  • 11. Data: 2012-01-20 10:36:38
    Temat: Re: ASTER i UPC (kablówka)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2012 11:34, Nixe pisze:

    > Coś mi się kołacze, że jedynie w sytuacji, gdy wraz z fuzją czy
    > przejęciem zmienia się siedziba firmy albo warunki zatrudnienia.

    Właśnie do tego "drobnego detalu" piję ;)

  • 12. Data: 2012-01-20 11:13:56
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 11:14, Andrzej Lawa pisze:

    > Czyżby? Na jakiej podstawie? A jak się prezes zmieni lub ktoś nowy kupi
    > udziały to też?

    "Podstawą przejścia zakładu pracy na innego pracodawcę jest każda
    czynność prawna lub zdarzenie, które powoduje objęcie zakładu pracy
    przez innego pracodawcę w następstwie sprzedaży, wydzierżawienia,
    przekształcenia zakładu w spółkę lub w spółdzielnię, spadku po osobie
    fizycznej, która była poprzednim pracodawcą, fuzji z innym
    przedsiębiorstwem, itp."

    USTAWA KODEKS PRACY - stan prawny na dzień 28. 07. 2011 r.

    Art. 231.

    [...]

    § 4. W terminie 2 miesięcy od przejścia zakładu pracy lub jego części na
    innego pracodawcę, pracownik może bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym
    uprzedzeniem, rozwiązać stosunek pracy. Rozwiązanie stosunku pracy w tym
    trybie powoduje dla pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą
    z rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

    Żadnych ograniczeń dla pracownika.

    --
    spp

  • 13. Data: 2012-01-20 11:34:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2012 12:13, spp pisze:
    [ciach]

> [...]
    > przekształcenia zakładu w spółkę lub w spółdzielnię, spadku po osobie
    > fizycznej, która była poprzednim pracodawcą, fuzji z innym

    [ciach]

    > Żadnych ograniczeń dla pracownika.

    I jak to wygląda, jak taki "zakład pracy" ma formę S.A. i każdy ruch na
    giełdzie to częściowe, przejście na innego pracodawcę ;)

  • 14. Data: 2012-01-20 12:39:29
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-20 12:13, spp pisze:

> [...]
    > trybie powoduje dla pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą
    > z rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem.

    Za to dla pracodawcy jak zwykle cała fura ;-)
    Po raz kolejny widać, jak dupne jest to nasze prawo pracy.

    N.

  • 15. Data: 2012-01-20 12:45:53
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 12:34, Andrzej Lawa pisze:

    > [ciach]

    > I jak to wygląda, jak taki "zakład pracy" ma formę S.A. i każdy ruch na
    > giełdzie to częściowe, przejście na innego pracodawcę ;)

    A akcjonariusz jest pracodawcą?

    --
    spp

  • 16. Data: 2012-01-20 12:47:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.01.2012 13:45, spp pisze:

    > A akcjonariusz jest pracodawcą?

    A udziałowiec w sp. z o.o.?

  • 17. Data: 2012-01-20 12:50:02
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 13:47, Andrzej Lawa pisze:

    > A udziałowiec w sp. z o.o.?

    "
    Pracodawca i zakład pracy

    Zgodnie z art. 3 KP, pracodawcą jest jednostka organizacyjna, choćby nie
    posiadała osobowości prawnej, a także osoba fizyczna, jeżeli zatrudniają
    one pracowników, natomiast zakład pracy to jednostka
    techniczno-organizacyjna, będąca placówką zatrudnienia, na którą
    składają się określone elementy materialne, takie jak lokal, wydzielony
    teren, urządzenia, maszyny, jak i elementy niemajątkowe takie jak firma,
    klientela, kontakty handlowe, a także odrębna organizacja (wyodrębnienie
    strukturalne) i własna struktura zarządzania (zespół pracowników).
    "

    Czyli też nie jest.

    --
    spp

  • 18. Data: 2012-01-21 07:35:19
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Za to dla pracodawcy jak zwykle cała fura ;-)
    > Po raz kolejny widać, jak dupne jest to nasze prawo pracy.

    Nie jest dupne lecz mądre, bo nikt nie jest niewolnikiem aby go sprzedawać
    wraz z firmą.
    Ty byś chciał mieć niewolników oczywiście.

  • 19. Data: 2012-01-21 07:40:34
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > [...] UPC kupiło ASTER nie dla kabli i aparatury ale po to aby przejąć
    > klientów ASTER i podpisać z nimi nowe dwuletnie umowy (zwłaszcza w obliczu
    > konkurencji mulitipleksów telewizji naziemnej). Prawnicy UPC robią
    > wszystko aby uniemozliwić odejscie klientów, a ja chce znaleźć podstawe
    > prawną im na przekór :D

    Ostatnio ta grupa robi sie zupełnie denna, na zadawane pytania prawne nie ma
    żadnej odpowiedzi, lecz jakaś bzdurna dyskusja na tematy poboczne, często
    nie mające związku z tematem wątku. Przykro mi.

    pozdr

  • 20. Data: 2012-01-21 07:47:55
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    > Ostatnio ta grupa robi sie zupełnie denna, na zadawane pytania prawne nie ma
    > żadnej odpowiedzi, lecz jakaś bzdurna dyskusja na tematy poboczne, często nie
    > mające związku z tematem wątku. Przykro mi.

    Przecież napisałem Ci - jeżeli jest taka sama oferta kanałów i za taką samą cenę
    to nic nie możesz zrobić.