  • 1. Data: 2003-05-22 18:43:50
    Temat: Alimenty na ojca - alkoholika.
    Od: "Scooter" <d...@i...pl>

    Witam wszystkich,

    Mam nastepujacy problem:
    Moj ojciec zostawil moja matke (jak rowniez i mnie) prawie 28 lat temu jak
    mialem 6 miesiecy.
    Powodem rozstania byl jego alkoholizm, ktory trwa w narastajacej formie do
    dzis.
    Ojciec (o ile mozna uzyc takiego okreslenia) mial zasadzone alimenty,
    ktorych nigdy nie placil.
    Tzn. do mniej wiecej 13 roku mojego zycia nie placil wogole, nastepnie
    obowiazek ten przejal fundusz alimentacyjny, ktory to fundusz placil kase az
    do konca moich studiow.
    Po latach, fundusz niestety (dla mojego ojca oczywiscie), przypomnial sobie
    o egzekucji kasy, a jako ze moj ojciec cale zycie nigdzie nie pracowal, a co
    za tym idzie nie ma zadnych dochodow/majatku itp na splate zadluzenia,
    wyrokiem sadu zostal zapuszkowany za alimenty wlasnie na jakis czas, blizej
    mi nie znany.
    Oczywiscie nigdy nie utrzymywalismy z ojcem specjalnych kontaktow, czasem
    przypadkowe wizyty alkoholika i wyrzuty ze z roznych powodow, etc.
    Jednakże warto nedmienic, ze specjalnie nie cierpialem z powodu posiadania
    takiego ojca, mialem wspanialych dziadkow ktorzy mnie wychowali jak syna,
    wyroslem na ludzi, skonczylem studia, nawet nie jedne, mam bardzo dobra
    prace, dobre dochody itp.
    Ale do czego zmierzam i po co te wynurzenia?

    Otoz obawiam sie za moj ojczulek, jako ze jego zrodlo utrzymania w postaci
    renty jego matki najprawdopodobniej wyschlo, wpadl na pomysl, ze poniewaz
    aktualnie nie ma calkowicie srodkow do zycia, urzadzi sie moim kosztem
    wnoszac sprawe o alimenty wlasnie na swoje utrzymanie. Wprawdzie brzmi to
    irracjonalnie, ale jednak chyba ma taka mozliwosc na podstawie Kodeksu
    Cywilnego.
    I teraz pytanie: czy jest jakakolwiek szansa ze cokolwiek uzyska?
    Oczywiscie po dobroci nie ma mowy, stac mnie na adwokata, jestem zawziety,
    nie mam specjalnych skrupolow itd.

    Prosze o porade bo nie daje mi to spokoju.

    Pzdr
    Scooter

  • 2. Data: 2003-05-23 08:45:16
    Temat: Odp: Alimenty na ojca - alkoholika.
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witaj
    Jest wyjscie.Przykre i smutne, ale mozliwe do wykonania. Wlasnie dokonala
    tego moja znajoma, 25 letnia. Wystapila do sadu o pozbawienie praw
    rodzicielskich. Wtedy nie moze Ci nic zrobic. W innym przypadku sad
    najprawdopodobniej przychyli sie do wniosku Twojego rodzica, o placenie na
    niego alimentow....

    Joanna

  • 3. Data: 2003-05-23 13:00:29
    Od: "Nicki" <n...@i...pl>

    Użytkownik Joanna Grynfelder <j...@g...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:bakndn$80i$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > rodzicielskich. Wtedy nie moze Ci nic zrobic. W innym przypadku sad
    > najprawdopodobniej przychyli sie do wniosku Twojego rodzica, o placenie na

    ???????????????

    25 letnia znajoma wystąpiła o pozbawienie praw rodzicielskich ?? A co sąd
    na to ?? Przychylił się???

    Prawa rodzcielskie to coś, co dotyczy dziecka do osiągnięcia
    pełnoletności....

    pozdrawiam

    Nika

  • 4. Data: 2003-05-23 13:10:40
    Temat: Re: Odp: Alimenty na ojca - alkoholika.
    Od: Dominika Widawska <d...@m...szczecin.pl>

    Joanna Grynfelder wrote:

    > Witaj
    > Jest wyjscie.Przykre i smutne, ale mozliwe do wykonania. Wlasnie dokonala
    > tego moja znajoma, 25 letnia. Wystapila do sadu o pozbawienie praw
    > rodzicielskich.

