  • 1. Data: 2005-07-18 15:06:21
    Temat: 2 umowy dla 1 osoby - czy legalnie ???
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...pl>

    Witam!
    Mam taki przypadek, że osoba była zatrudniona na 1/2 etatu na czas
    nieokreślony. Po jakimś czasie organ nadrzędny instytucji wyraził zgodę na
    zatrudnienie tej osoby na cały etat. Jednak w kadrach zamiast umowę na 1/2
    etatu zmienić na cały etat, sporządzono kolejną umowę na 1/2 etatu. Czy taka
    sytuacja jest zgodna z prawem?

    Pozdrawiam,
    Bartek Sawicki

  • 2. Data: 2005-07-18 18:39:23
    Temat: Re: 2 umowy dla 1 osoby - czy legalnie ???
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Bartek Sawicki napisał(a):
> [...]
    > etatu zmienić na cały etat, sporządzono kolejną umowę na 1/2 etatu. Czy taka

    Tak. Moja żona pracuje w jednej instytucji na dwóch stanowiskach po pół
    etatu. W tym przypadku daje to same korzyści :)

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-07-18 23:57:14
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...pl>

    Beniamin <b...@c...pl> napisał(a):

    > Tak. Moja żona pracuje w jednej instytucji na dwóch stanowiskach po pół
    > etatu. W tym przypadku daje to same korzyści :)

    Możesz podać jakąś podstawę prawna? Moja znajoma, która pracuje w kadrach i w
    sumie jest odpowiedzialna z umowy ma teraz problemy, ponieważ podczas kontroli
    organ kontrolujący stwierdził, że dwie umowy na 1/2 etatu i tak jedna umowa,
    wiec pieniadze z tytułu drugiej umowy należą się do zwrotu.

  • 4. Data: 2005-07-19 00:30:58
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Bartek Sawicki napisał(a):

> [...]
    > organ kontrolujący stwierdził, że dwie umowy na 1/2 etatu i tak jedna umowa,
    > wiec pieniadze z tytułu drugiej umowy należą się do zwrotu.

    Podstawa prawna: co nie jest zabronione...

    Jeśli umowy nie są zawierane w celu ominięcia jakichś zapisów kodeksu
    pracy to nie ma powodu, dla którego nie możnaby pracować na dwóch
    umowach po pół etatu. Mogą to być przecież dwa zupełnie różna
    stanowiska, z różnymi regulaminami wynagradzania, różnymi obowiązkami itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2005-07-24 12:28:33
    Od: "Bartek Sawicki" <b...@g...pl>

    Beniamin <b...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > umowach po pół etatu. Mogą to być przecież dwa zupełnie różna
    > stanowiska, z różnymi regulaminami wynagradzania, różnymi obowiązkami itp.

    Umowa nie została zawart w celu ominięcia jakiś przepisów, jednak firma
    dostała nakaz zwrotu kilku tysięcy zł z tytułu tej drugiej umowy. Twierdzą, że
    te 2 umowy na pół etatu to jakby jedna umowa. Prawdopodobnie kadrowa zostanie
    obciążona tymi kosztami :( Co zrobić w takiej sytuacji?