  • 1. Data: 2004-06-09 14:39:50
    Temat: opóźnienie w rozliczaniu PIT
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org>

    Witam Szanownych Grupowiczów,

    Mam dwa problemy:
    1)
    W przypadku wspólnego rozliczania PIT'u od osób fizycznych wspólnie ze
    współmałżonkiem, złożenie go po terminie (30 kwiecień) powoduje -
    zgodnie z Ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych - brak
    możliwości wspólnego rozliczenia i konieczność złożenia oddzielnych
    zeznań. Ale jak to z fiskusem bywa, ostateczna decyzja zależy od
    "widzimisię" urzędnika - nieoficjalnie dowiedziałem się, że złożenie
    zeznania z kilkudniowym (2,3) opóźnieniem nie powoduje takich
    konsekwencji. Niemniej jednak dostałem informację od urzędnika, że muszę
    złożyć oddzielne zeznania. Czy jest jakaś możliwość by jednak nie
    składac oddzielnych?

    2) hipotetyczny
    Nie zostało złożone zeznanie (osoba fizyczna) za rok, powiedzmy 4 lata
    wstecz, ale każde następne jest składane. Co zrobić w takiej sytuacji:
    czekać, aż sprawa się przedawni i nie będą dochodzić roszczeń (jeżeli
    się tak uda)? Czy lepiej zgłosić samemu dobrowolnie tą sytuację i dzięki
    temu uniknąć kary za niezłożenie w terminie (i w ogóle) zeznania
    podatkowego? Jak wysoka kara może grozić w takiej sytuacji?

    --
    "Linux is like Wigwam. No gates, no windows... Apache inside ;-)"