    Jak mozna pozbawic kogos wygaslego juz prawa?

    Dominika

  • 5. Data: 2003-05-23 14:03:26
    Temat: Odp: Odp: Alimenty na ojca - alkoholika.
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Fakt. Wystapila o to gdy byla niepelnoletnia.

    Joanna

  • 6. Data: 2003-05-23 15:02:47
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bala2a$15f$1@inews.gazeta.pl...

    >Wlasnie dokonala tego moja znajoma, 25 letnia
    ^^^^^^
    > Fakt. Wystapila o to gdy byla niepelnoletnia
    ^^^^^^^^^^^

    coś mieszasz się w zeznaniach :)

  • 7. Data: 2003-05-23 15:06:46
    Temat: Re: Alimenty na ojca - alkoholika.
    Od: s...@t...pl

    Lepiej zacznij dzialac juz teraz. Idz do prawnika po porade prawna. Slyszalem o
    bardzo podobnym przypadku, wrecz identycznym i sad zasadzil alimenty. Niestety
    ale nigdy do konca nie wiadomo jaka decyzje podejmie sad, ktory czesto kieruje
    sie po prostu przepisami prawa. A jakie prawo mamy to chyba nie musze mowic.
    Prawnikiem nie jestem ale mysle, ze zalezy to od kilku czynnikow:
    1) czy twoj ojciec oprocz ciebie nie ma zadnej rodziny,
    2) czy ma jakiekolwiek dochody (emerytura, renta, zasilki, opieka społeczna,
    itp),
    3) od twojej sytuacji-czy jestes sam czy masz np. rodzine.

    Zycze powodzenia i wygrania ewentualnej sprawy, bo gdybys musial placic to
    byloby to co najmniej niesprawiedliwe.

  • 8. Data: 2003-05-23 20:52:21
    Od: "Scooter" <d...@i...pl>

    Użytkownik <s...@t...pl> napisał:
    > Lepiej zacznij dzialac juz teraz. Idz do prawnika po porade prawna.
    Juz pytalem, mowi ze nie ma mowy o jakiejkolwiek sprawie.

    Prawnikiem nie jestem ale mysle, ze zalezy to od kilku czynnikow:
    > 1) czy twoj ojciec oprocz ciebie nie ma zadnej rodziny,
    Ma, siostry i braci.
    > 2) czy ma jakiekolwiek dochody (emerytura, renta, zasilki, opieka
    społeczna, itp),
    Nie ma
    > 3) od twojej sytuacji-czy jestes sam czy masz np. rodzine.
    Mam.

    > Zycze powodzenia i wygrania ewentualnej sprawy, bo gdybys musial placic to
    byloby to co najmniej niesprawiedliwe.
    Nie ma takiej mozliwosci, chocbym mial nawet wynajac ruskow aby mu
    wytlumaczyli bezsensownosc takiego dzialania ;-))

    Pzdr

  • 9. Data: 2003-05-25 03:36:15
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

    > Zycze powodzenia i wygrania ewentualnej sprawy, bo gdybys musial placic to
    > byloby to co najmniej niesprawiedliwe.

    Generalninie sie zgadzam, ale ...
    przeciez autor watku kozystal z pieniedzy "od ojca", nieprawdaz ?
    To nie ma znaczenia ze za niezdolnego do placenia ojca placil FA.

    Do autora watku:
    Mniej zawzietosci, wiecej skrupolow.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2003-05-25 10:11:12
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek Stawarz" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Generalninie sie zgadzam, ale ...
    > przeciez autor watku kozystal z pieniedzy "od ojca", nieprawdaz ?
    > To nie ma znaczenia ze za niezdolnego do placenia ojca placil FA.

    A co w przypadku, gdy dziecko nie dostawało alimentów wcale? Matka pewnej
    mojej znajomej uniosła się kiedyś honorem i nie domagała się pieniędzy od
    jej ojca gdy ten poszedł w świat. Nie było żadnej sprawy o alimenty, nikt do
    nich nie dokładał.
    Pytam, bo 30-letnia dziś kobieta ma teraz spore obawy czy jej tatuś sobie o
    niej teraz nie przypomni...

    Pzdr

    A.