  • 1. Data: 2005-07-18 14:36:47
    Temat: Woooow,nowa radosna twórczość firm windykacyjnych !!!
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wlasnie dostalem piętnaste pismo od trzeciej z kolei firmy
    windykacyjnej w sprawie domniemanego zadłużenia za telefon komórkowy.

    Wczesniej straszyli sądem, wizytą windykatora terenowego, spodziewalem
    sie że w końcu jakiś dres się pojawi a tutaj przychodzi kolejne
    pisemko w którym straszą ze podadza mnie do prokuratury o zbadanie czy
    przypadkiem nie jest jest spełnione wykroczenie z 286kk.

    Pytanie takie:
    Czy jest to kolejna radosna twórczość (podobno ostatnio modna) firm
    windykacyjnych czy tez faktycznie handlarze długami wysługują się
    utrzymywanym z pieniędzy podatnika instytucją takim jak prokuratura
    czy policja żeby nabijac swoją kiese na zastraszaniem i robienim z
    dluzników kryminalistów ???

    --
    futszaK
    do roboty dzisiaj nie poszedłem bo mi sie nie chciało,

  • 2. Data: 2005-07-18 14:37:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    futszaK wrote:

> [...]
    > pisemko w którym straszą ze podadza mnie do prokuratury o zbadanie czy
    > przypadkiem nie jest jest spełnione wykroczenie z 286kk.

    Tak na oko to pachnie groźbą karalną - zawiadom prokuraturę :D

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-18 15:25:02
    Od: Stasiu w Podróży <B...@t...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tak na oko to pachnie groźbą karalną - zawiadom prokuraturę :D

    Nie do końca ...
    1.Napisz jaka firma :)
    2. Jeśli chodzi o komórki , to przecież umowy "promocyjne" był
    tak konstruowane, e wynikało z nich coś następującego:

    Tel za złotówkę (a w umowie info, że tel jest własnością
    operatora do czasu zakończenia umowy , tj zapłacenia tych 12 czy
    24 abonamentów pod rząd) ... i o ile mnie moje domysły nie mylą,
    to rozchodzi się o to, że :

    1. Wziąłem tel np w PLUSIE za 1 PLN o wartości rynkowej 2 000 PLN
    2. Po 4 abonamencie przestałem płacić
    3. Wypowiedziano umowę
    4. W umowie był siakiś zapis w stylu : W przypadku zerwania
    umowy z winy abonenta tel należy oddać bądź dopłacić jakąś tam
    kwotę w konkretnym terminie.
    5. Telefonu nie zwrócono zgodnie z umową - więc "istnieje
    uzasadnione podejrzenie, że ktoś przywłaszczył sobie cudze
    mienie - tu mienie operatora" ...

    Mogę być w błędzie , a może nawet i jestem ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 4. Data: 2005-07-18 15:29:37
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 18.07.2005 Stasiu w Podróży <B...@t...pl> napisał/a:
    > Nie do końca ...

    > 4. W umowie był siakiś zapis w stylu : W przypadku zerwania
    > umowy z winy abonenta tel należy oddać bądź dopłacić jakąś tam
    > kwotę w konkretnym terminie.

    Nie. Nalezy doplacic kwote - telefonu nie mozna oddac, nawet jak
    sie chce ;-)

    > 5. Telefonu nie zwrócono zgodnie z umową - więc "istnieje
    > uzasadnione podejrzenie, że ktoś przywłaszczył sobie cudze
    > mienie - tu mienie operatora" ...

    Przywlaszczenie to zupelnie inny artykul ;-)

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 5. Data: 2005-07-18 15:40:21
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 18 Jul 2005 16:37:51 +0200, użyszkodnik Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > Tak na oko to pachnie groźbą karalną - zawiadom prokuraturę :D

    przysłali listem zwykłym więc nie przysłali, brak jakiegokolwiek
    podpisu wiec w razie czego nie bedzie winnego

  • 6. Data: 2005-07-18 15:43:48
    Od: Stasiu w Podróży <B...@t...pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    > Nie. Nalezy doplacic kwote - telefonu nie mozna oddac, nawet jak
    > sie chce ;-)

    Jesteś pewien ... a może jakiś genialny marketoid palnął takim
    zapisem w umowie ... wiem, że bez sensu, ale popatrz na to z tej
    strony ... Operator zakładając , że może mieć niepłacących ,
    znajduje tańszą metodę na egzekwowanie zapłaty ... postępowanie
    cywilne kosztuje, a karne nie (obowiązek naprawienia szkody).

