  • 1. Data: 2004-01-19 17:38:57
    Temat: Czy umowa z biurem nieruchomosci jest wazna...?
    Od: "Rad" <l...@o...pl>

    ...jesli zawarl ja jeden z dwoch wlascicieli nieruchomosci, a drugi sie nie
    godzi na zaplate prowizji pobieranej przez takie biuro? Biuro oczywiscie
    wywiazalo sie z umowy i znalazlo nabywce.
    Jesli czyn taki jest nie wazny, to na jakiej podstawie prawnej?

    Dzieki
    Rad

  • 2. Data: 2004-01-19 22:54:21
    Temat: Re: Czy umowa z biurem nieruchomosci jest wazna...?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rad" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wywiazalo sie z umowy i znalazlo nabywce.
    > Jesli czyn taki jest nie wazny, to na jakiej podstawie prawnej?

    Moim zdaniem umowa jest ważna, z tym że wiąże tego jednego
    współwłaściciela, który podpisał umowę. Więc biuro może dochodzić od niego
    prowizji. Z drugim nic ich nie wiąże. Natomiast współwłaściciel, który
    zapłaci pośrednikowi mógłby próbować ewentualnie wykazywać przed sądem, że
    poniósł jakieś tam wydatki na rzecz wspólną, ale to dość karkołomna
    sprawa.