  • 31. Data: 2011-09-13 17:09:53
    Temat: Re: [Allegro] Koszt wysyłki - zaniżanie ceny - doliczanie kosztów
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A mózg masz? Na stronie pp jest cennik.

    Mam musk a ty? Skad mam znac calkowita wage towaru? Telewizorow, zeby na
    lazienkowej zwazyc, na ogol nie sprzedaje.

    Dysiek

  • 32. Data: 2011-09-13 17:52:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (13.09.2011 19:05), John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > To, że nie "list polecony".

    Jadę na pocztę i nadaję list polecony. Jak mam to nazwać inaczej niż
    list polecony?

    p. m.

  • 33. Data: 2011-09-13 18:09:58
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-13 13:19, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    >
    > No i? Powie, że poświęca czas (czas to pieniądz) na zapakowanie, dojazd
    > do poczty, klej, taśmę samoprzylepną itp. i dlatego koszty wysyłki są
    > takie duże. Jak się nie podoba - idź do konkurencji.

    problem zaczyna sie na aukcjach gdzie sa sprzedawane np pendrive czy
    karty sd i za kazda kolejna sztuke w kopercie doplaca sie 3-5 zl

  • 34. Data: 2011-09-13 18:30:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Dysiek" napisał w wiadomości grup
    > Mam musk a ty?

    Właśnie widzę. Nawet OE nie potrafisz skonfigurować

    > Skad mam znac calkowita wage towaru? Telewizorow, zeby na lazienkowej zwazyc,
    > na ogol nie sprzedaje.

    Lżejszy towar zważyć kuchenną wagą. Zresztą można oszacować z dużą dokładnością
    wagę.

  • 35. Data: 2011-09-13 18:32:33
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-13 11:52:24 +0200, "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy> said:

    > Witam,
    > Sprawa wygląda tak. Jest sobie przedmiot w pewnej cenie, najniższej w serwisie

    Do tego wrócę potem.

    > , jednak koszt wysyłki został odpowiednio podniesiony, aby
    > zrekompensować obniżkę ceny przedmioty. Oczywiście jest to złamanie
    > regulaminu serwisu

    Więc:

    b/ raportujesz
    c/ nie kupujesz
    (nie, tu nie ma błędu w numeracji)

    > Czy jest jakiś sposób, aby wyegzekwować od sprzedającego podaną cenę
    > przedmiotu bez dopłacania do kosztów wysyłki?

    Tak, są dwie metody. Cudowna i wyjątkowo trudna.
    Cudowna - czekasz, aż oferujący wystawi ten towar w pierwotnej cenie z
    opcją odbioru osobistego przed twoim domem - wtedy kupujesz, odbierasz
    i już!

    Wyjątkowo trudna - nie kupujesz u takich osób, zwłaszcza, że nie
    akceptujesz warunków sprzedającego.

    > Sprytny sposób na ominięcie opłat allegro i na znalezienie się na
    > pierwszym miejscu na liście wyszukiwanych przedmiotów wg cen.

    Tylko u sprawnych umysłowo inaczej. Reszta wie, że klient może
    posortować wg ceny z przesyłką. I sprytni klienci korzystają z tego
    narzędzia.

    A teraz wracam do tego z początku - jak to częto u opisujących sprawy
    bywa - najprawdopodobniej minąłeś się z prawdą w opisie.
    Czy cena z przesyłką (a tylko taka cię interesowała, prawda?) była
    najniższa w serwisie?
    Bo jeśli nie, to:

    a/ nie kupujesz.

    Rynek działa i świetnie reguluje takie sprawy, ale przynajmniej jedna
    strona musi myśleć. Jeśli tamten ktoś ma klientów, to znaczy, że on
    myśli...

    --
    Bydlę

  • 36. Data: 2011-09-13 18:52:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    G.K." <"tertb69[rot13] wrote:
> [...]

    > regulaminu serwisu, ale czy tylko? Czy jest jakiś sposób, aby
    > wyegzekwować od sprzedającego podaną cenę przedmiotu bez dopłacania do

    nie kupować, sam zdechnie.

    skoro jest wg twojej oceny nieuczciwy to nie kupuj, kup u uczciwego. Narazie
    wygląda że to ty jesteś kombinator i tyle.

    > ps.
    > Takich przedmiotów na aukcjach jest coraz więcej. Niedługo nagminne
    > będzie sprzedawanie za 1 zł a doliczanie do kosztów wysyłki np. 1000
    > zł. Sprytny sposób na ominięcie opłat allegro i na znalezienie się na
    > pierwszym miejscu na liście wyszukiwanych przedmiotów wg cen.

    pitolenie. Nikt nie zmusza nikogo do kupowania na allegro czy w internecie,
    możesz kupić taniej i bez dodatkowych kosztów w sklepie.

  • 37. Data: 2011-09-13 18:53:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Sep 2011, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl>

    > To przecież masz podane obie ceny z wysyłką i bez.

    Problem jest jak chcesz kupić np. 3 sztuki danego przedmiotu.
    Przekopanie się przez dziesiątki aukcji po to aby odsiać tych
    którzy mają "limit przesyłki 1 sztuka" bywa naprawdę uciążliwe.
    Ale zgoda, to nie jest problem prawny.
    Brakuje w allegro mechanizmu który by automatycznie (na podstawie
    deklarowanych kosztów w "tabelce", bo taka JEST) pokazywał
    aukcje posortowane "wg ceny dla zadanej ilości sztuk".

    Dalej bym marudził ;) (bo jest jeszcze sprawa łączenia wysyłek).

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2011-09-13 18:55:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pendrive wrote:

    > problem zaczyna sie na aukcjach gdzie sa sprzedawane np pendrive czy
    > karty sd i za kazda kolejna sztuke w kopercie doplaca sie 3-5 zl

    nie ma problemu, trzeba nie kupować u kogoś takiego.

  • 39. Data: 2011-09-13 18:55:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@x...abc napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > I w dodatku będzie miał 100% racji. :>

    ? racje by miał, jakby te koszty wrzucił do ceny przedmiotu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 40. Data: 2011-09-13 19:00:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > pół godziny, to to jest całkiem standardowy koszt nadania listu
    > poleconego (ekonomicznego lub nie). Taki sam koszt jak cena

    wyprawa na pocztę 1 r-g, stanie na poczcie 0.5 r-g pakowanie 0.5 r-g

    suma 2 r-g x 35zł (bardzo marna stawka za r-g z narzutami)

    may juz 70 zł koszty dowiezienia i nadania przesyłki.