. Nie zawiera ono
    wyliczenia za każdy miesiąc tylko za każdy rok. Jeżeli nie ma papierów w
    archiwum (co jest mało prawdopodobne) bez problemu załatwisz to w Sądzie
    przedstawiając świadków.

    pozdr