  • 1. Data: 2008-02-28 00:16:55
    Temat: firma nie płaci za fakturę - jakieś pomysły na takich?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    firma zalega mi trzeci tydzień z płatnością za fakturę
    - jakieś pomysły na takich?

  • 2. Data: 2008-02-28 00:31:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    yapann pisze:
    > firma zalega mi trzeci tydzień z płatnością za fakturę
    > - jakieś pomysły na takich?

    Use the Google, young Entrepreneur ;)

    Temat poruszany wielokrotnie - będzie w archiwum.

    W skrócie: wezwanie do zapłaty, pozew w trybie uproszczonym i (jeśli się
    nie odwołają) - komornik. Ewentualnie pełny proces.

    Można też dług sprzedać (za jakiś tam ułamek wartości) albo pokryć nim
    zobowiązanie wobec firmy która ma zobowiązanie wobec dłużnika
    (mniej-więcej to samo, co sprzedaż długu, tyle że za 100% wartości).

  • 3. Data: 2008-02-28 00:47:33
    Od: "adam .........................." <a...@g...pl>

    yapann <y...@o...pl> napisał(a):

    > firma zalega mi trzeci tydzień z płatnością za fakturę
    > - jakieś pomysły na takich?

    Postrasz "darmową reklamą" w internecie - u mnie poskutkowało :)
    pozdr

  • 4. Data: 2008-02-28 07:33:03
    Od: Noel <t...@g...pll-l>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

    > Ale jak się ta firma zgodzi chyba?

    A dlaczego ma się nie zgodzić na spłatę własnych zobowiązań?

    --
    Tomek "Noel" B.

  • 5. Data: 2008-02-28 07:33:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

  • 6. Data: 2008-02-28 07:57:10
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 01:16:55 +0100, yapann napisał(a):
    > firma zalega mi trzeci tydzień z płatnością za fakturę
    > - jakieś pomysły na takich?

    Na 99% wrzucili sobie Twoją fakturę do kosztów i odliczyli VAT...
    Poinformuj ich że zaczynasz rozważać mały donosik do US i szybko zmiękną :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 7. Data: 2008-02-28 09:04:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 28 Feb 2008 10:04:33 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > Od kiedy wrzucanie w koszty jest niezgodne z prawem?

    Odliczenie VATu którego się nie zapłaciło jest ostro ścigane przez urzędy
    skarbowe.

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2008-02-28 09:04:33
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):

> [...]
    > Poinformuj ich że zaczynasz rozważać mały donosik do US i szybko zmiękną :)

    Od kiedy wrzucanie w koszty jest niezgodne z prawem?

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl
    egzekucji -> http://www.kwm.net.pl

  • 9. Data: 2008-02-28 09:05:03
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Use the Google, young Entrepreneur ;)
    >
    > Temat poruszany wielokrotnie - będzie w archiwum.
    >
    > W skrócie: wezwanie do zapłaty, pozew w trybie uproszczonym i (jeśli się
    > nie odwołają) - komornik. Ewentualnie pełny proces.

    A dlaczego w uproszczonym? A jeśli sprawa nie nadaje się do
    postępowania uproszczonego, to co wtedy?

  • 10. Data: 2008-02-28 09:18:33
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):

    > Odliczenie VATu którego się nie zapłaciło jest ostro ścigane przez urzędy
    > skarbowe.

    Pierwsze słyszę. Możesz podać podstawę prawną tego?