  • 11. Data: 2004-01-06 21:22:59
    Temat: Re: 18 lat?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:btf8mp$e07$1@news.onet.pl...

    > W przypadku daty urodzin termin liczy się inaczej. Kończy się x lat w
    dniu
    > urodzin, na początku. A więc w tym przypadku 14.11.

    Ale czemu na początku tego dnia, a nie na końcu. Bo mnie się wydaje, że
    raczej kończy się te 18 lat w chwili, gdy kończy się dzień, więc o
    23:59:59 ...

  • 12. Data: 2004-01-06 21:29:23
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    > Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To co napisałeś, to święta prawda. Tylko że o krok nas nie posuwa do
    > przodu w rozwianiu wątpliwości. No bo przecież nikt z nas nie twierdzi, że
    > nie może brać w tym referendum. Rzecz w tym, kiedy dokładnie kończy te 18
    > lat.

    ja uwazam, ze jednak posuwa do przodu, bo kwestia prawa do glosowania daje
    podstawy aby sadzic, ze tak stanowi cale prawo.
    a dyskutujemy chyba o w kontekscie prawnym? .... bo jezeli nie to polecam
    FUT pl.sci.matematyka

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2004-01-06 21:34:19
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Bartek Gliniecki wrote:
    > W przypadku daty urodzin termin liczy się inaczej. Kończy się x lat w dniu
    > urodzin, na początku. A więc w tym przypadku 14.11.

    na podstawie?

    KG

  • 14. Data: 2004-01-06 21:41:48
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    kam wyskrobał(a):

    > na podstawie?

    art. 112 KC - "Termin oznaczony w tygodniach, miesiącach lub latach kończy
    się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi
    terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim miesiącu nie było - w ostatnim dniu
    tego miesiąca. Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa
    z początkiem ostatniego dnia."

    --
    Bartek Gliniecki

  • 15. Data: 2004-01-06 22:28:39
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Ale czemu na początku tego dnia, a nie na końcu. Bo mnie się wydaje, że
    > raczej kończy się te 18 lat w chwili, gdy kończy się dzień, więc o
    > 23:59:59 ...

    Odpowiedź w art. 112 KC cytowanym niżej.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 16. Data: 2004-01-06 22:31:10
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał:
    > Ale czemu na początku tego dnia, a nie na końcu. Bo mnie się wydaje, że
    > raczej kończy się te 18 lat w chwili, gdy kończy się dzień, więc o
    > 23:59:59 ...

    Czyli uważasz, że tydzień składa się z 8 dni? No bo idąc Twoim
    tokiem myślenia, tydzień zaczyna się (urodziny) w poniedziałek,
    następnie mamy kolejne dni, aż dochodzimy do drugiego poniedziałku
    (kolejne urodziny). I teraz ten tydzień (rok życia) kończy się
    przy przejściu z niedzieli na poniedziałek (zdanie przedmówcy)
    czy z poniedziałku na wtorek (Twoje zdanie)? ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 17. Data: 2004-01-06 22:31:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    dniu
    > tego miesiąca. Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin

    To chyba kończy dyskusję. Faktycznie początek ostatniego dnia. Czyli
    dziecko w chwili urodzenia ma już 1 dzień, bo na początku tego dnia już
    należy mu zaliczyć ten jeden dzionek.

  • 18. Data: 2004-01-06 22:38:43
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Piotr 'Gerard' Machej wrote:
> [...]
    > przy przejściu z niedzieli na poniedziałek (zdanie przedmówcy)
    > czy z poniedziałku na wtorek (Twoje zdanie)? ;)

    w obie strony jest to przybliżenie; pytanie, które arbitralnie wybierzemy

    KG

  • 19. Data: 2004-01-06 23:01:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:btfcve$go7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > przy przejściu z niedzieli na poniedziałek (zdanie przedmówcy)
    > czy z poniedziałku na wtorek (Twoje zdanie)? ;)

    No tak ściśle, to wypadała o tej samej godzinie, co się urodził. Ale
    sprawę w innej gałęzi tego wątku ostatecznie rozwiązał Bartek
    przypominając, że art. 112 kc nie daje nam wyboru i należy przyjąć
    początek tego dnia.

  • 20. Data: 2004-01-07 00:16:35
    Temat: Re: 18 lat? OT
    Od: "wieols" <w...@z...pl>

    > jezeli by tak bylo to w dniu urodzin mialbys jeden rok ;)

    Tylko jako ciekawostkę podam że są kraje n.p. Korea Płn. gdzie dziecko w
    chwili narodzin ma rok.
    I tak młodzian u nas np 12 letni ma u nich lat 13.

    wieols

    P.S.
    Sam jestem ciekaw jak to jest rozpatrywane n.p. podczas zawodów sportowych
    drużyn sportowych do lat 21