  • 1. Data: 2003-05-22 16:59:25
    Temat: pytanie
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Konstytucja RP mówi :
    Art. 49.
    Zapewnia się wolność i ochronę tajemnicy komunikowania się. Ich ograniczenie
    może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w sposób w niej
    określony.

    Proszę o podanie mi Ustawy która art 49 konstytucji RP znosi w przypadku
    komunikowania się mailem prywatnym w pracy.
    Pozdrawiam
    Stachu

  • 2. Data: 2003-05-28 18:34:09
    Temat: Re: pytanie
    Od: "Michał Chrustek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "KarolS" <t...@c...sz> napisał w wiadomości
> [...]
    ograniczenie
    > może nastąpić jedynie w przypadkach określonych w ustawie i w sposób w

    abstrahując troszeczke od tego przypadku.
    Pracuję w dużej firmie, która ma siedziny w całej Polsce. Jest tak również
    sieć komputerowa (WAN). Każdy użytkownik ma swój komputer i konto mail'owe w
    domenie @MOJAFIRMA.PL (nazwa oczywiscie przykładowa).
    W zapisach o bezpieczeństwie sieci i danych komputerowych etc. etc. jest
    napisane, że (to nie jest dosłowny cytat, bo nie mam ze sobą książeczki
    :-)):
    1. Nie wolno korzystać z internetu w pracy (nawet przez modem - tym samym
    nie masz prawa mieć prywatnej poczty). - to akurat Ciebie nie dotyczy
    2. Sieć do której są podłączone komputery należy do firmy MOJAFIRMA, tak
    samo dane które są na komputerach należą do firmy MOJAFIRMA -> ergo (bo o to
    też kiedyś pytałem "górę") -> dane przesyłane przez sieć mogą być
    monitorowane (włącznie z pocztą elektroniczną).

    pomijam fakt o jeszcze wieeelu punktach mówiących między innymi o tym, że na
    komputerze mogą sie znajdować dane tylko i wyłącznie wymagane do pracy. Poza
    tym od kilku miesięcy na wszystkich komputerach jest zainstalowane
    oprogramowanie, które pozwala "górze" na monitorowanie stanu zainstalowanego
    oprogramowania, sprzętu, uruchomionych aplikacji - WSZYSTKIEGO :-).

    Pozdrawiam.
    Michał Chrustek