  • 41. Data: 2008-02-28 07:24:57
    Temat: Re: Adwokat chce mnie oskalpować - czy słusznie ??
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.02.2008 Wwieslaw <u...@o...pl> napisał/a:
    > O jasna dupa, za takie rozporzadzenia powinni zamykac... dobrze ze nie
    > dopisali tam minimalnej ceny masla na poziomie 20 pln. Ja jestem z tych
    > co za dobrze wykonana robote lubia dobrze zaplacic, ale za

    A jak to jest w tej chwili z odpowiedzialnością cywilną adwokatów?

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2008-02-28 08:10:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Feb 2008 23:07:01 +0100, Kristofuros napisał(a):

    > Jesteś taki sam jak Ci opisani wyżej, dbasz tylko o swoje koryto. Gdybyś
    > był kompetentnym prawnikiem to napisał byś na jakiej podstawie prawnej
    > tamten adwokat naliczył swoje honorarium i tyle, wiedział bym dlaczego
    > mam zapłacić. I skończyła by się dyskusja.

    Przecież Johnson Ci odpowiedział, tak?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 43. Data: 2008-02-28 08:28:52
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 08:15:15 +0100, Wwieslaw napisał(a):

    > O jasna dupa, za takie rozporzadzenia powinni zamykac... dobrze ze nie
    > dopisali tam minimalnej ceny masla na poziomie 20 pln. Ja jestem z tych
    > co za dobrze wykonana robote lubia dobrze zaplacic, ale za
    > nicnierobienie placic nie lubie. A takiego jednego co przychodzi na
    > rozprawy i nicnierobi,ale kase bierze. Ja juz do niego nie pojde, ale
    > codziennie ktos ma szybki problem i ksiazke telefoniczna pod reka.

    Nie przesadzaj - od dużej kwoty adwokat dostanie max 3,6% - to tyle co nic.
    Chcesz sie procesować o dużą kwotę i nic innym nie dać?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 44. Data: 2008-02-28 09:06:53
    Od: "Kristofuros" <K...@b...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

    W zasadzie odpowiedział, ale trochę lakonicznie

    Pzdr
    Krzysztof

  • 45. Data: 2008-02-28 09:28:39
    Od: p...@g...com

    fajne to
    co napisał krigtopf
    pomyśleć że sprawa nie została zakończona
    nadal jest w toku
    ciekawe gdzie jest miejsce w przypadku gdy nie jesteś zadowolony z
    usług
    "Mecenasa" i zmienisz na innego to cię tak wykasują że ho ho :P

    no ja jestem w takim przypadku chce zmienić adwokata jakby był z
    urzędu to pewnie
    nie ma problemu
    ,a tu widzę gigantyczne strome schody

    w przypadku elektryka nie ma problemu
    bo on za to, że założył ci gniazdka w 1 pokoju nie policzy ci za cała
    chatę

    muszą tu być jakiś regulacje prawne

  • 46. Data: 2008-02-28 10:48:06
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Przede wszystkim nie powinno być żadnych stawek minimalnych.
    JaC

    -----

    > stawki minimalne powinny byc zdecydowanie wieksze, aby ludzie nauczyli sie szanowac
    prace innych.

  • 47. Data: 2008-02-28 11:04:00
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Kristofuros pisze:

    > Widzę, że na tej grupie prawie sami z branży, którzy pilnują tylko swego
    > żłoba
    > i mają w 4 literach interes klienta :-(

    Zawsze zastanawiają osoby, które przechodzą do inwektyw, gdy spokojna
    odpowiedź jest nie po ich myśli. Ostatnio jeden taki na prv mi
    nawrzucał, tu odważniej Kristofouros pisze, bo od razu pryncypialnie, po
    wszystkich, bez sprawdzania, kto jest kim.

    --
    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl

  • 48. Data: 2008-02-28 11:47:54
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 12:04:00 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

> [...]
    > nawrzucał, tu odważniej Kristofouros pisze, bo od razu pryncypialnie, po
    > wszystkich, bez sprawdzania, kto jest kim.

    Jak zawsze gdy chodzi o kasę. W Polsce gdy są dwie osoby z których jedna
    zarabia dużo małą pracą, a druga mało dużą pracą, to od razu jest
    kombinowanie jak zmusić tego pierwszego do tego, żeby ciężko pracował
    i też mało zarabiał ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 49. Data: 2008-02-28 13:17:23
    Od: Janek <s...@g...com>

    On Feb 28, 12:47 pm, "Henry(k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:

    > W Polsce gdy są dwie osoby z których jedna
    > zarabia dużo małą pracą, a druga mało dużą pracą, to od razu jest
    > kombinowanie jak zmusić tego pierwszego do tego, żeby ciężko pracował
    > i też mało zarabiał ;-)

    Owszem, w tym także sami adwokaci. Pyta człowiek "czy" i "dlaczego" ma
    płacić, a liczne tutaj środowisko prawnicze oceniło go jednoznacznie:
    "cwaniaczek", bo przecież za pracę, bez względu na efekty, należy się
    wynagrodzenie.
    Dlaczego te same osoby, zlecając pozycjonowanie własne strony,
    nazywają cwaniaczkiem osobę, która mówi, że zajmie się promocją
    strony, ale zagwarantować efektów nie może, a wynagrodzenie nie należy
    się za efekty, ale właśnie za pracę.

    Stawki minimalne występują wyłącznie w zawodach prawniczych, śmiem
    twierdzić, że nie bez powodu - sami przecież te akty współtworzą.
    Zwykły człowiek nie musi znać aktów prawnych. I nie chodzi o
    cwaniactwo, tylko zapewne każdego też dziwiłoby, dlaczego za
    przyszycie plastikowego guzika stawka jest 2 PLN a za złotego 200PLN,
    mimo że robota taka sama.

    Życzę powodzenia, a prawnikom stosowania jednej miary do wszystkich
    zawodów.

    Pzdr.
    Janek

  • 50. Data: 2008-02-28 13:33:18
    Od: "Kristofuros" <K...@b...pl>

    Użytkownik "Kristofuros @kki.pl>" <gkri<wytnij> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowy)
    >
    > I adwokat wysmarował pismo, że żada wpłacenia mu należnego honorarium od
    > kwoty 1500000
    > a więc po 7.200 od każdego mandata + VAT
    >
    > Adwokat należał do takich, którego bym nie polecił nikomu
    > to że się podjął sprawy było zbiegiem przypadków.
    >
    > I teraz pytanie dotyczące tego tematu:
    > Czy adwokat ma prawo ode mnie żądać takiej kwoty ?? jeśli tak to na jakiej
    > podstawie ?
    > Czy ma prawo żądać za 1 sprawę taką kwotę od każdego powoda ??\
    >
    > Proszę pilnie o odpowiedź bo muszę napisać stosowne pismo do adwokata do

    No to może jeszcze dodam do pieca:

    Adwokat zawierając ze mną umowę ustną na wynik
    (% od tego co osiągnie), którego nie osiągnął złamał paragraf
    Kodeksu Etyki Adwokackiej
    § 50
    3. Niedopuszczalne jest zawieranie przez adwokata umowy z klientem,
    która przewidywałaby obowiązek zapłaty honorarium za prowadzenie
    sprawy uzależnionej wyłącznie od ostatecznego wyniku sprawy.
    Adwokat może zawrzeć umowę przewidującą dodatkowe honorarium
    za pozytywny wynik sprawy.

    Jakie to ma odniesienie do mojego przypadku ??

    Pozdrawiam
    Krzysztof