  • 1. Data: 2003-05-22 18:13:24
    Temat: Windykacja długu od kogoś
    Od: "Jan Kowalski" <j...@p...fm>

    Witam

    Ponad dwa lata temu powinieniem chcieć odzyskać od dłuznika niewielką kwotę,
    ok 600zł, osoba fizyczna nie zapłaciła za FV na przelew. Czy może on się
    skutecznie uchylić od zapłaty - np licząc na przedawnienie?
    Jakie kroki bym musiał podjąć, by odzyskać kase.

    Czy można próbowac sprzedać dług firmie windykacyjnej (za ok 50% wartości),
    tyle, że mam tylko imie, nazwisko, adres (nie odbiera poleconych) i nazwę
    zakładu pracy. Czy miejsce gdzie pracuje mogę przekazać, czy nie?

    Pozdrowienia Jan

  • 2. Data: 2003-05-22 20:35:49
    Temat: Re: Windykacja długu od kogoś
    Od: "Jendrek" <a...@h...krakow.pl>

    A jaka to firma co odkupuje dlugi, bo mam podobny problem, tylko kasa duza.
    Andrzej

  • 3. Data: 2003-05-22 20:46:05
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jan Kowalski wrote:
> [...]
    > skutecznie uchylić od zapłaty - np licząc na przedawnienie?
    > Jakie kroki bym musiał podjąć, by odzyskać kase.

    za co te 600 zł?

    KG

  • 4. Data: 2003-05-23 08:08:24
    Od: "Jan Kowalski" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > za co te 600 zł?

    Czsc za towar (sprzęt komputerowy (karta, kabel, switch)) a część za usługe
    dostępu do sieci.

    Pzodrawiam

  • 5. Data: 2003-05-23 09:34:22
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Jan Kowalski wrote:
    > Czsc za towar (sprzęt komputerowy (karta, kabel, switch)) a część za usługe
    > dostępu do sieci.

    za towar przedawnia się po 2 latach od daty płatności (art.554 kc), za
    usługę chyba też (art.751 kc)

    KG