  • 1. Data: 2004-01-06 15:33:49
    Temat: 18 lat?
    Od: DOSik <d...@W...o2.pl>

    Witam.

    Zadaje pewnie głupie pytanie, ale dzieje się tak tylko dlatego, że
    zostałem wprowadzony w błąd. Otóż jedni twierdzą, że 18 lat uzyskuje się
    z chwilą ich ukończenia; inni - że z chwilą rozpoczęcia.

    Mam więc pytanie: od kiedy wg polskiego prawa mogę ubiegać się o dowód
    osobisty (ergo: kiedy będę miał owy wiek 18 lat), jeśli jestem urodzony
    14 listopada 1987r.?

    Z góry dziękuję, przepraszam za infantylność, ale sam straciłem już
    głowę.

    --
    Pozdrawiam, ap.

  • 2. Data: 2004-01-06 15:50:36
    Temat: Re: 18 lat?
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    dowód
    > osobisty (ergo: kiedy będę miał owy wiek 18 lat), jeśli jestem

    18 lat ukończysz 14 listopada 2005 r. z pierwszą minutą tego dnia,
    czyli tuż po godzinie 0:00 (nie po 24:00)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-01-06 15:51:27
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "DOSik" <d...@W...o2.pl> napisał w wiadomości

    Otóż jedni twierdzą, że 18 lat uzyskuje się
    > z chwilą ich ukończenia;

    slusznie

    > inni - że z chwilą rozpoczęcia.

    jezeli by tak bylo to w dniu urodzin mialbys jeden rok ;)

  • 4. Data: 2004-01-06 17:43:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > 18 lat ukończysz 14 listopada 2005 r. z pierwszą minutą tego dnia,
    > czyli tuż po godzinie 0:00 (nie po 24:00)

    Tak się zastanawiam. A nie 15.11.2005 roku. No bo inaczej, to w chwili
    urodzenia miał by ukończony 1 dzień życia. No i zgodnie z kodeksem
    cywilnym do okresu nie liczy się dnia w którym ma miejsce zdarzenie. Ale
    się nie upieram.

  • 5. Data: 2004-01-06 18:02:34
    Od: "Tlumaczenia" <s...@o...pl>

> [...]
    > 14 listopada 1987r.?
    >
    > Z góry dziękuję, przepraszam za infantylność, ale sam straciłem już

    14.11.2005
    KS

  • 6. Data: 2004-01-06 19:10:39
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > urodzenia miał by ukończony 1 dzień życia. No i zgodnie z kodeksem
    > cywilnym do okresu nie liczy się dnia w którym ma miejsce zdarzenie. Ale

    tez mi się tak wydaje... ale zobaczymy co nam odpowiedzą :)

    KG

  • 7. Data: 2004-01-06 19:12:21
    Temat: Re: 18 lat? OT :)
    Od: "Vicky" <b...@a...pl>

> [...]
    > 14 listopada 1987r.?
    >
    > Z góry dziękuję, przepraszam za infantylność, ale sam straciłem już

    Wiekiem sie nie martw - i tak jako skorpion bedziesz mial przekopane
    :))))))))))

    Pozdrawiam
    Vicky

    p.s.
    wg mnie 14.11.2005 ale mogę się mylić :))

  • 8. Data: 2004-01-06 19:16:14
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > tez mi się tak wydaje... ale zobaczymy co nam odpowiedzą :)

    chyba jednak 14
    do glosowania w wyborach(referendach) uprawnieni sa osoby, ktore do dnia
    wyborow (wiec rowniez w dniu) ukoncza 18rok zycia,
    tak mi sie wydaje
    pozdro

  • 9. Data: 2004-01-06 20:05:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > do glosowania w wyborach(referendach) uprawnieni sa osoby, ktore do dnia
    > wyborow (wiec rowniez w dniu) ukoncza 18rok zycia,
    > tak mi sie wydaje

    To co napisałeś, to święta prawda. Tylko że o krok nas nie posuwa do
    przodu w rozwianiu wątpliwości. No bo przecież nikt z nas nie twierdzi, że
    nie może brać w tym referendum. Rzecz w tym, kiedy dokładnie kończy te 18
    lat.

  • 10. Data: 2004-01-06 21:18:19
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):

> [...]
    > urodzenia miał by ukończony 1 dzień życia. No i zgodnie z kodeksem
    > cywilnym do okresu nie liczy się dnia w którym ma miejsce zdarzenie. Ale

    W przypadku daty urodzin termin liczy się inaczej. Kończy się x lat w dniu
    urodzin, na początku. A więc w tym przypadku 14.11.

    --
    Bartek Gliniecki