  • 21. Data: 2004-01-23 10:23:41
    Temat: Re: Alimenty na ojca?
    Od: "Józek" <d...@g...pl>

    Z tego co sie dowiedzialem w trakcie rozmowy z prawnikiem to ze pozostaje mi
    tylko czekanie na pozew. Niezaleznie od powolywania sie na stosunki pozycia
    spolecznego (jakos tak) ktorych sad najprawdobodobniej nie bedzie bral pod
    uwage jedyne co moge wywalczyc to wysokosc alimentow. :(

  • 22. Data: 2004-01-23 12:01:42
    Od: "MG" <m...@o...pl>

    > Sprawę reguluje Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy:
    > http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.1964.9.59.h
    tml

> [...]
    > miesięcznie), ale jeśli wakacje spędzacie powiedzmy na pokładzie Queen
    > Mary II to przyzna w sporej wysokości. Także jeśli Twój ojciec jest
    > zdrowy (ale nie chce mu się pracować), a Twoim mieście potrzebują
    > powiedzmy zamiataczy ulic to także sąd przyzna (jeśli w ogóle) małe
    > alimenty.
    >
    > Dodatkowo (jako gwóźdź do trumny ;-)), w razie Twojej śmierci obowiązek
    > alimentacyjny spoczywa na Twoich dzieciach.
    >

    > --
    > Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    > Fear is the tax that conscience pays to guilt. (George Sewell)

    Niestety - tak to właśni9e jest użądzone. Na pocieszenie dodam jednak, że
    istnieją w prawie cywilnym tzw. klauzule generalne, mające siłą rzeczy
    zastosowanie także do spraw z zakresu prawa rodzinnego. Przy odrobinie talentu
    i szczęścia dobry prawnik będzie mógł zrobić z nich użytek i pomóc w uchyleniu
    się od alimentów w prezentowanym stanie faktycznym. Mam tu na myśli przede
    wszystkim przepis art. 5 kc i odwołanie się w nim do "zasad współżycia
    społecznego". Jako pojęcie prawnie niedookreślone istnieje przy jego użyciu
    spora możliwość interpretacji. Jeżeli zostanie to zrobione sprytnie - może
    doprowadzić do sukcesu.

    Pogląd ten nie jest odosobniony - swego czasu ferowany był przez ś.p. prof.
    Winiarza, obecnie promuje go dr Ewa Radomska, znakomity specjalista z zakresu
    prawa rodzinnego, wykładająca na WPiA UMK w Toruniu.

    Jak więc widać, można pokusić się o wniosek, że nie ma takiej rury, której się
    nie da odetkać, tylko trzeba mieć dobrego hydraulika.

    Natomiast co do oceny postawy syna, który nie chce płacić alimentów na ojca -
    alkoholika: ludzie - to naprawde nie wasza sprawa dlaczego nie chce. Jeżeli
    prawdą jest to co napisał odnośnie tego jak wyglądały jego stosunki z ojcem -
    to słusznie chce umyć reće - bo bycie biologicznym ojcem to nie znaczy jeszcze
    być Ojcem we właściwym tego słowa znaczeniu, a z tego wypływają już dalsze
    konsekwencje. Natomiast jeżeli nawet ten człowiek nie ma racji i nie ma
    powodów do uchylania się od obowiązku alimentacyjnego - to jest to JEGO
    SPRAWĄ. Tylko jego i nikt, a juz najmniej osoby obce nie powinny tego oceniać.
    Ostatecznie to kwestia własnego sumienia. Poza tym moim zdaniem jeżeli
    człowiek chce się posunąć do czegoś takiego (czyt. do uchylenia się od
    obowiązku alimentacyjnego) to chyba juz jednak musi miec powazne powody.

    W kazdym razie zyczę powodzenia i radze postarac sie o jakiegos sprytnego
    radce prawnego.

    MG

  • 23. Data: 2004-01-23 12:28:08
    Od: "Józek" <d...@g...pl>

    > [CIACH]
    > W kazdym razie zyczę powodzenia i radze postarac sie o jakiegos sprytnego
    > radce prawnego.
    >
    > MG

    Wielkie dzieki za pomoc. Jakbym malo mial na glowie jeszcze mi tu takie
    historie na glowe spadaja. Jeszcze raz dzieki za sugestie.