    Jeśli zaś znasz każdą umowę i regulamin (treść) i dalej
    podtrzymujesz, że takich zapisów nie ma - to pewnie masz rację.

    > Przywlaszczenie to zupelnie inny artykul ;-)

    Z rozpędu napisałem ... 284 i 286 to defacto uzupełniające się
    artykuliki w przestępstwach przeciw mieniu, i zawsze mi się
    merdają ... po prostu nie znam na pamięć ani jednego ani
    drugiego ... Acz zasada nadal ta sama ...

    PZDR

  • 7. Data: 2005-07-18 15:44:43
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 18 Jul 2005 17:25:02 +0200, użyszkodnik Stasiu w Podróży
    <B...@t...pl> napisał:

> [...]
    > uzasadnione podejrzenie, że ktoś przywłaszczył sobie cudze
    > mienie - tu mienie operatora" ...
    >
    > Mogę być w błędzie , a może nawet i jestem ;)

    jestes bo:

    1.telefon był wlasnoscia abonenta od poczatku i nie było opcji zwrotu
    2.firma windykacyjna przestawia sie jako nowy wierzyciel bo operator
    sprzedał rzekomy dług
    3.Wartość rynkowa to sprawa dyskusyjna, moim zdaniem powinno sie brac
    pod uwage ceny sprzedazy w/w telefonów w tym czasie bez zobowiązań
    czyli na przykład na allegro nie zaś wziętą z sufitu cene detaliczną
    po której nikt telefonów nie kupował, albo też cene zakupu w/w
    telefonu przez operatora co jest z kolei objete tajemnica handlową.
    4.Firma windykacyjna to EGB a operator to PTK Cntertel

  • 8. Data: 2005-07-18 15:51:14
    Od: Stasiu w Podróży <B...@t...pl>

    futszaK napisał(a):

    > 1.telefon był wlasnoscia abonenta od poczatku i nie było opcji zwrotu

    Jestem skłonny uwierzyć, ale patrząc na to, jak polacy czytają
    dokumenty, które podpisują, jestem w stanie tak naprawdę we
    wszystko uwierzyć ;)

    > 2.firma windykacyjna przestawia sie jako nowy wierzyciel bo operator
    > sprzedał rzekomy dług

    To niczego nie zmienia.

    > czyli na przykład na allegro nie zaś wziętą z sufitu cene detaliczną
    > po której nikt telefonów nie kupował, albo też cene zakupu w/w

    Gwarantuję Ci, że za te "kosmiczne" ceny ludzie kupują telefony,
    ale to OT.

  • 9. Data: 2005-07-18 15:59:52
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 18.07.2005 Stasiu w Podróży <B...@t...pl> napisał/a:
    > Jesteś pewien... a może jakiś genialny marketoid palnął takim
    > zapisem w umowie...

    Jestem pewien ze PTK Centertel w kazdej ze swoim umow z okresu promocji
    uwzglednia jedynie opcje zwrotu w przypadku zawierania umowy poza
    siedziba firmy - w innym przypadku jest to niedopuszczalne.

  • 10. Data: 2005-07-18 16:22:51
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 18 Jul 2005 17:43:48 +0200, użyszkodnik Stasiu w Podróży
    <B...@t...pl> napisał:

> [...]
    > znajduje tańszą metodę na egzekwowanie zapłaty ... postępowanie
    > cywilne kosztuje, a karne nie (obowiązek naprawienia szkody).

    to w takim razie pokiego grzyba te sądy cywilne skoro mozna sobie w
    ten sposob sprawe załatwiać i ciekawe czemu nikt wczesniej na to nie
    wpadł skoro to takie genialne i tanie ???

    swoja droga jesli sie wezmie korespondencje jaka prowadzi firma
    windykacyjna to mozna odniesc wrazenie ze to raczej oni podpadają pod
    te paragrafy usiłując wyciągnąć jakieś pieniądze