  • 1. Data: 2004-01-19 19:01:44
    Temat: Pomowienie
    Od: "Adrian" <A...@w...pl>

    Witam!
    Czy za posadzanie kogos publicznie lub przed znajomymi dokonania
    przestepstwa gdy jest na 100000 % pewne ze to zrobili ale dowody nie sa
    mocne dla sadu i uniewinni podejrzanych mozna zostac oskarzony za pomowienie
    i jakie sa ewentualne kary za to ?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-01-19 19:05:35
    Temat: Re: Pomowienie
    Od: "Adrian" <A...@w...pl>

    Dodam ze w tym wypadku moze nawet nie dojsc do rozprawy sadowej.Zalezy chyba
    od prokuratora co powie na ustalenia policji?

  • 3. Data: 2004-01-19 19:44:45
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Adrian wyskrobał(a):
> [...]
    > mocne dla sadu i uniewinni podejrzanych mozna zostac oskarzony za
    > pomowienie i jakie sa ewentualne kary za to ?

    Przeczytaj jeszcze raz ten tekst i zastanów się czy go rozumiesz, bo ja na
    przykład nie. Spróbuj napisać to jeszcze raz i może podziel wypowiedź na
    kilka zdań - będzie łatwiej czytać.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 4. Data: 2004-01-19 19:59:03
    Od: "Adrian" <A...@w...pl>

    Chodzi o to ze rozpowiem o kim ze jest zlodziej bo ukradl cos.I wiem na 100
    % ze mam racje.Wszyscy co znaja sprawe tez sa przekonani o winie lacznie z
    policja.Ale nie ma wystarczajacych dowodow zeby skazac .Czy wtedy ci
    posadzeni moga oddac sprawe do sadu za znieslawienie i zadac
    odszkodowania.Czy sad moze np. powiedziec ze nie jest udowodnione ze to oni
    ukradli ale nie jest rowniez powiedziane ze tego nie zrobili gdyz wiele
    wskazuje ze mogli ukrasc i dlatego nie mozna ukarac za pomowienie.

  • 5. Data: 2004-01-19 20:02:25
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Adrian" <A...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > przestepstwa gdy jest na 100000 % pewne ze to zrobili ale dowody nie sa
    > mocne dla sadu i uniewinni podejrzanych mozna zostac oskarzony za

    winnym jest sie w momencie uprawomocnienia sie wyroku. Wiec popelniasz
    przestepsto, ktore scigane jest na wniosek pokrzywdzonego

    ps. w nastepnym poscie badz laskaw uzywac znakow interpunkcyjnych.
    dziekujemy

    pozdro

  • 6. Data: 2004-01-19 20:10:01
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Adrian wyskrobał(a):
> [...]
    > oni ukradli ale nie jest rowniez powiedziane ze tego nie zrobili gdyz
    > wiele wskazuje ze mogli ukrasc i dlatego nie mozna ukarac za

    Każdy jest niewinny dopóki, dopóty sąd nie ogłosi wyroku skazującego. Nawet
    jak wszyscy wiedzą, że ktoś jest winny, to i tak sąd decyduje czy uznać
    kogoś za winnego czy nie. Tak długo jak długo sąd tego nie orzeknie, jest
    się niewinnym. Dlatego taka osoba może oskarżyć kogoś o zniesławienie.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 7. Data: 2004-01-19 20:52:53
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    > Ka?dy jest niewinny dopóki, dopóty s?d nie og?osi wyroku skazuj?cego.
    Nawet
    > jak wszyscy wiedz?, ?e kto? jest winny, to i tak s?d decyduje czy uznaae
    > kogo? za winnego czy nie. Tak d?ugo jak d?ugo s?d tego nie orzeknie, jest
    > si? niewinnym. Dlatego taka osoba mo?e oskar?yae kogo? o znies?awienie.

    Cale wydarzenie chce umiescic np. w internecie gdyz jest to ciekawa historia
    i chce innym internautom ja opowiedziec .Jezeli nie bedzie zadnych
    nazwisk,imion czy adresu (jedynie nazwa miasta i moze osiedla) to chyba nic
    mi nie moga zrobic.Jak sie ktos domysli ze to o nich chodzi i przez to
    wszyscy beda wiedzieli o kogo chodzi to chyba nie poniesie sie
    konsekwencji.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-01-19 20:53:01
    Od: "Adrian" <A...@w...pl>

    > winnym jest sie w momencie uprawomocnienia sie wyroku. Wiec popelniasz
    > przestepsto, ktore scigane jest na wniosek pokrzywdzonego

    Tak jak myslalem.Ale udowodnic kto rozglosi o tej sobie ze jest zlodziejem
    mysle ze tez nie jest latwo.W tym przypadku jakos samo sie to rozejdzie gdyz
    sie o tym duzo dyskutuje w gronie rodziny.Mozna przeciez mowic miedzy soba
    na temat kradziezy oraz ze to oni popelnili a ze to potem sie roznioslo to
    trudno udowodnic w jaki sposob czy od kogo.A moze lepiej mowic ze sa
    podejrzani.Czy moze rowniez to jest traktowane jako znieslawienie?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-01-19 21:03:20
    Od: "Adrian" <A...@w...pl>

> [...]
    > kogo? za winnego czy nie. Tak d?ugo jak d?ugo s?d tego nie orzeknie, jest
    > si? niewinnym. Dlatego taka osoba mo?e oskar?yae kogo? o znies?awienie.

    Wysylam post jeszcze raz tym razem z dobrego konta.Pierwszy post skasowalem
    tylko moze nie wszedzie dziala cancel.

[...]

    ps.Wyslalem ten post drugi raz i tym razem z dobrego konta.Pierwszy post
    skasowalem tylko moze nie wszedzie dziala cancel.

  • 10. Data: 2004-01-19 21:23:37
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Adam wyskrobał(a):
> [...]
    > chyba nic mi nie moga zrobic.Jak sie ktos domysli ze to o nich chodzi i
    > przez to wszyscy beda wiedzieli o kogo chodzi to chyba nie poniesie sie

    Konsekwencje mogą być nawet jak nie umieścisz nazwisk. Tylko nie wiem
    dokładnie czy konsekwencje karne, bo cywilne na pewno. Jeżeli na podstawie
    tego tekstu będzie można bez większego wysiłku intelektualnego stwierdzić o
    kogo chodzi (a jak podasz nazwę miasta i osiedla to tak pewnie będzie), to
    osoba poszkodowana będzie mogła wystąpić z powództwem o naruszenie dóbr
    osobistych (art. 23 KC).

    --
    Bartek Gliniecki