    Józek

  • 24. Data: 2004-01-23 18:37:16
    Temat: Re: Odp: Alimenty na ojca?
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > JESLI katowal trzeba bylo to zglosic na policje/milicje
    > i doprowadzic do ukarania..

    a skad wiesz czy to nie byla podstawa orzeczenia o winie

    > Ja nie wie, czy katowal..

    jak nie wiesz to czemu mowisz ze synalek egoista?

    > Dlatego wlasnie wydaje opinie o tym, co mozna wnioskowac z tego co wiemy.

    nie wydawaj opini tylko odpowiadaj na pytania ;)

    > jak pisalem mam przyklad w rodzinie..

    a czy twoj przyklad jest jedynie sluszny?

    > Jedno dziecko zerwalo, drugie nie...

    to indywidualna decyzja kazdego czlowieka

    > Od dyskusji religijnych jest inna grupa..
    > A ponadto od bezinteresowniej pomocy jest rodzina.

    pod warunkiem ze zainteresowany na nia zasluzyl

    > Nie "nadinterpretacja" lecz PAMIEC...
    > Mam zywo w pamieci zgod alkoholika i perypetie wynikle z tego ze byl
    > nawyrazniej zamordowany ale dla organow scigania argumentem bylo..
    > "przeciez byl pijany"...dopiero pytaine - to pijanego wolno zabic ?
    > powodowalo ockniecie... Nooo nie...

    a co ma piernik do wiatraka, to indolencja naszego wymiaru sprawiedliwosci,
    a nie decyzje o alimentach

    > Nie tak znow sporo...

    wiecej niz ci sie wydaje, nie zostaje sie alkocholikiem od picia wodki przez
    tydzien

    > Tylko ze od tego powinien byc sad, a nie grupa .prawo.pl
    > to sad ma ocenic..

    no wiec czemu wydajesz sady zamiast odpowiedziec na konkretne pytanie,
    konkretnym paragrafem?

  • 25. Data: 2004-01-27 16:25:36
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > a skad wiesz czy to nie byla podstawa orzeczenia o winie

    > jak nie wiesz to czemu mowisz ze synalek egoista?

    Bo ja nie o tym synalku pisze...

    > nie wydawaj opini tylko odpowiadaj na pytania ;)

    Nie moge...
    za odpowiadanie na takie pytania bez licencji mozna ladnie "beknac".

    > a czy twoj przyklad jest jedynie sluszny?

    Nie jest, ale dzieki niemu wiem o czym mowimy.

    > to indywidualna decyzja kazdego czlowieka

    No widzi pan..

    > pod warunkiem ze zainteresowany na nia zasluzyl

    Nie.
    NIezaleznie czy zasluzyl rodzina jest od pomocy -
    po to sie ja zaklada. Na dore i na zle.

    > a co ma piernik do wiatraka, to indolencja naszego wymiaru
    > sprawiedliwosci, a nie decyzje o alimentach

    Nie do wiatraka lecz do napisania ze wg niektorych alkoholika
    to nawet bezkarnie zabic mieomal ozna.

    > wiecej niz ci sie wydaje, nie zostaje sie alkocholikiem od picia wodki
    > przez tydzien

    Wiem cos o tym... ale wielu alkoholikow widzialem,
    i wiele alkoholiczek...

    O.. np zmam mila paina, ktora nie znosila wodki,
    a ze maz pil z czasem doszla do wniosku ze moze
    bedzie lepiej, gdy ona sie czasem z nim napije -
    po co ma lazic gdzies po obcych ..

    On nadal jest pijak - ona dzis juz jest alkoholiczka..

    > no wiec czemu wydajesz sady zamiast odpowiedziec na konkretne pytanie,
    > konkretnym paragrafem?

    Na konkretne pytanie odpowiedz byla:

    To nieistotne czy byl rozwod, czy ojciec sie interesowal...
    Wg prawa naleza mu sie alimenty - jak psu micha.

    I dlatego jednemu mlodziencowi radzilem, by dal sie adoptowac...

    Boguslaw