  • 1. Data: 2005-07-18 15:21:59
    Temat: obawa przed zasiedzeniem
    Od: luty<h...@o...pl>

    15 lat temu wynajęłam nieruchomość rolną o pow.1,5 ha ,,ponieważ za względu
    na jej odległść od mojego domu(3o km),sprawiała mi kłopot z codziennycm
    użytkowaniem.Dodaję,żę nie została zawarta żadna umowa a ni na piśmie,ani
    słowna co do czasu wynajmu.Ponadto z nieruchomości tej regularnie sam opłacam
    podatki. Czy dzerżawca moze w takim przypadku ubiegać się o nabycie tego
    gruntu przez zasiedzenie?
    _________________

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-07-18 21:45:01
    Temat: Re: obawa przed zasiedzeniem
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "luty" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    opłacam
    > podatki. Czy dzerżawca moze w takim przypadku ubiegać się o nabycie tego

    Nie zasiedzi, bo nie jest posiadaczem samoistnym.

  • 3. Data: 2005-07-19 09:18:42
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    Heming napisał(a):

    > Nie zasiedzi, bo nie jest posiadaczem samoistnym.

    No wlasnie - dlaczego nie jest posiadaczem samoistnym? Na czym w takim
    razie polega posiadanie samoistne?
    pzdr
    A.

  • 4. Data: 2005-07-19 09:22:48
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    c...@g...pl (coreczka) naskrobał/a w

    > No wlasnie - dlaczego nie jest posiadaczem samoistnym?

    Ponieważ jest dzierżawcą.

    > Na czym w takim
    > razie polega posiadanie samoistne?

    Na faktycznym władaniu jak właściciel.