  • 1. Data: 2008-02-27 19:37:44
    Temat: Adwokat chce mnie oskalpować - czy słusznie ??
    Od: "Kristofuros" <gkri<wytnij>@kki.pl>

    Witam
    Jest sobie sprawa o zachowek
    Kwota wnioskowana na początek była 5 mln - od tej kwoty był składany pozew o
    zachowek
    Powodowie: ja i moich 2 braci
    Pozwani: 2 rodzeństwa z poprzedniego małżeństwa ojca
    W toku postępowania była sporządzona wycena przez rzeczoznawcę
    wycena opiewała na znacznie mniejszą kwotę czyli 378tys,
    w tym przypadku kwota o zachowek była by liczona od kwoty 189tys

    W związku z nieadekwatną do zachodu wartością spadku obie strony dogadały
    się
    że nie warto kruszyć kopii o ten spadek ( problematyczny - stare
    gospodarstwo)
    i z takich czy innych powodów postępowanie zostanie zawieszone na
    najbliższej rozprawie.

    Tymczasem Powodowie wypowiedzieli pełnomocnictwo adwokatowi
    wcześniej prowadzenie sprawy było ugadywane na gębę ( czyli bez żadnej
    umowy)

    I adwokat wysmarował pismo, że żada wpłacenia mu należnego honorarium od
    kwoty 1500000
    a więc po 7.200 od każdego mandata + VAT

    Adwokat należał do takich, którego bym nie polecił nikomu
    to że się podjął sprawy było zbiegiem przypadków.

    I teraz pytanie dotyczące tego tematu:
    Czy adwokat ma prawo ode mnie żądać takiej kwoty ?? jeśli tak to na jakiej
    podstawie ?
    Czy ma prawo żądać za 1 sprawę taką kwotę od każdego powoda ??\

    Proszę pilnie o odpowiedź bo muszę napisać stosowne pismo do adwokata do
    końca tygodnia,
    a nie wiem jak sie do tego odnieść

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2008-02-27 21:02:51
    Temat: Re: Adwokat chce mnie oskalpować - czy słusznie ??
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kristofuros <gkri pisze:

    > Czy adwokat ma prawo ode mnie żądać takiej kwoty ??

    Za pracę się płaci. Akurat stawka minimalna przy takie wartości wynosi
    akurat 7200 zł.

    > Czy ma prawo żądać za 1 sprawę taką kwotę od każdego powoda ??\

    Tak.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-02-27 21:18:48
    Od: "Kristofuros" <gkri<wytnij>@kki.pl>

    > Za pracę się płaci. Akurat stawka minimalna przy takie wartości wynosi
    > akurat 7200 zł.
    A czy za pracę nie wykonaną lub wykonaną źle też się płaci ??
    Przecież tą kwotę 5 mln. na dzień dobry wymyślił adwokat
    i teraz od tej kwoty mam mu zapłacić ?
    a może ta stawka minimalna powinna dotyczyć kwoty po wycenie rzeczoznawcy ??

    Pzdr
    Krzysztof

  • 4. Data: 2008-02-27 21:25:41
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Kristofuros @kki.pl>" <gkri<wytnij> napisał w wiadomości

    > A czy za pracę nie wykonaną lub wykonaną źle też się płaci ??

    Adwokatowi placi sie za prace nie za jej efekt. Za efekt to mu mozesz dac
    gratis:)

    > Przecież tą kwotę 5 mln. na dzień dobry wymyślił adwokat

    A adwokata wymysliliscie wy. A on tych 5 milionow nie wzial z kosmosu tylko
    zapewne na podstawie waszych oswiadczen, przedstawionych faktow/dokumentow
    etc. Jesli wiedzieliscie ze owe 5 mln to suma mocno zawyzona to czemu nie
    protestowaliscie? Jesli nie wiedzieliscie - to skad mial wiedziec adwokat,
    ktorego wy wynajeliscie?

    > i teraz od tej kwoty mam mu zapłacić ?

