  • 1. Data: 2004-06-09 15:01:44
    Temat: Anulowanie zawartej umowy OC
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zawarłem przedwczoraj z ubezpieczycielem umowę OC na samochód. Rozmyśliłem
    się, chcę zmienić firmę ubezpieczeniową.
    Czy mam prawo bez ponoszenia kosztów anulować z nimi tą umowę? Czy mają
    obowiązek przyjąć moją rezygnację i zwrócić mi wpłaconą stawkę?

    Sprawa poważna, będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

    Pozdrr. i życzę wszystkim miłego dłuuugiego weekendu,
    Boa.

  • 2. Data: 2004-06-09 15:10:36
    Temat: Re: Anulowanie zawartej umowy OC
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Boa wrote:

> [...]
    >
    > Sprawa poważna, będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
    >
    > Pozdrr. i życzę wszystkim miłego dłuuugiego weekendu,

    Przeczytaj ogólne warunki ubezpieczenia, które zawarłeś.
    Zwykle można odstąpić od umowy w jakimś tam rozsądnym (7/14/30) terminie.

  • 3. Data: 2004-06-09 15:46:22
    Od: "seb" <s...@w...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boa" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązek przyjąć moją rezygnację i zwrócić mi wpłaconą stawkę?
    >
    > Sprawa poważna, będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.

    art. 812 par. 4 kodeksu cywilnego:
    "Jeżeli umowa ubezpieczenia jest zawarta na okres dłuższy niż sześć
    miesięcy ubezpieczający ma prawo odstąpienia od umowy ubezpieczenia,
    w terminie 30 dni, a w przypadku gdy ubezpieczający jest przedsiębiorcą
    w terminie 7 dni, od dnia zawarcia umowy. Odstąpienie od umowy
    ubezpieczenia nie zwalnia ubezpieczającego z obowiązku zapłacenia
    składki za okres, w jakim zakład ubezpieczeń udzielał ochrony
    ubezpieczeniowej."

    seb

  • 4. Data: 2004-06-09 18:47:38
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 6/9/2004 5:46 PM, seb wrote:
> [...]
    > ubezpieczenia nie zwalnia ubezpieczającego z obowiązku zapłacenia
    > składki za okres, w jakim zakład ubezpieczeń udzielał ochrony

    Zakład udziela ochrony ubezpieczeniowej tak, jak zawiera umowę - tzn. na
    rok. W interpretacji prawników ubezpieczyciela będzie pewnie tak, że
    umowę można rozwiązać, ale trzeba zapłacić za rok - czyli tradycyjnie -
    umowa nie obowiązuje, lecz opłacić trzeba.

    Podobnie paranoidalna sytuacja powstaje, gdy umowa OC nie została
    wypowiedziana na czas, więc jest domyslnie jest zawarta - lecz
    ubezpieczyciel udziela ochrony tylko pod warunkiem opłacenia składki -
    czyli jest umowa, lecz nie bardzo wiadomo, czego dotyczy, skoro nie ma
    ochrony, a jest nadal "zawarta".

    W praktyce zapisu tego nie respektuje się, tzn. jak będzie kuku, a miś
    nie płacił składki, to ubezpieczenie działa, a z misia ściąga się zaległe.
    Niektórzy ubezpieczyciele kombinują tak (przy nieopłaconej składce), że
    umowa "roziwiązuje się" wraz z wypadkiem - lecz SN czy jemu podobne
    wysokie gremium bardzo na ubezpieczycieli, co tak robią nakrzyczało.

    Pzdr: Catbert