    Ano

    HaNkA

  • 5. Data: 2008-02-27 21:34:41
    Od: "Kristofuros" <K...@b...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawyzona to czemu nie protestowaliscie? Jesli nie wiedzieliscie - to skad
    > mial wiedziec adwokat, ktorego wy wynajeliscie?

    Widzę, że na tej grupie prawie sami z branży, którzy pilnują tylko swego
    żłoba
    i mają w 4 literach interes klienta :-(

    Pzdr
    Krzysztof

  • 6. Data: 2008-02-27 21:57:42
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 27 Feb 2008 22:34:41 +0100, Kristofuros napisał(a):

    > Widzę, że na tej grupie prawie sami z branży, którzy pilnują tylko swego
    > żłoba
    > i mają w 4 literach interes klienta :-(

    Nie płać mu!! No co Ty, przecież wiesz dobrze, że nie musisz mu płacić!
    Grupa Cię kłamie, bo to jest Grupa Trzymająca Władzę.
    Pamiętaj, że płacić mu nie musisz. Podobnie jak taksówkarzowi, jeśli
    każesz wieźć się na Centralny, ale po dowiezieniu okaże się, że pociąg
    masz dopiero pojutrze.
    Ja też uważam, że za często ludzie dają się robić w balona.
    Nie płać mu, mówię Ci.

    I co? Jestem najfajniejszy, nie?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 7. Data: 2008-02-27 22:05:01
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Kristofuros @kki.pl>" <gkri<wytnij> napisał w > Tymczasem
    Powodowie wypowiedzieli pełnomocnictwo adwokatowi
    > wcześniej prowadzenie sprawy było ugadywane na gębę.
    > ( czyli bez żadnej umowy)

    I do kogo masz pretensje ? Gdybyś przed napisaniem pism procesowych dogadał
    się z adwokatem, ustalił honorarium, spisał je w umowie, to nie miałbyś
    problemu.Wiedziałbyś, że od wartości sporu 5 mln zł honorarium wynosi 7200
    zł. Mógłbyś się zgodzić lub nie i szukać tańszego.

    > I teraz pytanie dotyczące tego tematu:
    > Czy adwokat ma prawo ode mnie żądać takiej kwoty ??
    Jak żąda widać, że ma prawo.
    ZiPi

  • 8. Data: 2008-02-27 22:07:01
    Od: "Kristofuros" <K...@b...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

    Jesteś taki sam jak Ci opisani wyżej, dbasz tylko o swoje koryto.
    Gdybyś był kompetentnym prawnikiem to napisał byś
    na jakiej podstawie prawnej tamten adwokat naliczył swoje
    honorarium i tyle, wiedział bym dlaczego mam zapłacić.
    I skończyła by się dyskusja.
    A Ty i inni podobnego pokroju wszędzie tylko patrzą jak tu oskubać klienta
    i sie nie narobić.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 9. Data: 2008-02-27 22:09:30
    Od: "Kristofuros" <K...@b...pl>

    Użytkownik "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miałbyś problemu.Wiedziałbyś, że od wartości sporu 5 mln zł honorarium
    > wynosi 7200 zł. Mógłbyś się zgodzić lub nie i szukać tańszego.

    Ale pytam po raz kolejny, na jakiej podstawie mam mu zapłacić ?
    Tylko na tej podstawie, że żąda ??

    Pzdr
    Krzysztof

  • 10. Data: 2008-02-27 22:13:46
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Kristofuros" <K...@b...pl> napisał w wiadomości

    > i mają w 4 literach interes klienta :-(

    Nie, mamy w 4 literach interes cwaniaczkow, ktorzy staraja sie kogos orznac
    i nie zaplacic za jego prace. Trzeba bylo radzic sobie bez adwokata wyszloby
    taniej, albo isc na prawo i zakuwac po nocach - wtedy mialbys i za darmo i
    jeszcze bys niezle zarabial:)

    HaNkA